ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپی متشکل از متخصصین زبده اپل که لوازم جانبی هوشمند مختص خودرو تولید می کند

تا به امروز شایعات متعددی را در مورد اینکه اپل مشغول ساخت یک خودروی الکتریکی است شنیده ایم، اما اکنون استارتاپی از نهان درآمده که می تواند آشکار کند اگر اتومبیلی در کوپرتینو طراحی و تولید ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

تا به امروز شایعات متعددی را در مورد اینکه اپل مشغول ساخت یک خودروی الکتریکی است شنیده ایم، اما اکنون استارتاپی از نهان درآمده که می تواند آشکار کند اگر اتومبیلی در کوپرتینو طراحی و تولید شده بود چه حال و هوایی می داشت.

علت چنین امری نیز در این موضوع خلاصه می شود که ۵۰ نفر از کارمندان استارتاپ یاد شده در اصل کارکنان سابق اپل هستند که حداقل یک دهه از عمرشان را صرف طراحی برخی از شناخته شده ترین محصولات این کمپانی کرده اند.

شرکتی که از آن سخن می گوییم «Pearl» نام دارد و توسط سه تن از مهندسین اسبق برند اول جهان پایه ریزی شده، گروهی که در شکل گیری چندین نسل از پخش کننده های موسیقی آیپاد و تلفن های هوشمند آیفون نقشی کلیدی را ایفا کرده اند.

این گروه پس از تاسیس کمپانی خود اقدام به استخدام ۷۰ نفر دیگر نموده اند که ۵۰ تن از آنها سابقاً در اپل اشتغال داشته اند. پس از اتمام استخدام ها برای ۲ سال مشغول به کار روی اولین محصول شان گشته اند که عاقبت امروز معرفی شده و آن چیزی نیست جز دوربینی برای دیدن نمایی که در پشت سر خودرو قرار دارد.

شاید با خود بگویید، چنین جمعیتی از متخصصین نخبه که در تولید تعدادی از محبوب ترین گجت های دهه اخیر نقش داشته اند گردهم آمده اند تا محصولی را برای خودروها بسازند که هم اکنون نمونه هایش به وفور در بازار یافت می شود؟ ممکن است نحوه ی ورود آنها به بازار آنقدری که باید و شاید پر زرق و برق نباشد، همچنین محصول شان هم که عنوان «RearVision» را یدک می کشد یک گجت انقلابی به حساب نیاید. اما دستگاهی که از آن سخن می گوییم یکی از با کیفیت ترین ها محسوب شده و در تولیدش جزئیاتی مورد دقت واقع گشته اند که به صورت معمول تنها برندی مانند اپل در حین ساخت یک دیوایس به آنها توجه می کند.

rearvision-app-800x450

RearVision یک قاب پلاستیکی است که در اطراف پلاک خودرو جای میگیرد و در درون خود دو دوربین با زاویه دید ۱۸۰ درجه را جای داده. مغز اصلی دیوایس نیز از طریق پورت، موسوم به OBD به اتومبیل متصل می شود که در اکثر تولیدات پس از سال ۱۹۹۴ به شکل استاندارد وجود دارد.

بعد از نصب، دوربین ها به شکل بی سیم با هاب مربوطه ی خود و تلفن هوشمند شما در ارتباط خواهند بود و ضمناً انرژی این دوربین ها نیز از طریق پنل های خورشیدی که در فریم پلاک خودرو تعبیه شده اند تامین می گردد. کمپانی سازنده می گوید یک روز تماماً آفتابی کافی است تا دیوایس نیروی لازم برای یک هفته استفاده را در خود ذخیره نماید و البته دستگاه مورد بحث قادر است انرژی کافی برای یک ماه را نیز در خود جای دهد؛ به مجموعه ی ویژگی ها که بنگریم تنها سادگی و کمال گرایی که در گجت های اپل وجود دارد به چشم می خورد.

وقتی دنده عقب می روید دوربین ها خودکار فعال می شوند و وقتی حرکت رو به جلو را با سرعت ۱۰ مایل بر ثانیه آغاز کنید بسیار سریع دوربین ها خاموش می شوند. برای این منظور از داده های حرکتی که از طریق درگاه OBD به دست می آید استفاده می گردد.

در کنار تمامی مواردی که ذکر شد، می توانید استریمی زنده از نمای پشتی ماشین خود را روی اسمارت فون تان رویت کنید و ضمناً دو سطح از بزرگنمایی نیز در اختیارتان خواهد بود تا در صورت لزوم برخی از جزئیات را بهتر مشاهده نمایید.

وقتی قاب پلاک مذکور روی خودروی فردی نصب باشد او می بایست گوش به زنگ دو نوع صدای هشدار بماند. یکی از این صداهای به شما می گوید شخصی یا اتومبیلی در حال گذر از پشت سرتان قرار دارد و حین دنده عقب رفتن بهتر است دقت نمایید و دیگری خبر از احتمال بالای تصادف و برخورد با جسمی را می دهد. اپلیکیشن RearVision هم به شدت کارا و کمال گرایانه پیاده سازی گشته و می توانید اپ های محبوب خود در حین رانندگی را به آن معرفی کنید و سپس هر بار که خودرو را در دنده عقب قرار دهید این اپ ها در دسترس قرار گرفته و اجرایشان میسر می شود.

هیچکدام از نمونه های مشابه دستگاهی که در بالا به آن پرداختیم با قیمت ۱۰۰ دلار، امکان استریم بی سیم تصویر نمای پشتی را فراهم نمی آورند، ضمناً همگی آنها نیازمند منبع تغذیه جداگانه بوده و هیچ یک از پنل های خورشیدی بهره مند نیستند.

دستگاه تولیدی Pearl قیمتی ۵۰۰ دلاری دارد و شرکت سازنده اش وعده داده که به صورت منظم برای آن به روز رسانی های نرم افزاری منتشر کند. ضمناً این دیوایس اقدام به جمع آوری داده های کاربران به صورت ناشناس می کند تا از این داده ها در ساخت محصولات آتی بهتر و البته هوشمند سازی اش استفاده گردد.

یکی از مدیران مجموعه ی تولید کننده ی RearVision اظهار داشته تجربه هایی که در اپل و در حین کار با تامین کنندگان قطعات داشته است به شدت به کارش آمده اند و سبب شده اند تا از به چالش افتادن استارتاپ او پیش گیری شود. به گفته ی وی ظاهراً این استارتاپ با سرمایه اولیه ای برابر با ۵۰ میلیون دلار شروع به کار کرده است و پیش از ساخت محصول نهایی ۱۰۰۰ نمونه اولیه از آن را تولید و بررسی کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rozbeh amoei
    rozbeh amoei | ۲ تیر ۱۳۹۵

    اپل کارش درسته

مطالب پیشنهادی