ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توئیتر استارتاپ انگلیسی فعال در زمینه یادگیری ماشینی را خریداری کرد

توئیتر به تازگی یک استارتاپ فعال در زمینه یادگیری ماشینی را خریداری کرده است که تکنولوژی ارائه شده از سوی آن می تواند به صورت خودکار تصاویر رزلوشن پایین و ویدئوهای تار را به صورت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

توئیتر به تازگی یک استارتاپ فعال در زمینه یادگیری ماشینی را خریداری کرده است که تکنولوژی ارائه شده از سوی آن می تواند به صورت خودکار تصاویر رزلوشن پایین و ویدئوهای تار را به صورت در لحظه بهبود بدهد. این شبکه اجتماعی صبح امروز خبر داد استارتاپ لندنی Magic Pony Technology را در ازای پرداخت مبلغی نامعلوم خریداری کرده است.

جک دورسی مدیرعامل این شرکت نیز با ارسال توئیتی اعلام نمود که با این اقدام، توئیتر می تواند هدف خود که همانا «تبدیل نمودن این شبکه اجتماعی به اولین و بهترین مکان برای مشاهده اتفاقات در حال وقوع در دنیا» است را محقق نماید.

اما مزایای تکنولوژی ارائه شده توسط Magic Pony هم برای توئیتر محرز است. اوایل امسال، شرکت مورد بحث نتایج مربوط به بخشی از تحقیقات خود در زمینه یادگیری ماشینی را منتشر کرد که نشان می داد الگوریتم های آن چطور قادرند رزلوشن ویدئوهای کم کیفیت را با استفاده از کارت گرافیک های معمول بهبود بدهند.

تیم  Magic Pony شامل هفت فارغ التحصیل مقطع دکتراست که در زمینه دید کامپیوتری (Computer Vision)، عصب شناسی رایانه ای و یادگیری عمیق تخصص دارند.

راب بیشاپ مدیرعامل این شرکت ماه آوریل در مصاحبه خود با نشریه MIT Review اظهار داشت: تجارت هایی که حول محور استریم آنلاین ویدئو می چرخند به شدت به فشرده سازی این نوع محتوا وابسته اند. نخستین محصول ما نیز نشان می دهد که می توان کیفیت تصاویر را با استفاده از یادگیری عمیق بهبود داد و با استفاده از کارت های گرافیکی موبایلی بسیار سریع [که این روزها به وفور یافت می شوند] می توان این امر را در هرجایی محقق نمود.

screen_compare.0

الگوریتم های یادگیری عمیق این استارتاپ با اسکن خودکار نمونه های تصویری و برچسب گذاری آنها یاد می گیرند که بافت ها و زمینه های رزلوشن بالا چگونه به نظر می آیند. بیشاپ در مصاحبه با Technology Review اظهار نمود که محصولات دید کامپیوتری Magic Pony می توانند درست مانند ابزار پر کردن خودکار فتوشاپ نواحی خالی در ویدئوها را پر نمایند و کیفیت تصویر عکس هایی که با دوربین های رزلوشن پایین گرفته شده اند را بهبود بدهند.

جالب است بدانید که نام این استارتاپ هم از روی واکنش یکی از سرمایه گذاران آن به تکنولوژی ارائه شده توسط تیم اقتباس شده که بعد از مشاهده آن را Magic Pony خوانده؛ یعنی چیزی که تا با چشمان خود نبینید باورش نمی کنید.

استارتاپ انگلیسی یاد شده در خبری که پیرامون همین مساله منتشر کرد اظهار نمود که تیم Magic Pony نقش پایگاه اروپایی برای تلاش های توئیتر در زمینه یادگیری ماشینی را ایفا خواهد کرد و تلاش دارد که با همراهی این شبکه اجتماعی نرخ سرچ های کاربرانرا به میزان زیادی بالا ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی