ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

برندگان واقعی E3 در فضای مجازی؛ سونی یا مایکروسافت؟

همیشه هیاهویی که پس از اتمام کنفرانس های نمایشگاه E3 به راه می افتد، حس و حال خودش را دارد. طبیعی هم هست، صحبت کردن از بازی هایی که نمایش داشتند، نکات مخفی موجود در ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

همیشه هیاهویی که پس از اتمام کنفرانس های نمایشگاه E3 به راه می افتد، حس و حال خودش را دارد. طبیعی هم هست، صحبت کردن از بازی هایی که نمایش داشتند، نکات مخفی موجود در تریلرها و عناوینی که انتظار حضورشان را داشتیم اما نبودند، لذت بخش است. اما تاکنون از خود پرسیده اید بازیکن ها پیرامون کدام کنفرانس ها یا عناوین بیشتر بحث می کنند؟

تحقیقات جدید وب سایت Brandwatch نشان می دهد که مایکروسافت پیروز دوران E3 در فضای مجازی شده است. بر اساس داده های این شرکت که تنها شامل 10 درصد از بحث های موجود در رسانه های اجتماعی از دوازدهم تا پانزدهم ژوئن [23 تا 26 خرداد] بوده، 29 درصد از این جامعه آماری در صحبت های خود به کنفرانس ردموندی ها و اخبار آنان اشاره کردند. رتبه بعدی را هم سونی با 19 درصد در اختیار دارد.

 who-wins-e3-2

شاید از خود بپرسید چون تحقیقات Brandwatch تنها به 10 درصد از بحث ها محدود شده، بنابراین قبول آن به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود. ضمن این که به شما حق می دهیم، باید بگوییم اگر دقیق تر نگاه کنید متوجه می شوید که معرفی مدل قوی تر اکس باکس وان یک سال و نیم پیش از عرضه، بیانیه های گوناگون فیل اسپنسر پیرامون این کنسول و انتشار بازی های بزرگ مایکروسافت مانند گیرز آف وار 4 و اسکیل باند برای رایانه های شخصی بحث های داغی را به وجود آورده اند. بنابراین بسط دادن این آمار برای کلیت هم خیلی کار دور از انتظاری نیست.

البته این نکته را اضافه کنیم که تحقیقات Brandwatch محدود به کنفرانس ها نبوده و بحث هایی که پیرامون بازی ها بوده را هم شامل می گردد. در این بین، عنوان مورد انتظار Legend of Zelda: Breath of the Wild توانست با اختلاف رقبای خود را پشت سر گذاشته و بیش از 80 هزار بار در صحبت های این جامعه آماری به آن اشاره شود. در رتبه های بعدی بتلفیلد 1، گاد آف وار، واچ داگز 2 و استاروارز بتل فرانت قرار دارند.

who-wins-e3-1

اما این تمام ماجرا نیست و در بخشی دیگر ورق به نام سونی برگشته است. کمپانی فیسبوک هم با بالا گرفتن تب و تاب E3، برای اولین تصمیم می گیرد تا به کمک Pulsar، به بحث هایی که پیرامون کنفرانس ها از هفتم تا چهاردهم ژوئن [18 خرداد تا 25 خرداد] در سرویس فیسبوک شکل گرفته نگاهی انداخته و مهمترین داده ها را استخراج نماید. در این بین، آن ها متوجه می شوند که سهم سونی از این آمار 30 درصد است. به نظر می رسد معرفی گاد آف وار جدید کار خود را کرد.

پس از اتمام کنفرانس ها هم بیشترین بازی هایی که پیرامون آن ها بحث شده The Elder Scrolls: Legends ،God of War و Titanfall 2 هستند.  عجیب ترین نکته این آمار را می توان به نبود نام بتلفیلد 1 میان پر بحث ترین بازی ها اختصاص داد. شاید جالب باشد بدانید یک هفته قبل از شروع E3 بیشترین بازی هایی که در رابطه با آن ها صحبت شد The Elder Scrolls: Legends ،The Legend of Zelda و Watch Dogs 2 بودند.

همچنین گفته شده بحث های گیمینگی فیسبوک در روز یکشنبه صعود، دوشنبه سه برابر و سه شنبه هم به اوج خود رسید. در پایان باید بگوییم 72 درصد از بحث ها توسط آقایان شکل گرفت که در این بین بیشتر سنین آن ها بین 18-24 و 25-34 بوده است. برای اطلاعات بیشتر، دموی گاد آف وار جدید پر بازدیدترین ویدیو نمایشگاه E3 در یوتیوب هم هست. بیش از شش میلیون نفر تاکنون این ویدیو را دیده اند.

who-wins-e3-3

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • یاسر
    یاسر | ۲۸ خرداد ۱۳۹۵

    سونی ترکونده خداوکیلی

مطالب پیشنهادی