ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شارژ وایرلس و مدار برق 48 ولت؛ نوآوری های انقلابی مرسدس بنز S500 e هیبرید 2017

سال های که رویای شارژ بی سیم خودروهای برقی وجود دارد اما حالا بازهم مرسدس گوی سبقت را از سایرین ربوده و مشغول آزمایش فنی محصول آینده خود با چنین تکنولوژی جالبی است. براساس گمانه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

سال های که رویای شارژ بی سیم خودروهای برقی وجود دارد اما حالا بازهم مرسدس گوی سبقت را از سایرین ربوده و مشغول آزمایش فنی محصول آینده خود با چنین تکنولوژی جالبی است.

براساس گمانه زنی ها، نمونه بعدی اس کلاس هیبرید  قادر خواهد بود که به لطف سیستم شارژ القایی بدون متصل شدن به هرگونه پریز برقی شارژ شود.

فن آوری مورد استفاده مرسدس مشابه با فن آوری است که برای شارژ بی سیم تلفن های هوشمند به کار می رود. این سیستم به کمک دو سیم پیچ که یکی از آن ها در کف خودرو و دیگری در مکانی مشخص در پارکینگ نصب شده عمل می کند.

خودرو پس از قرار گیری در مکان مورد نظر به دلیل تشکیل میدان الکترومغناطیسی شکل گرفته بین این دو سیم پیچ، انتقال انرژی الکتریکی را تسهیل می بخشد.

قدرت خروجی این سیستم هم معادل 3.6 KWh است. مرسدس می گوید: این سیستم به اندازه 90 درصد سیستم شارژ معمولی توان دارد و در مدت زمان کمی باتری ها را شارژ می کند.

mercedes-s-class-facelift-spy-photo

مدل 2017 S500 e فیس لیفت مدل S500  پلاگین-هیبرید خواهد بود. این خودرو از یک موتور احتراق داخلی توربوشارژ شده و یک موتور الکتریکی بهره می برد.

لوکس ترین محصول سبز مرسدس بنز اکنون قادر است با شارژ کامل مسافتی معادل 32 کیلومتر را طی کند، اما برای مدل بعدی این رقم به حدود 50 کیلومتر افزایش خواهد یافت، همچنین  بعضی از شایعات از مجهز شدن مدل جدید به سامانه رانندگی خودکار خبر می دهند.

از نوآوری ها دیگری که در این خودرو استفاده خواهد شد، می توان به یک مدار برق 48 ولتی اشاره کرد. این ولتاژ اضافه - نسبت به مدار برق رایج 12 ولتی خودرهای فعلی- کمک خواهد کرد که خودرو توانایی حرکت تمام برقی بیشتری را پیدا کند و حین حرکت در حالت هیبرید به صورت بهینه تری از انرژی استفاده کند.

3

در واقع سیستم استارت سنتی که به کمک دینام موتور خودرو را روشن می کرد به کلی حذف خواهد شد و به همین دلیل انرژی کمتری حین شروع به کار مجدد موتور در توقف های پی در پی مصرف خواهد شد.

در واقع سیستم استارت/استاپ موتور خودرو را با بررسی شرایط در سرازیری ها هم خاموش خواهد کرد.

نام این سامانه ISG است و می تواند مصرف سوخت را تا 15 درصد نسبت به مدل هیبریدی فعلی کاهش دهد.

2

باتری های لیتیوم یونی بزرگ تری هم برای این مدل در نظر گرفته شده است. دولت آلمان اخیرا در قانونی تصویب کرده که تا پایان سال 2030 میلادی فروش خودروهای آلاینده موتور احتراق داخلی در خاک این کشور ممنوع شود و خودروسازان نیز از حالا به فکر یافتن روش هایی برای رعایت این قانون هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • سامان
    سامان | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

    اومده برای نبرد با تسلا

  • Sepante
    Sepante | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

    ۳۲ کیلومتر یا ۳۲۰ کیلومتر؟!

    • سپهر زنگنه
      سپهر زنگنه | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

      32 کیلومتر.....خودروهای هیبریدی (برخلاف خودروهای تمام برقی) قادر نیستند مسافت زیادی را در حالت تمام برقی طی کنند.

  • Aliba
    Aliba | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

    منبع مقاله را فراموش کرده اید.

    • سپهر زنگنه
      سپهر زنگنه | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

      منبع اضافه شد...

مطالب پیشنهادی