ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

در روز دوم نمایشگاه E3 2016 چه گذشت

پس از فراز و نشیب هایی که با کنفرانس های امسال E3 طی کردیم، اکنون نوبت به خود نمایشگاه رسیده است تا بازدیدکنندگان بتوانند با سازندگان مصاحبه هایی داشته و عناوین موجود را تجربه کنند. ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

پس از فراز و نشیب هایی که با کنفرانس های امسال E3 طی کردیم، اکنون نوبت به خود نمایشگاه رسیده است تا بازدیدکنندگان بتوانند با سازندگان مصاحبه هایی داشته و عناوین موجود را تجربه کنند. معمولا در این روزها اخبار و تریلرهای زیادی از بازی های گوناگون به دست می رسد که به دلیل وسعت بسیار زیاد آن ها، امکان دارد نتوانید به تمامی آن ها دسترسی داشته باشید. بنابراین سعی کرده ایم با مرور مهمترین اخبار منتشر شده از نمایشگاه کار را برای شما آسان کنیم. اگر دوست دارید بدانید در دومین روز E3 چه گذشت، با ما همراه باشید.

داستان رزیدنت ایول 7 بعد از قسمت ششم اتفاق می افتد؛ بازی ریبوت نیست

6

اگر E3 2012 را بتوان به واسطه حضور توم ریدر، کرایسیس، فارکرای 3 و اسکایریم نمایشگاه «تیر و کمانی ها» نامید، E3 امسال دیگر دوران «جهش یافته ها» است. تغییرات بسیار زیاد در قسمت بعدی گاد آف وار، کال آف دیوتی و رزیدنت ایول همگی دلیلی بر این ادعا هستند. در این بین به نظر می رسد رزیدنت ایول 7 بیشتر از بقیه توانسته از المان های قدیمی خود فاصله بگیرد. همین اتفاق موجب شد تا برخی بازیکن ها تصور کنند که قسمت هفتم، ریبوتی بر فرنچایز است. اکنون بر اساس گفته کپکام، بازی ریبوت نبوده و داستان آن هم پس از اتفاقات رزیدنت ایول 6 روایت می شود. این عنوان که از تکنولوژی واقعیت مجازی هم پشتیبانی می کند، بیست و چهارم ژانویه سال بعد (5 بهمن) برای پلتفرم های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و رایانه های شخصی انتشار می یابد. با توجه به دمویی که منتشر شده، برای اولین بار در یک عنوان شماره دار این فرنچایز، رزیدنت ایول 7 دارای دوربین اول شخص هست. البته امکان دارد بخش های اول شخص بازی محدود باشند. در هر صورت باید منتظر اطلاعات بیشتر باشیم.

دو عنوان معرفی نشده استودیو Bethesda Games به بزرگی فال اوت 4 و اسکایریم هستند

6

دیروز تاد هاوارد، کارگردان معروف عناوین الدر اسکرولز و فال اوت، در مصاحبه از ساخت قسمت ششم فرنچایز الدر اسکرولز پرده برداشت. او در ادامه افزود که آن ها دو عنوان معرفی نشده بسیار بزرگ دیگر هم در دست ساخت دارند که ممکن است  قبل از الدر اسکرولز 6 رونمایی شوند. اکنون Pete Hines، معاونت بخش روابط این کمپانی، خاطر نشان کرد که وسعت پروژه ساخت این دو بازی همانند دو عنوان فال اوت 4 و اسکایریم خواهد بود: «هاوارد دیروز دوباره اعلام کرد که روی دو پروژه دیگر هم کار می کند. من فقط می خواهم این اطمینان بدهم که آن ها محتوایی همانند یک بسته الحاقی نداشته و به بزرگی فال اوت 3، فال اوت 4 و اسکایریم هستند.»

دومین دموی Nioh تابستان سال جاری در دسترس قرار می گیرد؛ تاریخ انتشار بازی لو رفت

با وجود این که خیلی ها انتظار حضور Nioh در کنفرانس سونی را داشتند، اما این اتفاق نیافتاد. البته بازی در نمایشگاه حضور داشته و بازیکن ها می توانند با رفتن به غرفه ناشر، آن را تجربه کنند. دیروز هم تریلر جدیدی از Nioh به نمایش در آمد که نشان می داد دومین دموی بازی در آگوست امسال [مرداد - شهریور] برای پلی استیشن 4 انتشار می یابد. نکته جالب اینجاست که وب سایت آمازون تاریخ انتشار بازی را لو داده و گفته این عنوان در بیست و چهارم اکتبر (3 آبان) به صورت انحصاری روی کنسول نسل هشتمی سونی عرضه می شود. هنوز ناشر و استودیو سازنده واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده اند. برای اطلاعات بیشتر، اولین دموی Nioh که چند ماه پیش منتشر شد، توانست توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کرده و بازخوردهای مثبتی دریافت کند. این عنوان که اتمسفری قرون وسطایی و سامورایی با چاشنی موجودات شیطانی دارد، توسط استودیو تیم نینجا، سازنده Dead or Alive و Ninja Gaiden، در دست ساخت هست.

سونی: از رونمایی اکس باکس اسکورپیو شگفت زده شدیم

3

با وجود این که شایعات نشان می دادند مدل قوی تر اکس باکس وان با نام اسکورپیو، اواخر سال بعد عرضه می شود، خیلی ها انتظار رونمایی از این کنسول در کنفرانس مایکروسافت را نداشتند. اما ردموندی ها در رویداد گیمینگ E3 خود با معرفی اسکوپریو و سخت افزارش بار دیگر بازیکن ها را شگفت زده کردند. به نظر می رسد اندرو هاوس، ریاست بخش اروپا سونی،  هم در این دسته قرار دارد: «از این که مایکروسافت مدل جدید کنسول خود را حدود یک سال قبل از عرضه رونمایی کرد، سورپرایز شدم. البته ما هم سال 2013 چنین کاری کرده بودیم و از نام پلتفرم نسل هشتمی خود با مشخصات سخت افزارش پرده برداری کردیم. اما همه گفتند پس خود کنسول کجاست؟ چگونه جرئت کردید چنین کاری انجام دهید؟ آن زمان بود که فهمیدیم دیگر این کار را انجام ندهیم. ما هم تغییر نکردیم [اشاره به معرفی نشدن پلی استیشن نئو در کنفرانس سونی] اما به نظر می رسد که جهان اطراف ما تغییر کرده است.»

انتشار NieR Automata تا سال 2017 به تعویق افتاد

کمپانی اسکوئر انیکس با انتشار تریلری جدید از NieR Automata اعلام کرد که بازی اوایل سال 2017 منتشر خواهد داشت. در توضیحات داستان این عنوان آمده که به واسطه حمله مهاجمان از جهانی دیگر و حضور ماشین ها، انسان ها مجبور می شوند از زمین به ماه مهاجرت کنند. در همین راستا سازمانی با نام Council of Humanity [شورای بشریت] ربات های انسان نما یا همان اندرویدها را به زمین می فرستد تا سرزمین خود را پس بگیرند. و این جنگی است که حقایق ناگفته زیادی را پیرامون جهان افشا خواهد کرد. بد نیست بدانید NieR Automata توسط استودیو پلاتینوم گیمز، سازنده بایونتا و اسکیل باند، در دست ساخت هست. فعلا بازی تنها برای پلی استیشن 4 تایید شده اما امکان انتشار آن برای رایانه های شخصی هم وجود دارد.

عنوان Halo Wars 2 از قابلیت Cross-Platform Play پشتیبانی نمی کند

1

استودیو 343 Industries در مصاحبه با وب سایت Eurogamer عنوان نمود که بازی مورد انتظار Halo Wars 2 از قابلیت Cross-Platform Play پشتیبانی نخواهد کرد، بدین معنی که دارندگان نسخه های ویندوز 10 و اکس باکس وان این عنوان، نمی توانند با یکدیگر به انجام بازی بپردازند: « سال 2014 که پروژه ساخت Halo Wars 2 را شروع کردیم، می خواستیم تا قابلیت Cross-Platform Play را به بازی اضافه کنیم. اما با بررسی هایی که داشتیم، تصمیم گرفتیم Xbox Play Anywhere را جایگزین نماییم.» برای اطلاعات بیشتر، بازیکن های به واسطه قابلیت Xbox Play Anywhere می توانند با خرید بازی ها در اکس باکس وان، آن را بدون هیچ گونه هزینه اضافه ای روی ویندوز 10 هم انجام دهند. حتی سیو ها و اچیومنت ها بین دو پلتفرم هم به اشتراک گذاشته خواهند شد.

نسخه بازسازی شده سه گانه کراش باندیکوت توسط استودیو سازنده Skylanders ساخته می شود

4

در جریان کنفرانس سونی، این شرکت خبر از بازسازی سه قسمت ابتدایی فرنچایز محبوب کراش باندیکوت را برای پلی استیشن 4 داد. اکنون اخباری به دست رسیده که نشان می دهد وظیفه ساخت این کالکشن را Vicarious Visions برعهده گرفته؛ استودیویی که مسئولیت ساخت عناوین اسکایلندرز را در کارنامه داشته و پورت Guitar Hero 5 و Quantum of Solace برای کنسول های نینتندو را هم انجام داده است. بد نیست بدانید شخصیت کراش با مدل سازی بروز تر در قسمت جدید اسکایلندرز با نام Imaginators هم حضور دارد که البته در انحصار نسخه پلی استیشن 4 و پلی استیشن 3 بازی خواهد بود. قسمت بعدی اسکایلندرز شانزدهم (25 مهر)  اکتبر سال جاری انتشار می یابد. سه گانه بازسازی شده کراش هم سال 2017 به انتشار می رسد.

انتشار عنوان Sea of Thieves تا اوایل سال 2017 به تعویق افتاد

 9

به نظر می رسد که بساط تاخیر بازی ها خیلی داغ شده است. Aaron Greenberg،  مدیریت بخش بازاریابی بازی های مایکروسافت، در مصاحبه ای اعلام کرد که انتشار بازی Sea of Thieves به فوریه سال 2017 [بهمن - اسفند] موکول شده است. این عنوان برای اکس باکس وان و ویندوز 10 منتشر می شود. شاید جالب باشد بدانید که مایکروسافت در این ماه عناوین مورد انتظار Halo Wars 2 و Scalebound را هم عرضه می کند. سونی نیز در این ماه بازی Horizon Zero Dawn را دارد. برای اطلاعات بیشتر، Sea of Thieves که یک عنوان ماجراجویی آنلاین هست، توسط استودیو معروف Rare ساخته می شود.

دو عنوان Lost Odyssey و Blue Dragon به زودی برای اکس باکس وان انتشار می یابند

10

شاید بعضی از بازیکن ها به خاطر نداشته باشند، اما مایکروسافت ابتدای نسل هفتم با انتشار نقش آفرینی های ژاپنی برای اکس باکس 360 توانسته بود تا موفقیتی نسبی در بازار آسیای شرقی به دست بیاورد؛ موفقیتی که هیچ گاه ادامه پیدا نکرد. اکنون فیل اسپنسر در مصاحبه ای گفته که دو عدد از این نقش آفرینی ها با نام Lost Odyssey و Blue Dragon، به زودی از طریق Backward Compatibility برای اکس باکس وان منتشر می شوند. همچنین او در ادامه تایید کرد تمامی بازی های این سرویس برای اکس باکس اسکورپیو هم در دسترس خواهند بود. برای اطلاعات بیشتر، سرویس Backward Compatibility قابلیت انجام بازی اکس باکس 360 را روی اکس باکس وان فراهم کرده است.

آیا بازسازی عنوان Bulletstorm در راه است؟

8

چگونگی لو رفتن بازسازی عنوان Bulletstorm را می توان یکی از عجیب ترین اتفاقات ممکن تاریخ صنعت گیمینگ دانست. در جریان کنفرانس مایکروسافت، این شرکت پکیجی را بین حاضران پخش می کند که در آن یک USB وجود داشته و حاوی تصاویری از نسخه بازسازی شده عنوان بولت استورم یا طوفان گلوله هست. هنوز استودیو سازنده هیچ واکنشی نشان نداده و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد. برای اطلاعات بیشتر، People Can Fly، سازنده بازی، که 2007 به Epic Games پیوسته بود، سال گذشته از این شرکت جدا شد. آن ها همچنان حقوق ساخت بولت استورم را در اختیار داشته و چندین بازی دیگر هم در دست ساخت دارند. با وجود این که امکان انتشار بولت استورم 2 پس از موفقیت های قسمت اول وجود دارد، احتمال ریمستر بازی را می توان داد. این عنوان یک اکشن سریع اول شخص است.

