ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل مپس از کاربران خود برای ساخت نقشه هایی دقیق تر کمک می گیرد

چند ماه پیش یکی از نویسندگان وبسایت اندروید پلیس، آثاری را در نسخه بتای اپ گوگل مپس کشف کرد که از درخواست کمک گوگل از کاربران برای ایجاد نقشه هایی دقیق تر حکایت می کرد. ظاهرا گوگل ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

چند ماه پیش یکی از نویسندگان وبسایت اندروید پلیس، آثاری را در نسخه بتای اپ گوگل مپس کشف کرد که از درخواست کمک گوگل از کاربران برای ایجاد نقشه هایی دقیق تر حکایت می کرد. ظاهرا گوگل برای تأیید نقاط پیشنهادی کاربران برای اضافه شدن به نقشه، نظر و تأیید کاربران دیگر را طلب می کرده است.

هنوز آثار این تصمیم را نمی توان در نسخه نهایی گوگل مپس مشاهده کرده، اما برخی کاربران طی هفته های گذشته گزارش داده اند که با ورود به اپلیکیشن مپس با درخواست کمک گوگل برای تأیید نقاط پیشنهادی مواجه گشته اند.

وقتی که محل خاصی را در گوگل مپس چک می کنید، احتمالش هست که پنجره زرد رنگی برایتان نمایان شده و گوگل به شما اعلام کند که کاربر دیگری اطلاعات آن نقطه در نقشه را مورد ویرایش قرار داده. در صورت اشاره روی این پنجره، کارتی نمایان می شود که در آن سه گزینه را شاهد خواهید بود: تأیید ویرایش اعمال شده توسط کاربران، تأیید اطلاعات فعلی گوگل مپس و گزینه ای برای آنکه بگویید که از اطلاعات هیچ کدام مطمئن نیستید.

حال تصمیم با شماست؛ اگر اطلاعات گوگل مپس را صحیح می بینید، می توانید آن را تأیید نمایید. در غیر این صورت پس از اطمینان از صحت ویرایش اعمال شده توسط کاربران، می توانید آن را تأیید کرده تا گوگل پس از بررسی نظرات، اطلاعات ثبت شده در نقشه هایش را ویرایش کند. با این اقدام، گوگل تصمیم گرفته تا به اطلاعات مردم بومی هر محل برای ویرایش نقشه ها اعتماد کند.

یکی از مزایای استفاده از روش یادشده این است دیگر نیازی نیست که گوگل برای تأیید پیشنهادات و ویرایش های کاربران در مورد یک نقطه، نماینده ای به آن محل بفرستد. قابلیت مذکور مدتی است که به صورت آزمایشی در اختیار جمع کوچکی از کاربران گوگل مپس قرار گرفته، اما به نظر می رسد که گوگل قصد دارد تا آن را به زودی برای طیف وسیع تری از کاربران خود گسترش داده تا بدین طریق نقشه های جامع تر و دقیق تری در اختیار جامعه میلیونی کاربرانش قرار بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی