ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه دهنده ۹ ساله iOS‌ با مهارت کدنویسی فراتر از حرفه ای ها

اگر خبرها را دنبال کرده باشید احتمالا در جریان هستید که طبق وعده تیم کوک امسال در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل، 350 توسعه دهنده جوان بورسیه این شرکت را دریافت می کنند و در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

اگر خبرها را دنبال کرده باشید احتمالا در جریان هستید که طبق وعده تیم کوک امسال در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل، 350 توسعه دهنده جوان بورسیه این شرکت را دریافت می کنند و در این میان، کوک اشاره ویژه ای هم به Anvitha Vijay توسعه دهنده 9 ساله دریافت کننده این بورسیه از کشور استرالیا داشت.

کوک در جریان سخنرانی خود اعلام داشت که کدنویسی برای سیستم عامل موبایلی اپل آنقدر ساده است که حالا حتی یک دختربچه 9 ساله هم می تواند این کار را انجام دهد و با گفتن این جملات، بازاریابی برای iOS را به کمال خود رساند. اما این عبارت به هیچ وجه از قابلیت ها و توانمندی های Anvitha کم نمی کند چراکه به گفته کارشناسان او حتی از بزرگسالان هم بهتر کدنویسی می کند و اصول کار را می داند.

این کودک در مصاحبه ای که اخیرا با نشریه USA Today انجام داده اظهار داشته که برای رسیدن به جایگاه کنونی اش مسیری طولانی را طی کرده. نخستین اپلیکیشن او Smartkins Animals نام دارد و ظاهرا به بچه های کوچک مطالبی را در مورد حیوانات آموزش می دهد و قبل از این مصاحبه صدها بار دانلود شده است.

Vijay در این مصاحبه گفته است: حضور در اینجا و ملاقات این تعداد آدم برایم مانند یک رویا بود. من فعلا قدم کوچکی را در راه کدنویسی برداشته ام و هنوز چیزهای زیادی هست که باید یاد بگیرم.

لازم است اشاره کنیم که این دختر خانم کدنویسی را در سن هفت سالگی و با کمک یوتوب و ویدئوهای آموزشی یاد گرفته و هدف اصلی اش از ساخت اپلیکیشنی که به آن اشاره کردیم هم آن بوده که خواهرش را با اسامی حیوانات آشنا کند.

او برای این منظور از زبان آبجکتیو C استفاده نمود نه Swift که در واقع جدیدترین زبان برنامه نویسی شرکت ساکن کوپرتینو به حساب می آید. چون Vijay کمتر از سیزده سال دارد با استفاده از نام و موبایل مادرش اکانت آیتونز را ایجاد کرده و اپ طراحی شده را آپلود نمود.

در حال حاضر این دختر بچه روی ساخت اپلیکیشن دیگری برای دانش آموزان کار می کند که GoalsHi نام دارد و به دانش آموزان کمک می کند که اعتماد به نفس بیشتری در فضای کلاس پیدا کنند و برای این اپ جدید Vijay از زبان سویفت استفاده می کند.

جالب است بدانید که دختر کوچک استرالیایی برای خود بیزنس کارت دارد و روی آن اینطور نوشته است: من دوست دارم زندگی انسان ها را متحول کنم.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • _Alish_
    _Alish_ | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

    خیلی عجیبه واسم! یا اینکه این دختر هوش بالایی داره (بالای 150) یا اینکه در مورد چیزی که.گفته شده اغراق کردن! مفاهیمی مثله شی.گرایی و دیزاین پترن و یاد گرفتن IDE مربوط به اون نرم افزار و دیباگینگ و تست و ... چیزایی که نیست که یک بچهدی هفت ساله عادی بخواد به درکی از اون برسه! من برنامه ای که نوشته رو ندیدم ولی بازم میگم یه فرد عادی هیچ توی این سن هیچ وقت نمیتونه بهتر از یه بزرگسال کدنویسی کنه!

  • pop_0098
    pop_0098 | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

    اینا همش تبلیغاته اول این که چند وقته مود شده هر چی سن کوچیک تره را میگند هک کرده باگ پیدا کرده کدنویسی کرده اینا همش تبلیغاته و پشتش فروش برای اون شرکته ما تو ایران اگر کسی را داشته باشیم میدونه کپی رایت نیست برای همین یا کار نمیکنه به رایگان یا از کشور خارج میشه که من خیلی ها را دیدم رفتن نمیشه با باد هوا زندگی کرد اون با این اپ یا هر کسی بیرون ایران پول در میاره همون جرک گف دست

  • محمد
    محمد | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

    ربطی به کمبود امکانات نداره . طرف باید بخواد تا به هدفش برسه . ایرانیا اگه امکانات هم داشته باشند دنبال تفریح و هدر دادن وقت خودشونن چون احساس نیاز نمیکنن.

    • کامران
      کامران | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

      خیلی از بچه های ایرانی هستند که کامپیوتر رو از نزدیک ندیدن ، به دو دلیل در زمینه کد نویسی ایرانی ها عقب هستن 1-ضعف زبان انگلیسی 2-نبود امکانات ،

  • seedni
    seedni | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

    میدونید بچه های ایرانی چرا مثل این دختر نمیشن . چون 1 زبان انگلیسی بلد نیستند و 2 سایت های مرتبط همه فیلتر هستند .

    • محمد
      محمد | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

      فیسبوک هم فیلتره ولی کاربرای ایرانی زیاد داره این که دلیل نمیشه

  • mehdi
    mehdi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

    اگه بعضی از ایرانیا که خیلی استعدادشون بیشتره دسترسی داشتن به امکانات مورد نیاز شاید از ایشون هم بهتر میبودن. متاسفانه اینجا کمبود امکاناته

مطالب پیشنهادی