ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازگشت نیسان با 4 مدل وارداتی به بازار ایران؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی

نیسان به عنوان شریک رنو، احتمالا از همان الگوی رنو برای بازگشت به بازار کشورمان پیروی می کند، بخشی از خودروهای نسبتا ارزان قیمت احتمالا در ایران خودرو (شاید با برند داتسون) و پارس خودرو ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

نیسان به عنوان شریک رنو، احتمالا از همان الگوی رنو برای بازگشت به بازار کشورمان پیروی می کند، بخشی از خودروهای نسبتا ارزان قیمت احتمالا در ایران خودرو (شاید با برند داتسون) و پارس خودرو مونتاژ خواهند شد و برای مدل های نسبتا خاص و گران قیمت نیز اخیرا شرکت وارد کننده جدیدی تحت عنوان جهان نوین تاسیس شده است.

به گفته جمشید حسینی مدیرعامل این شرکت که تا چندی پیش در شرکت نگین خودرو فعال بود، نیسان قصد دارد با 3 مدل کراس اوور شامل جوک، قشقایی و اکستریل به بازار قدم بگذارد و البته در کنار این سه خودرو که همگی بیش از 100 میلیون تومان قیمت دارند، محصول اقتصادی و درون شهری میکرا نیز در نظر گرفته شده است که البته شانس چندانی برای درخشش با قیمت حدودی 80 میلیون تومان ندارد.

NIS6

اکستریل یک کراس اوور سایز متوسط است که برادر دوقلو رنو کولئوس به حساب می آید و به احتمال قریب به یقین از پیشرانه و گیربکس مشترکل با کولئوس بهره خواهد بود.

بنابراین احتمالا شاهد یک موتور 2.5 لیتری 170 اسب بخاری و گیربکس CVT در کنار سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ هستیم.

قیمت احتمالی این مدل نیز با توجه به رقبایی نظیر تویوتا RAV4 ، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و هوندا CR-V کمتر از 210 میلیون تومان نخواهد بود.

NIS7

در واقع نیسان اکستریل در حالی باید در بازار رقابت کند که دو رقیب اصلی اش یعنی کولئوس و تویوتا RAV4 توسط شرکت های نزدیک به مجموعه جهان نوین در بازار عرضه می شوند.

نیسان قشقایی در نسل قبل به تعداد محدود توسط پارس خودرو وارد و فروخته شد اما به دلیل تشدید تحریم ها این همکاری ادامه نیافت و قشقایی به خودروی خوب اما بدون خدمات در کشورمان مبدل شد.

NIS4

حالا قرار است نسل جدید این مدل به صورت وارداتی و با قیمت 130 الی 150 میلیونی در بازار عرضه شود که البته مشخصات دقیق آن هنوز روشن نیست اما با توجه به مجموعه موتورهای قابل انتخاب، بعید نیست که شاهد عرضه مدل 1.2 لیتری توربو 120 اسب بخاری مشترک با رنو کپچر باشیم.

NIS5

هرچند انتخاب دیگر از نظر مشخصات فنی نیز می تواند پیشرانه 1.6 لیتری توربو 160 اسب بخاری باشد که امکان رقابت تماشایی قشقایی با نسل جدید هیوندای توسان و کیا اسپرتیج را فراهم می آورد.

برای نیسان جوک هم چنین موتوری قابل انتخاب است و در این صورت این مدل علیرغم طراحی ظاهری نه چندان عامه پسندش، به گزینه ای جذاب برای جوانان مبدل خواهد شد.

NIS8

به گفته جمشید حسینی قیمت در نظر گرفته شده برای جوک پایین تر از قشقایی و در محدود 120 الی 140 میلیون تومان خواهد بود.

NIS10

گفتنی است که این مدل در منطقه آزاد انزلی نیز بسیار محبوب است و در صورت ارائه آن در بازار ایران، احتمالا شرایط برای سرویس و نگهداری از خودروهای موجود در منطقه آزاد نیز تسهیل خواهد شد.

NIS9

در نهایت به نیسان میکرا می رسیم که در واقع یکی از ارزان ترین هاچ بک های اقتصادی در بازار جهانی است و با موتورهای 1 الی 1.5 لیتری و قدرت 79 الی 107 اسب بخار، خودرو چندان تند و تیزی نیست.

NIS2

میکرا در بازه قیمتی 80 میلیون تومان ناچار به رقابت با مدل های کم فروشی نظیر میستوبیشی میراژ، فیات 500 و MG 3 می شود.

NIS3

در نهایت ذکر این نکته واجب است که نیسان هنوز به تکنولوژی CVT وفادار است و هر چهار مدل اکستریل، قشقایی، جوک و میکرا تنها با گیربکس های اتوماتیک CVT عرضه می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • hadi
    hadi | ۶ تیر ۱۳۹۵

    حد اقل تولید کنندگان داخلی میتونن همون سایپای آبی خودمون رو با کمی تغیرات بدن بیرون!

  • hadi
    hadi | ۶ تیر ۱۳۹۵

    آقا چرا شرکت های داخلی با وجود اینکه هم طراح و هم قطعه ساز هم نیروی داخلی کارآمد وهم سرمایه کلان داخل کشور وجود داره اقدام به همچنین تولیداتی نمیکنند؟

  • باد سوار
    باد سوار | ۵ تیر ۱۳۹۵

    خیلی ماشینای جذابی تولید میکنه با دیزاینای عالی

  • علی ایمانیان
    علی ایمانیان | ۵ تیر ۱۳۹۵

    به متن زیر دقت کنید:
    "در نهایت به نیسان میکرا می رسیم که در واقع یکی از ارزان ترین هاچ بک های اقتصادی در بازار جهانی است و با موتورهای 1 الی 1.5 لیتری و قدرت 79 الی 107 اسب بخار، خودرو چندان تند و تیزی نیست.
    میکرا در بازه قیمتی 80 میلیون تومان ناچار به رقابت با مدل های کم فروشی نظیر میستوبیشی میراژ، فیات 500 و MG 3 می شود."
    میگه یکی از ارزان ترین های جهان هست. اونوقت تو ایران ۸۰ میلیون تومن هست. ما که نفهمیدیم ۸۰میلیون یعنی ارزان یعنی گران. باید از دید حقوق مدیرای دولتی ببینیم یا از دید حقوق یه کارگر.یعنی اسمش چیه؟!!!

  • kasra_sh
    kasra_sh | ۵ تیر ۱۳۹۵

    موتوراشون خیلی ضعیفن، با این قیمت باید چیزای بیشتری ارائه بده نه قیافه داشتن نه از نظر فنی سر بودن و نه قیمت رقابتی داشتن، البته نظر منه

مطالب پیشنهادی