ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جک ما مدیرعامل و موسس خرده فروشی علی بابا
تکنولوژی

موسس علی بابا: کالاهای تقلبی جایی در فروشگاه من ندارند

جک ما (Jack Ma) موسس و مدیرعامل وبسایت خرده فروشی Alibaba هفته قبل در خلال یک همایش با حضور سرمایه گذاران، گفته بود که «گاه کالای های بدلی از لحاظ کیفیت و قیمت بهتر از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

جک ما (Jack Ma) موسس و مدیرعامل وبسایت خرده فروشی Alibaba هفته قبل در خلال یک همایش با حضور سرمایه گذاران، گفته بود که «گاه کالای های بدلی از لحاظ کیفیت و قیمت بهتر از نمونه های اصلی هستند.» این گفته واکنش های متعددی به دنبال داشت و حالا این میلیاردر چینی ناچار شده حرف های خود را اصلاح نماید. جک ما با اعلام این که صحبت ها قبلی او به درستی نقل نشده، تاکید کرد که کالای تقلبی هیچ جایی در وبسایت او ندارند.

موسس Alibaba می گوید که کمپانی او هیچ مدارایی با «کسانی که به حق مالکیت معنوی دیگران تجاوز می کنند» ندارد. او معتقد است که کپی محصولات دیگران کم از دزدی نیست.

از دیدگاه جک ما، ساز و کارهای بازار روز به روز در حال تغییر و پیچیده شدن هستند که همین امر راه را برای دزدی ایده های دیگران و تولید محصولات کپی هموار می سازد. او اعتراف می کند که تقریباً تمام سازندگان محصول در کشور چین با کاهش تقاضا از بازارهای اروپایی مواجه شده اند، چراکه سلیقه و ذائقه مصرف کنندگان غربی تغییر کرده است و دیگر به مانند گذشته خرید نمی کنند.

همین کاهش تقاضا سبب غیرفعال شدن برخی واحدهای تولیدی شده که این خود انگیزه ای مضاعف برای یافتن راه هایی حتی غیر مجاز جهت سرپا نگه داشتن کسب و کارها می شود. به عبارتی او معتقد است که «مبارزه با کالاهای تقلبی مبارزه ایست علیه حرص و آز انسان ها.»

ما تاکید دارد که این شرکت ها می بایست راه های جدیدی برای سازگاری با شرایط جدید پیدا کنند تا بتوانند به کسب و کار خود ادامه دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی