ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمارهای فروش هوآوی
تکنولوژی

هوآوی پیش بینی فروش امسال موبایل های خود را ۴۰ میلیون واحد کاهش داد

مدتی هست که زنگ خطر برای تمام تولیدکنندگان موبایل در دنیا به صدا درآمده است؛ زنگ خطری که نشانه هایی واضح دارد، نشانه هایی همچون کاهش رشد فروش آیفون های اپل یا ضررهای مداوم برندهایی شناخته ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

مدتی هست که زنگ خطر برای تمام تولیدکنندگان موبایل در دنیا به صدا درآمده است؛ زنگ خطری که نشانه هایی واضح دارد، نشانه هایی همچون کاهش رشد فروش آیفون های اپل یا ضررهای مداوم برندهایی شناخته شده مانند اچ تی سی، سونی و ال جی.

حتی سامسونگ هم این روزها خطر را بیش از پیش حس کرده و قصد دارد ساختار کسب و کارش را برای دوران «پسا موبایل» متحول سازد. هوآوی هم به عنوان سومین اسمارت فون ساز بزرگ دنیا، پیش بینی خود از میزان فروش تلفن های هوشمندش در سال جاری را ۴۰ میلیون واحد کاهش داده است.

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که کمپانی های چینی به طور مرتب در حال کاهش قیمت تمام شده محصولات شان هستند و در عین حال دائماً زیبایی، کیفیت بدنه و مشخصات سخت افزاری موبایل های خود را ارتقا می دهند.

با این حال به نظر می رسد اشباع بازار، که شرکت هایی چون سامسونگ و اپل مدتی هست با آن مواجه شده اند، در بازار مستعدی چون چین نیز در حال شیوع است. بر طبق گزارشی جدید از این کشور، هوآوی پیش بینی خود از میزان فروش موبایل هایش در سال ۲۰۱۶ را از ۱۶۰ میلیون دستگاه، به ۱۲۰ میلیون کاهش داده است. از دیگر دلایل اصلی این کاهش، علاوه بر کند شدن رشد بازار، تمایل روز افزون این کمپانی به تولید موبایل های رده بالا است که نتیجه آن، چیزی جز افزایش میانگین قیمت محصولات نخواهد بود.

به هر روی، اگر همین پیش بینی ۱۲۰ میلیون واحدی نیز برای امسال محقق شود، باز هم می بایست سال ۲۰۱۶ را سال موفقیت چشمگیر هوآوی نامید. آنها در سال قبل تنها موفق به عرضه ۱۰۸ میلیون دستگاه تلفن هوشمند شدند، که آن رکورد نیز در جایگاه خود بسیار عالی بود.

huawei-p9-30-aa-1280x720

همان طور که در بالاتر اشاره شد، محصولات هوآوی برخلاف سایر موبایل سازهای چینی، روز به روز گران تر می شوند. به عنوان مثال، پرچمداران امسال این کمپانی یعنی Huawei P9 و Huawei P9 Plus به ترتیب با قیمت های ۶۷۹ و ۸۴۹ دلار روانه بازار شدند. این قیمت ها حتی از برخی محصولات ال جی، HTC و سامسونگ نیز گران تر هستند.

نکته جالب در این میان این است که محصولات گرانقیمت هوآوی، از محبوبیت بالایی در بازار چین برخوردارند، به طوری که در محدوده قیمتی ۴۵۰ تا ۸۰۰ دلاری، موبایل های این برند در میان سه محصول محبوب قرار دارند. آمارهای فروش موبایلی مثل Huawei P9 نیز در کشورهای اروپایی چند برابر بیشتر از مدل P8 سال قبل بوده است.

بنابراین می توان گفت که این موبایل ساز در دوراهی تولید موبایل های ارزان قیمت بیشتر با حاشیه سود کمتر و یا ساخت پرچمداران گران تر با تیراژ پایین تر و سود زیادتر گیر کرده است و البته شواهد نشان می دهند که آنها فعلاً به سمت و سوی گزینه ی دوم متمایل هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Soheil
    Soheil | ۴ تیر ۱۳۹۵

    به نظر من هوآوی باید به تولید گوشی های رده بالا ادامه بده چون داره خوب پیش میره . هواوی دوست داریم

  • farzad37j
    farzad37j | ۴ تیر ۱۳۹۵

    من به شخص خودم يك و نيم مليون دادم ميت ٧ گرفتم دو سال قبل .بعدش نكسوس سيكس پي اومد ٢.٥ ميليون دادم اونو گرفتم و اگه پي ٩ هم بخرم بازم گرون باشه ولي ميخرم چون ميدونم از لحاظ نصب نرم افزارهاي غير شركتي خيلي راحتر از سامسونگه و مي ارزه

    • shahabkh
      shahabkh | ۴ تیر ۱۳۹۵

      چه تفاوتی تو نصب نرم افزار داره؟؟همه یجورن.اگه میشه تفاوتشو بگو منم مطلع شم

      • reza
        reza | ۴ تیر ۱۳۹۵

        خوب مسلما نصب نرم افزار به سی پی یو و رام بستگی داره همچنین لگ نداشتن توی بازی ها نشانه ی قدرت سی پی یو هوآوی

      • farzad37j
        farzad37j | ۵ تیر ۱۳۹۵

        وقتي تونستي نصب نرم افزارهاي با فرمت .tar و .md5 رو نصب كني و گوشي بريك نكنه به هر صورت بهش ميگن نصب نرم افزار كه سامسونگ اگه تشخيص بده غير شركتيه گوشي بريك ميشه و بندازش سطل آشغال

مطالب پیشنهادی