عنوان Robinson: The Journey به انحصار پلی استیشن VR درآمد

متاسفانه چند سالی است که استودیو کرایتیک دیگر آن فروغ گذشته را نداشته و بیشتر بازی های آن ها یک نمایش گرافیکی هستند. جدیدترین عنوان آن ها که Robinson: The Journey باشد هم از این قاعده مسثتنی نبوده و به نظر می رسد که می خواهد توانایی های گرافیکی هدست های واقعیت مجازی را به رخ بکشد. اکنون براساس تریلری که از بازی منتشر شده، این عنوان در انحصاری پلی استیشن VR خواهد بود. در Robinson: The Journey بازیکن به منطقه ای مرموز پا می گذارد که در آن نژاد دایناسورها وجود دارد. تصور حضور در دنیایی واقعیت با این موجودات و گرافیک بالا می تواند هر فردی را به وجد بیاورد، البته اگر از گیم پلی فاکتور بگیریم.

تعداد کاربران عنوان Overwatch به 10 میلیون نفر رسید

2

به نظر می رسد موفقیت های اوورواچ تمامی ندارد. بر اساس گفته اکانت رسمی این بازی در توییتر، تعداد کاربران جدیدترین ساخته بلیزارد از مرز 10 میلیون نفر گذشت. این رقم در ماه گذشته 7 میلیون بود. البته باید بگوییم تعداد بازیکن ها برابر با نسخه های فروخته شده نیستند. چون امکان دارد چندین فرد از یک نسخه بازی کنند. اما همین رقم هم برای عنوانی که حدود یک ماه از انتشارش می گذرد، واقعا شگفت انگیز هست. بد نیست بدانید بلیزارد، سازنده بازی، در گذشته اعلام کرده بود که اوورواچ در هنگام انتشار توانست فروش بسیار بالایی را تجربه کرده و یکی از بهترین لانچ های تاریخ صنعت گیمینگ را برای خود رقم بزند. مقصود از «لانچ» تعداد نسخه های فروخته شده در روز ابتدایی هست.

اولین تریلر رسمی از گیم پلی عنوان جدید سازندگان Bastion و Transistor منتشر شد

اوایل امسال بود که استودیو خلاق Supergiant Games، سازنده بازی های فراموش نشدنی Bastion و Transistor، از پروژه جدید و نقش آفرینی خود با نام  Pyre پرده برداشت؛ عنوانی که داستانش پیرامون گروهی می چرخد که برای آزادی از یک برزخ عرفانی باید در تورنومنتی شرکت کنند. دیروز استودیو سازنده تصمیم گرفت تا اولین تریلر از عنوان خود را منتشر کند تا بازیکن ها بهتر پیرامون گیم پلی بازی آشنا شوند. این عنوان سال 2017 برای پلتفرم های پلی استیشن 4 و پی سی انتشار می یابد.

سازنده Mass Effect Andromeda از انتشار بازی در اوایل سال 2017 اطمینان دارد

7

با وجود این که چندین سال از معرفی Mass Effect Andromeda می گذرد، خیلی ها انتظار داشتند تا سرانجام امسال شاهد تریلری از گیم پلی بازی باشیم که این اتفاق نیافتاد. کار تا جایی پیش رفت که یکی از کارکنان قبلی بایوور، استودیو سازنده بازی، علت این اتفاق را روند نه چندان جالب توسعه این عنوان قلمداد کرد. همین مسئله باعث شد تا شایعاتی پیرامون تاخیر دوباره بازی به گوش برسد. اکنون بر اساس گفته Aaron Flynn، مدیر عمومی بایوور، آن ها اطمینان دارند که بازی به انتشار در اوایل سال 2017 می رسد.

تاریخ انتشار Dead Rising 4 مشخص شد

dead-rising-4

پس از شایعات فراوان پیرامون رونمایی از قسمت بعدی فرنچایز دد رایزینگ، سرانجام دد رایزینگ 4 در کنفرانس ردموندی ها معرفی شد و مشخص گردید که بازی تعطیلات امسال برای اکس باکس وان و ویندوز 10 انتشار می یابد. اکنون مایکروسافت در بیانیه ای از تاریخ عرضه دقیق بازی پرده برداشت و گفت دد رایزینگ 4 ششم دسامبر سال جاری (15 آذر) منتشر می شود. برای اطلاعات بیشتر، در قسمت چهارم این عنوان بار دیگر نقش فرانک وست، شخصیت اصلی نسخه اول، را داشته و می توانید با صدها زامبی به صورت همزمان مبارزه کنید. قسمت های قبلی که خیلی مفرح بودند، امیدواریم دد رایزینگ 4 هم این گونه باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی