ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پتنت استایلوسی با بدنه لمسی را به ثبت رسانده است

اپل به تازگی مستندات مربوط به نسل جدیدی از استایلوس را به ثبت رسانده که از بدنه ای حساس به لمس بهره می برد. جزییات این اختراع امروز از سوی دفتر ثبت ابداعات و علائم تجاری ایالات ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

اپل به تازگی مستندات مربوط به نسل جدیدی از استایلوس را به ثبت رسانده که از بدنه ای حساس به لمس بهره می برد. جزییات این اختراع امروز از سوی دفتر ثبت ابداعات و علائم تجاری ایالات متحده منتشر گشته و نام «استایلوس به همراه سنسور لمسی» برای آن برگزیده شده است. ناگفته نماند در این پتنت از قلم دیجیتالی مجهز به سنسورهای لمسی-خازنی سخن به میان آمده.

حسگر های تعبیه شده در استایلوس مورد بحث، می توانند محل قرارگیری انگشت کاربر را تشخیص دهند و از اطلاعات مربوط به حرکات و ایما و اشاره های مختلف انگشتان در جهت کنترل اجزای مختلف رابط کاربری دستگاه استفاده کنند. در برخی از ورژن های استایلوس مذکور نیز الکترودها به دور بدنه آن قرار گرفته اند تا میزان دقت در تشخیص ژست های حرکتی مبتنی بر یک یا چند انگشت به شدت افزایش یابد.

17345-14766-160623-Stylus-l

اپل ادعا کرده طراحی سنسورها به حدی پیشرفته است که می توانند براساس محل قرارگیری دو انگشت دست، تشخیص دهند که کاربر قصد دارد استایلوس را در کدام جهت به چرخش درآورد. بنابراین از اطلاعات مربوط به چرخش استایلوس می توان برای چرخاندن یک شی مجازی روی نمایشگر، انتخاب اندازه قلم در اپلیکیشن های نقاشی و طراحی یا تغییر میزان بزرگنمایی صفحه استفاده نمود.

در مستندات مربوط به این قلم دیجیتالی، اشاره ای به ژست های حرکتی و کاربردهای آنها نیز شده است. برای مثال با کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین بدنه استایلوس، می توان در رابط کاربری حاضر بر روی نمایشگر اسکرول کرد. ضمناً پشتیبانی از ژست های حرکتی مبتنی بر فشار نیز به دارندگان دیوایس اجازه می دهد تا با فشار دادن آن، دکمه هایی مجازی را روی صفحه نمایش فعال کنند یا میزان دقت ابزار فعال طراحی را افزایش دهند.

17345-14768-160623-Stylus-2-l

اگرچه ایده اپل برای یک استایلوس حساس به لمس در تئوری بسیار تحسین برانگیز است اما در عمل برای اجرایی شدن آن چالش های فنی متعددی وجود دارد، زیرا هر فرد قلم دیجیتالی را به شکلی متفاوت در دست می گیرد و در عین حال اندازه ی دست افراد مختلف نیز با یکدیگر فرق دارد. حال باید دید که اهالی کوپرتینو در آینده از این ایده خود در محصولاتی مانند اپل پنسل استفاده خواهند نمود یا خیر.

گذشته از استایلوس، اپل پتنتی دیگر نیز به ثبت رسانده که «دستگاه های الکترونیکی با مدار تشخیص دست» نامیده شده است. این پتنت کارکرد سنسورهایی را شرح می دهد که با قرار گرفتن در دستگاهی مثل آیفون می توانند تشخیص دهند تلفن هوشمند در دست راست فرد قرار دارد یا در دست چپ وی واقع شده است.

این اختراع جالب توجه نشان می دهد که چطور می توان به کمک حسگرها، حرکات دست را تشخیص داد و دکمه هایی مجازی و آیکون هایی را روی نمایشگر تعبیه کرد که در هر حالتی امکان فشردن آسان آنها فراهم باشد. همچنین در مستندات این ابداع به قابلیت «دسترسی پذیری» آیفون 4.7 و 5.5 اینچی اشاره شده که با دابل تپ روی دکمه Home فعال گشته و محتویات نمایشگر را به شکلی به تصویر می کشد که دسترسی به آنها با یک دست، به شیوه ای آسان تر صورت پذیرد.

17345-14767-160623-Hand-l

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی