بررسی بازی سلحشوران؛ آوردگاه اسطوره ها
خوشبختانه چند وقتی است که سازندگان ایرانی به پتانسیل قهرمانان پارسی هم پی برده و آثار بیشتری با این محوریت در بازار داخلی میبینیم؛ عناوینی که شاید شروع محبوبیت آن ها را بتوان به نام ...
خوشبختانه چند وقتی است که سازندگان ایرانی به پتانسیل قهرمانان پارسی هم پی برده و آثار بیشتری با این محوریت در بازار داخلی میبینیم؛ عناوینی که شاید شروع محبوبیت آن ها را بتوان به نام گرشاسپ زد. همان طور که می دانید، چند روز پیش استودیو Dream Rain که ماشین جنگی را در کارنامه دارد، از بازی مبارزه ای جدیدی با نام سلحشوران پرده برداشت که روز گذشته شاهد انتشارش بودیم.
قبل از هر چیزی باید بگوییم عموما ساخت یک عنوان مبارزه ای به واسطه چگونگی پیاده سازی کنترل مناسب آن با صفحات لمسی کار سختی است. از همین حیث هم کار استودیو باران قابل تقدیر بوده و بدون ذره ای تردید می توانیم از همین ابتدا ادعا کنیم که سلحشوران یکی از بهترین عناوین مبارزه ای ایرانی روی موبایل هاست.
اما سوال اصلی اینجاست اگر از مرزهای داخلی فاصله بگیریم و نیم نکاهی هم به بازار جهانی بیندازیم، آن زمان این «بهترین» جای خود را به چه القاب دیگری خواهد داد. با ما و بررسی این عنوان همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریافت کنید.
باز هم بستر؛ دیگر عادت کرده ایم استودیوهای سازنده از بخش داستانی استفاده ابزاری کنند تا مقدمه ای برای گیم پلی را فراهم نمایند. گله ای هم نیست و نمی توان انتظار بالایی داشت. سلحشوران یکی از همین عناوین است که تنها می توان داستانش را بستری برای دیگر بخش ها قلمداد کرد. داستان بازی از این قرار است اهریمن و اهورا، با یکدیگر پیمان می بندند تا به قلمروی دیگری نزدیک نشوند.
اما همانند همیشه اهریمن به پیمان خود وفا نکرده و وارد قلمروی اهورا می شود. نیروهای سفید، در مقابل این تجاوز اهریمن ایستادگی کرده و تمام نیروهایش را شکست می دهد. ولی اهریمن که تاب شکست را ندارد، با جادوی قهرمانان و پهلوانان، آنها را به جان یکدیگر می اندازد. تمام داستان به همین چند خط ختم می شود. البته از حق نگذریم انیمیشن ابتدایی بازی برای روایت این بخش جذاب بوده و طراحی جالبی هم دارد.
از داستان که بگذریم می رسیم به مهمترین قسمت یک عنوان مبارزه ای، گیم پلی. راستش را بخواهید انتظارات بیشتری داشتیم. با وجود این که مبارزات بازی جذابیت های خاص خود را دارد، اما برای پیروزی نیازمند تاکتیک های زیادی نیستید. خلاصه بگوییم، سلحشوران شاید یک عنوان مبارزه باشد، اما تاکتیکی نیست. البته دو نکته را باید اینجا توجه کنید.
یکی این که بازی همچنان جذاب است و برای ضربه یا دفاع نیازمند زمان بندی مناسب هستید. همچنین وجود قدرت های ویژه برای هر شخصیت باعث شده تا بیشتر مراقب حرکات خود باشید. چون بسته به ضرباتی که می زنید یا دفاع هایی که حریف انجام می دهد، سرعت پر شدن نوار قدرت متفاوت خواهد بود.
دومین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، سادگی موجود در گیم پلی است. شاید خیلی ها نسبت به پیچیدگی های موجود در عناوین مبارزه ای علاقه ای نشان ندهند، بنابراین آثاری مانند سلحشوران می توانند مرهمی بر دل بازیکن ها باشند. البته سوال اینجاست اگر تاکتیک نقش زیادی در بازی ندارد، پس چگونه باید پیروز شد. تا ساعت ها که قرار نیست شخصیت ها سر و کله هم بزنند.
اینجاست بزرگترین بخش پارادوکس وار بازی که شخصی سازی است، وارد میدان می شود. چون این قسمت همان قدر که خوب است، همان قدرم بد به نظر می رسد. عجیب شد نه؟ خودمان هم تعجب کردیم اما بیایید با توضیحاتی بگوییم چرا همچین نظری داریم.
با وجود این که این بخش از تنوع خوبی برخوردار بوده و بازیکن می تواند در کنار تغییر ظاهر قهرمان خود، او را هم ارتقا دهد، اما متاسفانه قیمت خرید در بازی سرسام آور است. جالب است بدانید برای ایجاد تغییرات در ظاهر شخصیت اصلی باید حتما از الماس استفاده کنید. الماس ها هم با سرعت بالایی به دست نمی آیند. اکنون به این مسئله میزان انرژی پایین برای شرکت در مبارزات هم اضافه نمایید تا متوجه شوید چه راه درازی برای پیشرفت در پیش دارید.
از دیدگاه گرافیکی و موسیقی همین روند را دوباره شاهد هستیم. انیمیشن های حرکت شخصیت ها خوب هستند. محیط و چهره شخصیت ها هم طراحی های زیبایی دارند. ولی نبود گستردگی کافی در این بخش می تواند پس از مدتی دل بازیکن ها را بزند. ما شش مبارزه انجام دادیم، چهره سه تا از شخصیت های حریف یکسان بوده و تغییرات بسیار کمی با هم داشتند.
در محیط ها هم همین روال تکرار شده و می دانیم تنها دو منطقه برای مبارزه وجود دارد. البته استودیو سازنده قول داده تا در آینده با آپدیت های گوناگون بازی را به سمت تکامل پیش ببرد، اما این کمبود محتوا در زمان انتشار کمی به ضرر سلحشوران تمام شده است.
موسیقی فوق العاست و کاملا احساسی حماسی در شما ایجاد می کند. از دیدگاه صداگذاری هم فقط آن یک، دو، سه حمله پیش از شروع مسابقه کافی است تا مهر تاییدی بر این بخش بزنید. با این وجود، تنها یک ترک در طول بازی شنیده شده و همین مسئله می تواند در زیبایی شنیداری سلحشوران تاثیر بسیار منفی بگذارد.
برای سخن پایانی باید بگوییم سلحشوران اثر قابل احترامی بوده و تجربه آن هم سرگرم کننده است، چه بسا با آزاد شدن بخش مسابقات آنلاین بازیکن ها بتوانند با دوستان خود لحظات مفرح تری را رقم بزنند. امیدواریم با برطرف سازی مشکلات قابل حل بازی شاهد عنوانی جذاب تر باشیم. در ادامه می توانید تریلر بازی را مشاهده کنید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
chert o perte