ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در iOS 10 می توان اپلیکیشن های پیش فرضِ بدون استفاده را «پنهان» کرد؛ امکان حذف وجود ندارد

هفته گذشته اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود فاش ساخت که در جدیدترین نسخه از iOS می توان اغلب اپلیکیشن های داخلی این سیستم عامل را حذف نمود اما حالا، مشخص گردیده که صرفا امکان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

هفته گذشته اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود فاش ساخت که در جدیدترین نسخه از iOS می توان اغلب اپلیکیشن های داخلی این سیستم عامل را حذف نمود اما حالا، مشخص گردیده که صرفا امکان پاک کردن آیکون این نرم افزارها فراهم خوهد بود و خود آنها همچنان روی دستگاه لود می شوند.

Craig Federighi مدیر ارشد نرم افزاری این شرکت که در برنامه ای تحت عنوان تاک شو و با میزبانی جان گروبر حضور یافته بود، روشن نمود که iOS 10 اپلیکیشن های داخلی خود را به صورت کامل حذف نخواهد کرد و در مقابل آیکون مربوط به آنها را از روی صفحه هوم برداشته و داده های کاربر و برخی اطلاعات پشت صحنه ای که به آن اپ ها لینک اضافه می کنند را از بین می برد اما خود اپ حذف شده همچنان در موبایل شما باقی خواهد ماند.

این یعنی اگر بخواهید اپ را مجددا نصب نمایید دیگر نیازی به دانلود دوباره اش نخواهید داشت و صرفا با انتخاب دکمه Get یا «گرفتن» در اپ استور می توانید مجددا آن را به آیکون های خود اضافه نمایید.

آیا این مساله خیلی اهمیت دارد؟ نه واقعا! شرکت ساکن کوپرتینو اعلام داشته که تمامی اپ های داخلی اش کمتر از 150 مگابایت فضا اشغال خواهند کرد که البته اگر با کمبود فضای ذخیره سازی روی موبایل خود روبرو باشید این مساله ممکن است اهمیت پیدا کند اما در اغلب مواقع زیاد هم مهم نیست.

البته اضافه نماییم انتشار این خبر که نمی توان با پاک نمودن برخی اپلیکیشن ها بر میزان فضای ذخیره سازی داخلی آیفون اضافه نمود (به خصوص با در نظر داشتن این نکته که شرکت مورد بحث هنوز هم مدل های 16 گیگابایتی از تلفن هوشمند محبوب خود را به فروش می رساند) بسیار ناامیدکننده است اما بدترین بخش ماجرا اینجاست که همچنان باید فولدری تحت عنوان «اپ های پیش فرض» اپل را روی آیفون خود داشته باشیم که عموما به کار سازمان ها و کاربرانشان می آیند تا استفاده کنندگان عادی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مهران م.
    مهران م. | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

    خانم موسوی لطف کنید منبع رو همیشه ذکر کنید. چندمین باره می‌بینم منبع رو نذاشتید. ممنون

  • مهران م.
    مهران م. | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

    بهتر بود توی تیتر می‌نوشتید «می‌شود غیرفعال کرد» نه پنهان...

  • Ali_Ahmadi_2
    Ali_Ahmadi_2 | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

    باسلام خدمت دوستان
    2 تا موردی که با این صحبت مقاله پیش میاد این صحبت درست باشه
    1- چرا پس از حدف برنامه پیش فرض ios10 دوباره نیاز هست از استور نصب بشه مخفی شده باشه نیاز به بارگیری مجدد نداره
    2- بعد حذف چرا برنامه های دیگر که به این برنامه دارن دچار اختلال میشن نیاز به نصب هست اگر مخفی شده باشه نباید این اخطار بیاد

  • Amir
    Amir | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

    توی ios 9 این ویژگی نبود؟

مطالب پیشنهادی