ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت مخابرات استان تهران به مشترکان اینترنت حجمی ADSL خود IP ثابت واگذار می کند

شرکت مخابرات استان تهران به تمامی مشترکان سرویس اینترنت حجمی پر سرعت ADSL خود در صورت نیاز IP استاتیک واگذار می‌ کند. کامران کاظمی، معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران، ضمن اعلام این خبر اظهار کرده ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

شرکت مخابرات استان تهران به تمامی مشترکان سرویس اینترنت حجمی پر سرعت ADSL خود در صورت نیاز IP استاتیک واگذار می‌ کند.

کامران کاظمی، معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران، ضمن اعلام این خبر اظهار کرده است: «در راستای مشتری مداری، تمامی مشترکان حجمی اینترنت پر سرعت این شرکت می‌ توانند IP استاتیک دریافت کنند. مشترکانی که روی سرویس اینترنت پر سرعت خود نیاز به IP استاتیک دارند، می‌ توانند با مراجعه به مرکز مخابرات منطقه، نسبت به دریافت IP خود اقدام کنند».

وی از جمله قابلیت‌ های IP استاتیک، به استفاده از دوربین‌ های مدار بسته ی تحت وب و هر آنچه که نیاز به موقعیت‌ یابی راحت‌ تر در اینترنت دارد، اشاره کرده است.

لازم به توضیح است که IP، به کد منحصر به فرد هر کاربر در فضای مجازی گفته می شود. این کد در حالت پیش فرض روی حالت متغیر قرار دارد، به این معنا که با هر بار اتصال کاربر به اینترنت تغییر می کند. علت این امر نیز آن است که شرکت های ارائه دهنده ی اینترنت (ISP) تعداد محدودی آی پی در اختیار دارند و از آنجایی که تمام کاربران در آن واحد به اینترنت متصل نیستند نیازی نیست به هر کاربر یک آی پی اختصاص دهند.

اما همان گونه که معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران اظهار کرده، بهره مندی از آی پی استاتیک یا ثابت برای کاربرد های خاصی مثل استفاده از دوربین های مداربسته ی تحت وب، استفاده از رایانه به عنوان گیم سرور، استفاده از رایانه به عنوان وب سرور و به طور خلاصه هر کاری دیگری که نیاز به یک شناسه ی ثابت داشته باشد ضروری است.

 گفتنی است کاظمی در مورد هزینه ی ارائه ی آی پی استاتیک به کاربران اینترنت شرکت مخابرات، اطلاعات بیشتری در اختیار رسانه ها قرار نداده است. بسیاری از ISP های فعال فعلی، مدت هاست در ازای دریافت هزینه ی مشخصی این خدمات را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۴ تیر ۱۳۹۵

    من فکر کردم به طور رایگان این کارو میکنه اما از آخر متن شما اینطور میشه برداشت کرد که اینم مثل بقیه هزینه میبره ?

مطالب پیشنهادی