ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سامسونگ و کپی برداری از کمپین تبلیغاتی اپل پس از گذشت بیش از یک سال

اینکه شرکتی مثل سامسونگ در سال ۲۰۱۶ نیز هنوز حس می کند نیاز دارد تا جایی که می تواند از اپل کپی برداری کند جای تأسف دارد. اینکه سامسونگ در تولید محصولات خود از اپل ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

اینکه شرکتی مثل سامسونگ در سال ۲۰۱۶ نیز هنوز حس می کند نیاز دارد تا جایی که می تواند از اپل کپی برداری کند جای تأسف دارد. اینکه سامسونگ در تولید محصولات خود از اپل الهام بگیرد یک بحث است (چون اپل نیز از اینکه برخی ویژگی های اندروید را قرض بگیرد ابایی ندارد)، اما کپی کردن کمپین های تبلیغاتی اپل از سوی سامسونگ، بحثی کاملاً جداست.

واقعیت این است که تبلیغات ضد اپل شرکت سامسونگ طرفداران زیادی دارد. خیلی ها آن دسته از تبلیغات سامسونگ که در آنها طرافداران اپل عده ای خوش پوش بی اطلاع به تصویر کشیده می شوند که بی خبر از همه جا در انتظار محصولات جدید اپل صف می کشند را دوست دارند چون تبلیغات فوق العاده ای هستند. اما در طرف دیگر سکه، تبلیغات سامسونگ گاهاً می توانند بیش از اندازه دیر وارد صحنه شوند. آخرین نمونه از این مورد تبلیغی است با عنوان «Captured on Galaxy S7» که ویدیوی آن را قبلاً روی دیجیاتو به سمع و نظر شما رسانده ایم.

همان گونه که پیداست، هدف این تبلیغ آن است که کیفیت ویدیو های 4K ضبط شده توسط موبایل های گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge این شرکت را به رخ بینندگان خود بکشد. تا اینجای کار مشکلی نیست، اما عنوان این ویدیوی تبلیغاتی به شکل ناخوشایندی به کمپین تبلیغاتی «Shot on iPhone» شبیه به نظر می رسد؛ کمپینی که هدفش به رخ کشیدن قدرت دوربین آیفون بود و همین چند روز پیش ویدیو های تازه ای نیز به آن افزوده شد.

اگر هر شرکت دیگری به جای سامسونگ بود شاید کسی ایرادی به این کار نمی گرفت اما بهتر است با خودمان صادق باشیم. شرکت سامسونگ در کپی برداری از روی دست اپل تاریخچه ی طولانی مدت و آشنایی دارد، آن هم بی آنکه از این کار شرمسار باشد. حتماً به یاد می آورید که کمی پس از معرفی رنگ رزگلد برای آیفون 6s اپل، سامسونگ نیز نسخه ی رزگلد گلکسی نوت ۵ خود را به بازار معرفی کرد.

ظاهراً این هم در دنیای کسب و کار حوزه ی فناوری امری رایج است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • Mehrdad Mohebbi
    Mehrdad Mohebbi | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

    این که زیاد بزرگ نیست سامسونگ تقلید های بزرکتری انجام داده تو یه مقاله تا سال 2012 میخوندم سامسونگ 20 مورد گپیه واضح و مشهود از اپل داره که با موارد کوچکتر خیلی بیشترم میشه الان در سال 2016 هستیم موارد مشهودی مثل اثر انگشت و طراحی اس6 که نسخه اندرویدیه ایفون 6 وجود داره و خیلی های دیگه بعلاوه تقلید از سونی مثل استفاده از فلز و شیشه و ضد اب حتی جدیدا شنیدم به پتنت هواوی هم رحم نکرده لامصب اما طبق روال هوادار های سامسونگ مییایم و میگیم اینا گپی نیست و برا پیشرفت و رقابت لازمه اما باید بگم این اخرش نیست سامسونگ کار هایی انجام داده که واقعا از این حیطه خارج شده مثلا چند سال پیش تو تبلیغات تلوزیونی سامسونگ بعد اپل یه اگهی ساخت مشابه همون اگهیه اپل و حتی از همون بازیگر دختر گه در اگهیه اپل بود استفاده کرد یا همین چند ماه پیش درست زمانی که مردم در مقابل فروشگاه های اپل صف کشیده بودن برا خرید ایفون6اس سامسونگ یه مشت ادم استخدام کرد که تابلو های تبلیغاتی به پشت شون چسبونده بودن و بصورت غیر مستقیم اس6 رو تبلیغ میکردن و در میان خریدار های ایفون قدم میزدن که بیشتر شبیه التماسه و خیلی کار های دیگه از این دست که هیچ ربطی به پیشرفت تکنولوژی نداره و واقعا بوی حماقت میده اما سامسونگ وقیحانه به این کار هاش ادامه میده و بی اصالتیه خودشرو به رخ میکشه

    • t ram
      t ram | ۴ تیر ۱۳۹۵

      یعنی هر کی از شیشه تو گوشیش استفاده کنه شده تقلید از پاره اجر (سونی) و هرکی هم از اثر انگشت تو گوشیش استفاده کنه تقلید از اپل این شنیده های چرت و پرت ومضخرفات محض تو با منبع بیار اولا بعدش تبلیغات هم شده التماس جدیدا نه!! صفحه نمایش ادج و سری فبلت و قلم اس پن و دوربین dual pixel تو گوشی هاش و چیپ های 10 نانومتری و اینا خلاقیت و نواوری نیست فقط رنگ صورتی نواوری داره?

  • نیما
    نیما | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

    آقای محمد و آقای پیام ادیب لطفا بیخیال شید بابا

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

    آقا حالا این یه مقالس! تازه ترجمه! ولی جدا نسل جدید نظر دهنده ها خیلی جالبن! ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی