ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت از احتمال انتشار هیلو 6 برای ویندوز 10 می گوید؛ بازی های مایکروسافت روی استیم هم عرضه خواهند شد

پس از شایعات فراوان سرانجام در کنفرانس E3 امسال مایکروسافت شاهد رونمایی از دد رایزینگ 4 برای اکس باکس وان و ویندوز 10 بودیم؛ عنوانی که در آن بار دیگر نقش فرانک وست، پروتاگونیست قسمت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

پس از شایعات فراوان سرانجام در کنفرانس E3 امسال مایکروسافت شاهد رونمایی از دد رایزینگ 4 برای اکس باکس وان و ویندوز 10 بودیم؛ عنوانی که در آن بار دیگر نقش فرانک وست، پروتاگونیست قسمت اول این فرنچایز، را دارید. اکنون بر اساس گفته ردموندی ها، بازی تنها در انحصار زمانی پلتفرم های این شرکت بوده و پس از مدتی راه خود را به پلی استیشن 4 و استیم هم پیدا می کند.

مایکروسافت در بیانیه ای گفت: «نسخه اکس باکس وان دد رایزینگ 4 توسط کپکام ساخته شده و ما هم وظیفه انتشار آن را بر عهده داریم. طرفداران می توانند سریع تر از دیگران بازی را ابتدا روی اکس باکس وان و ویندوز 10 تجربه کنند. چون دد رایزینگ 90 روز در انحصار ویندوز 10و یک سال هم در انحصار اکس باکس وان هست.»

حرف های مایکروسافت بدین معنی است که دارندگان رایانه های شخصی سه ماه پس از انتشار بازی، می توانند آن از  استیم خریداری کنند. اگر هم پلی استیشن 4 دارید مجبورید تا یک سال صبر کنید. همان طور که می دانید، مایکروسافت چنین رویکردی را برای نسخه کنسولی رایز آف توم ریدر هم در پیش گرفته بود و بازی با یک سال تاخیر برای کنسول نسل هشتمی سونی انتشار می یابد.

بد نیست بدانید قسمت اول و سوم دد رایزینگ در انحصار پلتفرم های مایکروسافت بودند. دد رایزینگ 4 در ششم دسامبر سال جاری [پانزدهم آذر] انتشار می یابد.

microsoft-steam

از استیم نام بردیم، به خاطر دارید چند روز پیش پیرامون وضعیت بد فروشگاه ویندوز 10 گزارشی انتشار یافت که نشان می داد 98 درصد از فروش نسخه پی سی رایز آف توم ریدر روی استیم بوده است؟ شاید همین مسئله باعث شد تا آن ها از انتشار بازی های خود مانند کوانتوم بریک برای استیم خودداری کنند.

اکنون فیل اسپنسر در مصاحبه ای دیگر گفت که آن ها دوباره عرضه بازی های خود روی این فروشگاه گیمینگ را در دستور کار خود قرار داده اند: «امروز به استیم نگاهی انداختم. این فروشگاه در مسیر رشد باور نکردنی قرار داشته و روز به روز به پیشرفت خود ادامه می دهد»

او در ادامه افزود: «من همیشه از اهمیت Valve، دارنده استیم، برای ویندوز آگاه بوده و می دانم که آن ها چه تاثیر مثبتی روی فروش بازی ها در ویندوز گذاشته اند. فکر نمی کنم که والو بدون داشتن بازی های انحصاری ما روی فروشگاه خود ضربه ای ببیند. چون آن ها عملکرد فوق العاده ای دارند. بنابراین ما بازی های خود را دوباره روی استیم منتشر می کنیم

با توجه به خبر انتشار دد رایزینگ 4 برای استیم، احتمال دارد مایکروسافت این سیاست را برای دیگر عناوین خود هم به کار گیرد. یعنی آن ها ابتدا بازی را برای فروشگاه ویندوز 10 منتشر کنند، و بعد ها شاهد حضور آن در استیم باشیم. در هر صورت این خبر می تواند پی سی گیمرهای زیادی را خوشحال نماید.

halo-pc

البته این تنها صحبت های فیل اسپنسر در این چند روز نبود. او در مصاحبه ای با PC Gamer از احتمال بسیار زیاد انتشار قسمت بعدی هیلو 6 برای رایانه های شخصی هم پرده برداشت. همان طور که می دانید پس از خبر عرضه انحصاری های بزرگ اکس باکس وان برای ویندوز 10، شایعات بسیار زیادی پیرامون انتشار هیلو 5 برای این سیستم عامل هم شنیده شد؛ شایعاتی که تاکنون رنگ و بوی حقیقت به خود نگرفته اند.

بنابراین خیلی ها منتظر بودند تا ببینند سیاست مایکروسافت پیرامون قسمت های بعدی این فرنچایز بسیار محبوب چیست. فیل اسپنسر در این رابطه گفت: «یکی از دلایلی که خیلی ها اکس باکس، یا هر کنسولی، را خریداری می کنند این است که با فاصله به تلویزیون نشسته و بازی را که دوست دارند تجربه نمایند»

او در ادامه با اشاره به این که مایکروسافت نمی خواهد برای جذب ویندوز دارها به اکس باکس محتوای انحصاری در کنسول خود قرار دهد، افزود: «طبیعتا رایانه های شخصی تجربه متفاوتی ارائه می دهند. البته من نمی گویم کدام بهتر است، فقط به تفاوت آن ها اشاره می کنم. با این وجود هیلو 5 کاملا می توانست روی یک پی سی بازی شود. چون تفاوتی میان مکانیزم های گیم پلی موجود در بازی های این دو پلتفرم نیست.»

اکنون سوال اینجاست چرا مایکروسافت هیلو 5 را برای ویندوز 10 به انتشار نرساند؟ فیل اسپنسر در پایان گفت که آن ها تصمیم گرفتند جای این که وقت خود را صرف پورت بازی روی پی سی کنند، به 343 Industries، استودیو سازنده قسمت پنجم هیلو، وقت بیشتری بدهند تا به آینده و برنامه های خود تمرکز نمایند؛ اتفاقی که مشابه آن را با فورزا دیدیم و عناوینهای بعدی این فرنچایز برای ویندوز 10 هم انتشار می یابد:

ممکن است فکر کنید ما با انتشار  Forge برای پی سی، کمی تقلب کردیم. چون شاید این ابزار ویرایش نقشه با رایانه های شخصی کار کند، اما شاهد حضور محتوای آن در اکس باکس وان هستیم. ولی ما همین کار را با هم فورزا و انتشار Forza 6: Apex برای ویندوز 10 کردیم. این بازی یک نسخه ای کامل از فورزا نبود. اما بعد ها دیدید که عرضه نسخه های کامل برای پی سی را هم تایید نمودیم.

البته هنوز نمی توانیم با اطمینان از انتشار هیلو 6 برای ویندوز 10 سخن بگوییم. اما سیاست های قبلی مایکروسافت و مقایسه هیلو با فورزا در صحبت های اخیر اسپنسر، خود می توانند مهر تاییدی بر حضور قسمت های بعدی این فرنچایز روی ویندوز 10 باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • The parsa
    The parsa | ۲۸ خرداد ۱۳۹۵

    الان پی سی گیمینگ واقعا در موقعیتی نیست که ماکرو بخواد سر فروشگاه بازی رقابت با استیم را اندازه
    چیزی نیازه اتحاده! برای اینکه پی سی تو بازی برسه به همون جایگاهی که لیاقتشو داره

مطالب پیشنهادی