ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرتاب ۲ ماهواره بومی حرفه ای در کلاس جهانی؛ چشم انداز ۱۴۰۴ سازمان فضایی ایران

دکتر محمدهمايون صدر، معاون سازمان فضایی ايران، هدف نهایی تلاش های فعلی کشورمان در حوزه ی فناوری فضایی را «ساخت ماهواره ی بومی سنجشی حرفه‌ ای و در كلاس ماهواره‌ های جهانی» عنوان كرد. ایشان ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

دکتر محمدهمایون صدر، معاون سازمان فضایی ایران، هدف نهایی تلاش های فعلی کشورمان در حوزه ی فناوری فضایی را «ساخت ماهواره ی بومی سنجشی حرفه‌ ای و در کلاس ماهواره‌ های جهانی» عنوان کرد.

ایشان تأکید کرده اند ماهواره هایی که در حال حاضر در کشور ساخته و به فضا پرتاب می شوند، «آزمایشی و برای توسعه ی فناوری فضایی» هستند تا در نهایت در سال ۱۴۰۴ دو ماهواره ی حرفه‌ ای بومی از سوی ایران برای فرستاده شدن به فضا آماده شوند.

معاون سازمان فضایی ایران با اشاره به برنامه ریزی ۱۰ ساله برای ساخت این ۲ ماهواره ی سنجش از دور و مخابراتی ادامه داده است: «پروژه ی ماهواره ی سنجشی با هدف ساخت و بومی سازی ماهواره ای با تصاویر حرفه ای و دقت بالا در دستور کار قرار دارد و پروژه ی ماهواره ی مخابراتی نیز ماهواره ای حرفه ای در کلاس جهانی خواهد بود که امیدواریم تا پایان چشم انداز (۱۴۰۴ ) به آن دست یابیم».

صدر در توضیح وضعیت کنونی کشورمان در حوزه ی فناوری های فضایی گفته است: «سال گذشته بخش بسیار خوبی از توسعه ی این تکنولوژی انجام شده و هم اکنون در مرحله ی تثبیت فناوری فضایی در کشور هستیم».

وی در مورد برنامه های آتی برای پرتاب ماهواره قبل از این هدف نهایی نیز اضهار داشته است: «در سال جاری شاهد پرتاب یک ماهواره ی سنجشی خواهیم بود و سال آینده نیز یک یا دو ماهواره را به فضا پرتاب می کنیم که اینها به ما کمک می کنند تکنولوژی به دست آمده را تثبیت کنیم و در نهایت بتوانیم ماهواره ای را بیش از چند ماه در مدار داشته باشیم. در مراحل بعدی نیز باید بتوانیم این ماهواره ها را در ارتفاع بالاتر مدار قرار دهیم تا با دقت بالاتری تصویربرداری صورت گیرد».

معاون سازمان فضایی ایران با تأکید بر پیگیری پر شتاب و جدی این مرحله از توسعه در کشور اضافه کرده است: «تا رسیدن به هدف نهایی، نباید خودمان را محدود کنیم تا کاربرد های فضایی آن محصولاتی که از توسعه ی سیستم فناوری داخل به دست خواهیم آورد، عملیاتی شود. براین اساس با جدیت تمام از ماهواره هایی که در کشورهای دنیا در حال بهره برداری هستند در همان سطح، بهره برداری خواهیم کرد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • جلال
    جلال | ۱ تیر ۱۳۹۵

    پروژه ای دیگر برای اختلاسی دیگر.

  • حسین
    حسین | ۱ تیر ۱۳۹۵

    فقط قیافه تو عکسو ببینید . نه ناموسا این خودش تو فضاست . شاتل ماتل میخوایم چیکار

مطالب پیشنهادی