ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا ماموریت تلسکوپ فضایی هابل را 5 سال دیگر تمدید کرد

جایگزین تلسکوپ فضایی هابل قرار است که در سال 2018 میلادی رسما آغاز به کار کند، با این همه، ناسا اعلام کرده که ماموریت هابل را 5 سال دیگر تمدید خواهد کرد. این فضاپیمای تصویربرداری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

جایگزین تلسکوپ فضایی هابل قرار است که در سال 2018 میلادی رسما آغاز به کار کند، با این همه، ناسا اعلام کرده که ماموریت هابل را 5 سال دیگر تمدید خواهد کرد. این فضاپیمای تصویربرداری قرار است که با همراهی موسسه علوم تلسکوپ فضایی در بالتیمور تا سال 2021 میلادی همچنان به گرفتن عکس در مدار ادامه دهد.

گفتنی است که آخرین ماموریت سرویس دهی به این تلسکوپ در سال 2009 میلادی اتفاق افتاد و حالا قرار شده که هابل عکس هایی از منظومه خورشیدی و محدوده های فراتر از آن بگیرد.

اضافه نماییم که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته توسط ناسا قرار است که در سال 2018 میلادی، تلسکوپ فضایی جیمز وب به عنوان ابزار اولیه رصد، کارش را آغاز نموده و به مدت دست کم یک دهه فعالیت نماید. اینکه فضانوردان چطور به صورت همزمان از دو فضاپیمای تصویربرداری استفاده خواهند کرد که برای مدتی کوتاه همزمان با هم در مدار حضور دارند، بسیار جالب خواهد بود.

هابل از نورهای مرئی و فرابنفش برای فعالیت هایش استفاده می کند، در حالی که جیمز وب به پرتوی مادون قرمز برای این منظور وابسته است و در نتیجه به کارگیری هردویشان به صورت همزمان، به دریافت و ثبت تصاویری با جزئیات بسیار بالا منتهی می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hhh
    hhh | ۶ تیر ۱۳۹۵

    اوه اوه یه تلسکوپ با فناوری جدید...????? چه شود....

مطالب پیشنهادی