ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حذف جک هدفون از تلفن های هوشمند LeEco و چرایی این اقدام از زبان مدیر تحقیق و توسعه شرکت سازنده

LeEco یکی از شرکت های چینی است که رشدی سریع را تجربه می کند و ظاهرا در هر زمینه ای استعداد دارد؛ این شرکت برای اثبات خود هر کاری را انجام می دهد و از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

LeEco یکی از شرکت های چینی است که رشدی سریع را تجربه می کند و ظاهرا در هر زمینه ای استعداد دارد؛ این شرکت برای اثبات خود هر کاری را انجام می دهد و از تولید ماشین های خودران گرفته تا دوچرخه های هوشمند و لوازم و تجهیزات مرسوم تر نظیر تلویزیون و اسمارت فون را در سبد کالاهای تولیدی اش دارد.

این کمپانی اخیرا سه تلفن هوشمند تازه را بدون برخورداری از جک 3.5 میلیمتری هدفون معرفی کرده و به همین خاطر در مرکز توجه قرار گرفته است. اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما می دانید که اپل نیز در نظر دارد پورت هدفون را از روی بدنه آیفون بعدی خود حذف نماید و حال که یک شرکت چینی هم دست به چنین اقدامی زده، این تصور در ذهن بسیاری شکل گرفته که نکند دوران این پورت به سر آمده و تکنولوژی تازه ای برای گوش دادن به فایل های صوتی در راه است؟

خبرنگار ورج نیز با در نظر داشتن این مساله هفته گذشته ملاقاتی با لیانگ جون رئیس واحد توسعه وتحقیق این شرکت داشت تا در مورد چرایی چنین تغییری از وی سوال کند. با دقت در پاسخ های دریافت شده از سوی این مدیر، می توان اینطور نتیجه گرفت که اصلی ترین استدلال شرکت چینی مورد بحث برای چنین اقدامی آن است که پورت USB-C به شکلی بهتر و تمیزتر صدا را انتقال می دهد.

البته نمی توان این پاسخ را به علت حذف فیش 3.5 میلیمتری صدا و از میان برداشتن سازگاری موبایل های جدید LeEco با هدفون های موجود مرتبط دانست، با این همه روشن است که این کمپانی می خواهد ما را به خرید هدفون های جدیدتر و بهتری ترغیب نماید.

جالب است بدانید که این شرکت برحسب تصادف دو مدل هدفون بهره مند از پورت USB-C هم دارد که یکی از آنها درون گوش قرار داده می شود و دیگری روی آن می نشیند و هر دو نیز به امکان حذف نویز پویا مجهز هستند.

Untitled

در ادامه می توانید شرحی از مصاحبه خبرنگار ورج با این مقام مسئول را بخوانید:

به چه علتی تصمیم گرفتید که فیش هدفون را از روی موبایل های خود حذف نمایید؟ مزیت این کار چیست؟

ما تصمیم گرفتیم که جک 3.5 میلیمتری صدا را در نسل دوم موبایل هایمان حذف نماییم تا از این طریق تجربه صدای بهتر و باکیفیت تری را برای کاربرانمان به ارمغان بیاوریم. در دستگاه هایی که این نوع فیش را دارند، صدای استریو به خاطر تفکیک سازی نامطلوب کانال های صوتی بسیار ضعیف است و کیفیت صدا نیز به خاطر ناسازگاری میان موبایل و هدفون پایین می آید. اما ما با جایگزین نمودن فیش 3.5 میلیمتری صدا با یک پورت Type-C رویکردی تازه را در قبال تبدیل کد صدای موبایلی و انتقال آن در پیش گرفتیم و باور داریم که تجربه کلی صدای ایجاد شده برای کاربرانمان با این اقدام به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

با حذف جک هدفون چه میزان فضای داخلی در بدنه دستگاه آزاد می شود؟ آیا با این اقدام طراحی برد مداری موبایل نیز ساده تر خواهد شد؟

استفاده از پورت Type-C کاری بسیار پیچیده است و لزوما هم فرایند طراحی دستگاه را تحت تاثیر قرار نداده و به سادگی آن منتهی نمی شود. هدف از کاربرد پورت USB Type-C در اصل این است که کاربرانمان در زمان استفاده از محتوا، تجربه صوتی بهتری را پشت سر بگذارند و صرفا نمی خواهیم که در فضای داخلی دستگاه صرفه جویی کرده یا طراحی کلی آن را ساده نماییم.

