ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک می گوید تسلا مدل اس مثل یک قایق روی آب شناور می شود [تماشا کنید]

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، به طور قطع به خودروهایی که قابلیت حرکت در آب دارند علاقه ی خاصی دارد. او در سال ۲۰۱۳ خودروی زیردریایی جیمز باند که یک لوتوس اسپریت دستکاری شده است را خریداری ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، به طور قطع به خودروهایی که قابلیت حرکت در آب دارند علاقه ی خاصی دارد. او در سال ۲۰۱۳ خودروی زیردریایی جیمز باند که یک لوتوس اسپریت دستکاری شده است را خریداری کرد و گفت برای به روز رسانی آن با یکی از پلتفرم های برقی خود برنامه هایی دارد.

پس از آن، سال گذشته دارندگان خودروی تسلا مدل اس این شرکت متوجه یک ویژگی مخفی در نرم افزار این خودرو شدند که تصویر خودروی یاد شده را در منوی تنظیمات به همان لوتوس زیردریایی تبدیل می کند. لازم به توضیح است در بسیاری از نرم افزار ها، ویژگی هایی مخفی مثل این محض سرگرمی گنجانده می شود که با دستوری ثبت نشده مثل چند بار فشردن یک دکمه یا وارد کردن یک رمز، فعال شده و به نمایش در می آید.

حالا ایلان ماسک اعلام کرده است تسلا مدل اس «مثل یک قایق روی آب شناور می شود» و چرخش چرخ هایش نیروی لازم برای جلو رفتن آن را فراهم می کنند.

ماسک پس از انتشار ویدیویی از یک تسلای مدل اس شناور در تونلی آب گرفته در قزاقستان، در توئیتی نوشته است: «ما به طور قطع این کار را توصیه نمی کنیم، اما تسلای مدل اس آنقدر خوب روی آب شناور می شود که می توان برای مدتی کوتاه از آن مثل یک قایق استفاده کرد و با چرخش چرخ ها به پیش راند».

در ویدیوی مذکور مشخص نیست آیا این خودرو به همان اندازه که ماسک می گوید روی آب شناور است یا خیر، اما به طور قطع بسیار بهتر از خودروهایی که در همان تونل گیر کرده اند راه خود را از میان آب به جلو باز می کند و به خشکی آن سوی تونل می رسد (اگر از اپلیکیشن دیجیاتو استفاده می کنید با مراجعه به این لینک می توانید ویدیو را مشاهده نمایید).

اگر از اپلیکیشن دیجیاتو استفاده می کنید با مراجعه به این لینک می توانید ویدئو را مشاهده نمایید.

ماسک بعداً خاطرنشان کرد تمام قسمت های موتور و باتری تسلای مدل اس «آب بندی شده» هستند تا هیچ مایعی وارد آنها نشود. با این حال، هیچ کس هیچگاه به شما توصیه نخواهد کرد که با خودروری خود، چه برقی و چه غیر برقی، وارد حوضچه ای پر از آب شوید. جدای از خطا ها و پیچیدگی های احتمالی در عملکرد خودرو، اغلب ضمانت نامه ها از جمله گارانتی تسلا، این نوع خسارت ها را پوشش نمی دهند.

ماسک بعدها خطاب به آن دسته از طرفدارانش که دوست داشتند بدانند سرنوشت خودروی باند چه شده توئیت کرد که هنوز مشغول برنامه ریزی برای یک خودروی آبی خاکی اسپرت است که بتواند در جاده ها نیز حرکت کند. اما معنای این حرف آن نیست که طرفداران تسلا منتظر نسخه ی زیردریایی تسلا باشند. ماسک به صراحت اعلام کرده است بنا به پتانسیل محدود بازار، این صرفاً یک پروژه ی جانبی خواهد بود.

او در توئیت خود نوشته است: «اگر در مورد خودروی جیمز باند کنجکاو هستید، هنوز مشغول برنامه ریزی برای تبدیل آن به یک خودروی آبی اسپرت هستم که بتواند در جاده ها نیز رفت و آمد کند. این فقط یک پروژه ی جانبی است. پتانسیل بازار این نوع خودرو محدود است».

کسی چه می داند، شاید اگر روزی خودروهای پرنده به جایی نرسند و تغییرات اقلیمی نیمی از کره ی زمین را زیر آب ببرد، بازار خودروهای آبی داغ شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مجتبی منصوری
    مجتبی منصوری | ۱ تیر ۱۳۹۵

    باسلام.اقای جمشید ارین اصل سازنده اولین خودروی هوشمند الکتریکی جهان در 15 سال پیش در ایران در جدیدترین تکنولوژی خودروی ساخته خودش در ایران از این امکان رونمایی کرده.فیلمش در اینترنت موجوده.خودرو به داخل دریاچه زیبا کنار پرتاب شده و مثل قایق روی اب ماند.قابل توجه عاشقان تسلا موتورز که تکنولوژی روز جهان رو ما در 15 سال پیش داشتیم والان از دنیا در این زمینه جلوتریم

  • Amad!
    Amad! | ۱ تیر ۱۳۹۵

    السلام علیک یا ایلان ماسک کبیر!

  • آریا
    آریا | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

    عاشق تسلام? ? ?

مطالب پیشنهادی