ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده 48 هسته ای AMD در راه است [شایعه]

طبق شایعاتی که نشریه Fudzilla اخیرا به آن پرداخته، شرکت AMD مشغول کار روی یک چیپ سروری 48 هسته ای با اسم رمز Starship است. چیپ مورد بحث قرار شده که با استفاده از معماری 7 نانومتری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

طبق شایعاتی که نشریه Fudzilla اخیرا به آن پرداخته، شرکت AMD مشغول کار روی یک چیپ سروری 48 هسته ای با اسم رمز Starship است.

چیپ مورد بحث قرار شده که با استفاده از معماری 7 نانومتری تولید گردد و انتظار می رود که در سال 2018 میلادی (یعنی یک سال بعد از  زمان اعلام شده برای عرضه چیپ های 32 هسته ای Naples که با بهره گیری از معماری 14 نانومتری FinFET تولید می گردند) به بازار عرضه گردد.

Starship چهل و هشت هسته ای اما قابلیت اجرای 96 فرایند (Thread) را دارد و نسخه های دیگری از آن نیز قرار است تولید شوند که هسته های کمتری خواهند داشت و در داخل سیستم های دسکتاپی و سروری مقرون به صرفه تر به خدمت گرفته خواهند شد.

توان طراحی گرمایی یا TDP این چیپ ها نیز طبق برآوردهای صورت گرفته بین بازه 35 تا 180 وات خواهد بود. در هر حال اگر چنین شایعه ای صحت داشته باشد، می توان مطمئن بود که AMD خود را برای مهاجرت از معماری 14 نانومتری به نوع 7 نانومتری آماده می کند و معماری 10 نانومتری را که در نقشه های راه اینتل به آن اشاره شده پشت سر می گذارد و به نوعی از آن جهش خواهد کرد.

در هر صورت، این خبر که قرار است چیپ های مبتنی بر معماری هفت نانومتری در سال 2018 میلادی عرضه شوند بسیار هیجان انگیز است و انتظار می رود که به لطف آنها تغییری قابل توجه در عملکرد سیستم های بهره مند ایجاد گردد.

AMD
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی