ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«اینترنت نامحدود»، بدرود

اگر اخبار مرتبط با تغییرات تعرفه ی تلفن ثابت و اینترنت را در روزهای اخیر دنبال کرده باشید، به یاد خواهید آورد که چند روز پیش نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای استان ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

اگر اخبار مرتبط با تغییرات تعرفه ی تلفن ثابت و اینترنت را در روزهای اخیر دنبال کرده باشید، به یاد خواهید آورد که چند روز پیش نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای استان از برنامه ی اصلاح تعرفه ی اینترنت نامحدود و تعیین سقف مصرف برای آن خبر داده بود. حالا موضوع بار معنایی تازه ای پیدا کرده و یک قدم دیگر به تبدیل شدن به واقعیت نزدیک تر شده است.

محمدعلی یوسفی زاده، عضو دبیرخانه ی شرکت‌‌ های PAP نیز از تغییر مدل سرویس اینترنت نامحدود با تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داده است. این عضو دبیرخانه ی شرکت‌‌ های PAP افزوده است: «در مدل جدید برای اینترنت نامحدود، با تعیین سقف مصرف منصفانه، حداکثر دانلود محدود می‌ شود».

وی درباره ی پهنای باند داخلی و خارجی نیز گفته است: «در مدل جدید، پهنای باند مصرفی کاربر به دو بخش پهنای باند داخلی و پهنای باند خارجی تفکیک می‌ شود که دارای هزینه ی متفاوت و سقف مصرف متفاوت است و قابلیت تبدیل به یکدیگر را نیز دارند».

البته یوسفی زاده تصریح کرده است اعمال این روش در حال حاضر به تغییرات فنی نیازمند است که پس از ابلاغ، احتمالاً با مهلتی ۶ ماهه یا ۱ ساله برای تبدیل شیوه ی فعلی به شرکت‌ ها ارائه خواهد شد. یوسفی زاده اظهار داشته است: «روش جدید پس از ابلاغ رگولاتوری توسط شرکت های اینترنتی اجرایی خواهد شد».

از سخنان یوسفی زاده دو نکته ی اساسی می توان برداشت کرد. یکی اینکه ظاهراً تصمیم ها در خصوص محدود کردن اینترنت نامحدود قطعی است و به احتمال زیاد شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود. دوم اینکه پس از اجرایی شدن این طرح، با محدودیت اِعمال شده، اصطلاح «اینترنت نامحدود» از ادبیات حوزه ی فناوری اطلاعات کشورمان رخت بر خواهد بست و باید کم کم آماده ی خداحافظی کردن با آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (42 مورد)
  • منصور طاهری
    منصور طاهری | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    وقعا بعضی اتفاقا
    آدمو ب دو راه میکشونه
    اینکه اصلا خدا هست...؟
    یا اینکه واقعا خدا همه جا هست...

  • Moslem Hady
    Moslem Hady | ۷ تیر ۱۳۹۵

    یه سوال. مگه تا الان نامحدود هم بود؟؟ تا جایی که من میدونم، طرح نامحدود اینطوری بود که شما تا یه سقفی مثلا 100 گیگ میتونستی دانلود داشته باشی، ازاون به بعد سرعتت اینقدر میاد پایین که دیگه نمیتونی از نامحدود بودن استفاده کنی!! مثل همین طرح نامحدود شبانه شاتل!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی