ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس و MSI به ارسال کارت های گرافیک قوی تر از نمونه بازار به سایت ها متهم شدند

کارت های گرافیک پی سی بسته به نوع بازخوردی که از رسانه ها می گیرند و عملکردی که در تست های مختلف دارند، موفقیت و شکست را در بازار تجربه می کنند. دو کمپانی انویدیا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

کارت های گرافیک پی سی بسته به نوع بازخوردی که از رسانه ها می گیرند و عملکردی که در تست های مختلف دارند، موفقیت و شکست را در بازار تجربه می کنند. دو کمپانی انویدیا و AMD با ارائه تکنولوژی شان به کمپانی های تولید کننده سخت افزار، سعی در ایجاد رقابت بیشتر را دارند و گویا در نتیجه این اتفاق، حالا تخلفی هم روی داده است.

وبسایت TechPowerUp مدعی شده که کارت های گرافیکی MSI GeForce GTX 1080 Gaming X که آن ها چند هفته پیش از سوی MSI دریافت کرده بودند، سرعت مموری کلاک بیشتری داشته و در مجموع GPU سریع تری بوده نسبت به آنچه که حالا در بازار عرضه شده است.

کارت های ارسال شده برای رسانه ها در حالت OC (اوورکلاکینگ) قرار داشته اما کارت هایی که در سطح بازار به فروش می رسد در حالت Gaming است. نتیجه اینکه بنچمارک های تهیه شده توسط رسانه ها در بررسی های شان لزوما آنچه که شما دریافت خواهید کرد نیست و در حقیقت میزان فریم دهی در حالت اوورکلاک شده را نمایش می دهد.

دیگر کمپانی تایوانی، ایسوس نیز با دستکاری کارت ها و ارائه کلاک بالاتر قصد داشته تا ورژن خود از نسل جدید کارت های انویدیا را نیز بهتر جلوه دهد. در همین حال، با رسوایی این دو، کمپانی EVGA از فرصت تبلیغاتی رایگانی که برایش پیش آمده استفاده کرده و شعار «آنچه می بینید، همانی است که دریافت می کنید» را ارائه کرده است. EVGA تضمین کرده که همان کارت هایی که قرار است به بازار فرستاده شوند را برای رسانه ها هم اراسل می کند.

هنوز پاسخ رسمی از سوی ایسوس و MSI ارائه نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی