ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرایی شدن افزایش تعرفه تلفن ثابت از ابتدای ماه آینده

بر اساس گفته های وزیر ارتباطات، گران شدن تعرفه ی مکالمه با تلفن ثابت از دقیقه ای ۳۰ ریال به ۴۵ ریال، از اول ماه آینده اجرایی می شود. محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

بر اساس گفته های وزیر ارتباطات، گران شدن تعرفه ی مکالمه با تلفن ثابت از دقیقه ای ۳۰ ریال به ۴۵ ریال، از اول ماه آینده اجرایی می شود.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان پس از نشست برررسی وضعیت بخش خصوصی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار کرده است: «در زمان هم کدسازی تلفن ثابت این تصور وجود داشت که با توجه به تعرفه ی ۳۰ ریالی تلفن ثابت، مشترکان، این تلفن را به تلفن همراه که تعرفه ای ۱۸ برابری دارد، ترجیح می دهند. متأسفانه مردم به تلفن ثابت روی نیاوردند و عملاً تلفن ثابت با ضرر و زیان روبرو شد و ما با افزایش تعرفه تلاش کردیم بخشی از این زیان را جبران کنیم».

واعظی در ادامه ی توضیحات خود افزوده است: «در شرایط کنونی نیز یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه حدود ۱۴ برابر یک دقیقه مکالمه با تلفن ثابت است، بر این اساس افزایش در نظر گرفته شده برای تلفن ثابت چندان زیاد نیست و امیدواریم شرکت مخابرات با این افزایش تعرفه در بحث سرمایه‌ گذاری فعال عمل کند».

واعظی در ادامه ی صحبت های خود، درباره ی جلسه ی خود با فعالان بخش خصوصی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز افزوده است: «بخش دولتی در حوزه ی ارتباطات باید کوچک شود و ما تلاشمان باید در جهت حمایت و بسترسازی برای توسعه ی بخش خصوصی باشد. اکنون افزایش فعالیت بخش خصوصی در توسعه ی خدمت رسانی به مردم و اشتغال زایی مؤثر بوده است».

وزیر ارتباطات با اشاره به کاهش هزینه ی پهنای باند داخل افزوده است: «تلاش داریم با کاهش قیمت پهنای باند و ایجاد تفکیک در پهنای باند داخلی و بین المللی، زمینه‌ ای را فراهم آوریم تا قیمت استفاده برای مردم به خصوص در بخش پهنای باند داخلی کاهش یابد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

    خيلي باحاله...همه جاي دنيا وقتي مردم رو نميارن به يه چيزي، ارزونش ميكنن كه مردم بيشتر تشويق بشن...اونوقت اينا ميان ميگن چون مردم رو نياوردن ما گرونش كرديم، كلا سيستم برعكسه...از اون جالب تر، الان ديگه كسي تو فكر سوددهي تلفن ثابت نيست، ببخشيد تلفن همراه و ثابت جفتشون زيرمجموعه مخابراته...خوب يكيشون به شدن سود دهه، اون يكي خيلي سود نده، مشكلي پيش مياد؟

  • hossein
    hossein | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

    بلههههه قرار بود افزایش تعرفه تلفن ثابت با کاهش تعرفه اینترنت با هم اجرایی بشن اولی رو که چون به نفعشونه رو زود اجرایی کردن ولی تعرفه اینترنت کلا به خاطره ها میپیونده

    کلا کاری نمیکنن که به نفع مردم باشه فقط نفع یقه سفید ها...

  • majid
    majid | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

    واقعا این موضوع حیرت انگیزه،اول که فقط بحثه کاهش قیمته اینترنت بود،یهو شد افزایش تعرفه ی تلفن ثابت و کاهش تعرفه اینترنت،حالا دیگه امیدوار شدن که اینترنت ارزون بشه،ولی از ماهه دیگه ۵۰ درصد افزایش تعرفه ی تلفن ثابت داریم.
    مملکت نیس که خنده بازاره.

  • سعید
    سعید | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

    جالب اقای وزیر میگفت برای افزایش تعرفه تلفن نیاز به مجوز هست ولی برای کاهش قیمت اینتر نت نه
    با چه سرعتی تلفن ثابت افزایش قیمت گرفت
    ولی هنوز اینترنت کاهش قیمت پیدا نکرده واقعا که
    بعدم تلفن ثابت اصلا هم زیان ده نیست
    منی که قبلا 10 تومان هم پول تلفن نمی دادم الان دارم 40 فقط پول ای دی اسل مخابرات میدم
    تازه ادارات دولتی مجبورن اینترانت بگیرن با هزینه ماهانه 40 هزارتومان شما این همه افزایش درامد داشتید
    تقصیر ما چیه که شما مدریت ندارید

  • هدایت
    هدایت | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

    واسه اجرای طرحای افزایش تعرفه چقد زرنگن

مطالب پیشنهادی