آیا بدون حذف جک هدفون نمی توانستید مزایای یک ارتباط دیجیتالی USB را برای کاربران خود به ارمغان بیاورید؟

ما در بررسی های خود دریافتیم که موبایل ها و هدست هایی که با پورت های USB Type-C سازگاری دارند کیفیت صدای بهتری را برای کاربران خود به ارمغان می آورند. البته درک می کنیم مردم هدفون هایی دارند که ممکن است دوست داشته باشند از آنها به همراه تلفن های هوشمندشان استفاده نمایند و به همین خاطر نوعی آداپتور 3.5 میلیمتری ایرفون را همراه با نسل دوم موبایل هایمان در اختیار کاربران خود قرار داده ایم تا اگر دوست دارند از هدفون های قبلی شان همراه با آنها استفاده نمایند. با این همه، باور داریم که بهترین تجربه صدا زمانی به وجود می آید که از هدفون های Type-C استفاده نمایید.

فروش اولیه موبایل های فاقد جک هدفون چطور بوده است؟ آیا LeEco تا الان بازخوردی از کاربران خود دریافت کرده است؟

با در نظر داشتن نتایج اولیه فروش در چین، می توانیم بگوییم که مشتریان ما از این فناوری هیجان زده اند. در چین، کل موجودی موبایل Le Max2 ظرف تنها 57 ثانیه تمام شد و مدل  Le 2 هم در هشت دقیقه و 22 ثانیه فروخته شد. در مجموع نیز از هر دوی این دستگاه ها 750 هزار دستگاه به فروش رفت.

به طور کلی، سه موبایل معرفی شده جدید LeEco در یک روز 1.22 میلیارد رنمینبی (پول چینی) فروش داشته اند و طبق آمارها، فروش این محصولات در یکی از وبسایت های خرده فروشی آنلاین، رکورد شکن گزارش شده است.

گرایش کلی تر کاربران در خصوص محصولات صوتی شخصی چیست؟ آیا  وقتی حرف از موسیقی پرتابل به میان می آید مردم برای خود اولویت دارند؟

حالا که امکان استریم محتوای اچ دی روی اسمارت فون های بهره مند از نمایشگرهای فوق العاده عالی در هر جایی و هر زمانی فراهم گردیده، مشتریان و مصرف کنندگان هم دوست دارند تجربه صوتی شان بالاترین سازگاری را با امکانات تصویری تجهیزات دیجیتالی شان داشته باشد.

این روزها مردم از موبایل های خود برای مشاهده حجم بالایی از ویدئو و مصرف بیشتر و بیشتر محتوا بهره می گیرند و به همین خاطر تمایلشان این است که تجربه سرگرمی شان روی این دستگاه ها از هر لحاظ بهترین باشد. ما نیز با در نظر داشتن همین امر باور داریم که با حذف جک 3.5 میلیمتری صدا و کاربرد USB Type-C گامی بسیار بزرگ در این راستا برداشته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • hhh
    hhh | ۲ تیر ۱۳۹۵

    بلخره این تکنولوژی بکار گرفته میشه ولی تکلیف کسایی که هدفون گرون خریدن چی میشه؟؟باید یه تبدیل براش ارائه بدن

  • Amir
    Amir | ۲ تیر ۱۳۹۵

    دلیلش تقلید از اپله والسلام.

    • بابک
      بابک | ۲ تیر ۱۳۹۵

      دقیقا از رو کدوم محصول اپل تقلید کرده ؟!!!!! مگه اپل زده ما خبر نداریم !!! تقلید ، جااااان ، کدوم محصول ، کی ، کجا ؟

  • محمد
    محمد | ۲ تیر ۱۳۹۵

    چرا نداره، چون اپل می خواد چنین کاری کنه اینها هم مثل میمون تقلید میکنن، کلا برای چینی ها مهم نیست که ببینن این کار خوبه یا نه ، فقط دوست دارن هر کاری که بقیه می کنن اینا تقلید کنن همین?

  • آریا
    آریا | ۱ تیر ۱۳۹۵

    من یه v3i motorola داشتم که اونم هندزفریش یو اس بی بود. خیلی هم کیفیتش عالی بود

  • میثم
    میثم | ۱ تیر ۱۳۹۵

    من اگه مدیر این شرکتو ببینم خفش میکنم مرتیکه رو

مطالب پیشنهادی