ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حضور اپلیکیشن های اندروید روی کروم بوک ها آغاز شد

تا به امروز شایعات و خبرهای متعددی در خصوص ادغام سیستم عامل های موبایلی و دسکتاپی منتشر گردیده اما هنوز هیچگونه نشانه ای دال بر یکی شدن پلتفرم هایی نظیر iOS و macOS یا اندروید و کروم به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

تا به امروز شایعات و خبرهای متعددی در خصوص ادغام سیستم عامل های موبایلی و دسکتاپی منتشر گردیده اما هنوز هیچگونه نشانه ای دال بر یکی شدن پلتفرم هایی نظیر iOS و macOS یا اندروید و کروم به دست نیامده.

البته شاید دو مورد آخر در برهه کنونی جدای از هم باشند، اما ماه گذشته اگر خبرها را دنبال کرده باشید، مشخص گردید که مرز میان این دو به زودی از میان خواهد رفت و طبق وعده هایی که در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل به کاربران داده شد، به زودی پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی برای دستگاه های بهره مند از سیستم عامل کروم فراهم می گردد.

البته شمار دستگاه هایی که تا پایان سال جاری میلادی پشتیبانی از اپ های اندرویدی را دریافت می کنند زیاد است اما غول جستجو روشن نمود که در فاز نخست، تنها سه دستگاه چنین امکانی را می یابند: جدیدترین نسخه کروم بوک پیکسل، Chromebook R11 ایسر و در نهایت کروم بوک فلیپ ایسوس.

تا به الان اقدامی عملی روی دو مدل اول صورت نگرفته، با این همه، دارندگان کروم بوک فلیپ گزارش داده اند که به تازگی توانسته اند از طریق کانال توسعه دهندگان سیستم عامل کروم دسترسی اولیه (که البته خالی از باگ هم نیست) به اپ های اندرویدی را پیدا کنند.

با توجه به این خبر، تصور می شود که تا ارائه چنین  امکانی برای دو دستگاه ذکر شده اول زمان زیادی باقی نمانده باشد و حتی پیش بینی شده که این اتفاق در ماه جاری میلادی رخ دهد.

گزارشاتی که از کاربران کروم بوک فلیپ منتشر شده نشان می دهد که هنوز برای ایجاد سازگاری میان اپ های اندرویدی و لپ تاپ های بهره مند از کروم زمان زیادی باقیست چراکه بسیاری از آنها در زمان اجرای محبوب ترین عناوین با پیام خطا روبرو شده اند.

از همین روست که تصور می شود این پروژه هم اکنون در فاز تست قرار داشته باشد و تا عملیاتی شدن بدون نقص آن به زمان بیشتری نیاز خواهد بود.

chrome-android

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی