ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کاوشگر کنجکاوی از محدوده های بالقوه حاوی آب در مریخ عکسبرداری خواهد کرد

دانشمندان پیشتر نشانه هایی دال بر وجود آب مایع روی مریخ کشف کرده بودند، حالا، آنها می خواهند نگاه نزدیک تری به این نشانه ها داشته باشند. طبق اعلام ناسا، قرار است که کاوشگر کنجکاوی خطوط ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

دانشمندان پیشتر نشانه هایی دال بر وجود آب مایع روی مریخ کشف کرده بودند، حالا، آنها می خواهند نگاه نزدیک تری به این نشانه ها داشته باشند. طبق اعلام ناسا، قرار است که کاوشگر کنجکاوی خطوط شیب دار تکرار شونده (همان رگه هایی که در بالا می بینید) در اطراف دهانه Gale مریخ را مورد بررسی قرار دهد تا هرگونه نشانه احتمالی از آب را بیابد.

در همین راستا، کنجکاوی ابتدا عکسی با دوربین خود می گیرد تا در وهله نخست ثابت شود که در آن محدوده آب وجود دارد. اگر این امر ثابت گردد، ربات برای جمع آوری نمونه وارد عمل می شود. سازمان ملی فضانوردی آمریکا اعلام کرده که عکس های مورد نظرش را در بازه زمانی یک ساله خواهد گرفت، در نتیجه زمان زیادی تا آن موقع باقی نمانده.

البته در نظر داشته باشید که این امر را نمی توان به معنای کشف حیات دانست. شرایط سخت مریخ (از جمله تشعشات شدید) احتمالا هرگونه حیات را در سیاره سرخ از میان برده. در مقابل بهتر است ماموریت ناسا برای کشف آب در مریخ را به عنوان مبنا و پای برای انجام فعالیت های تحقیقاتی دیگر در نظر گرفت.

در واقع دانشمندان می توانند با تکیه بر یافته های این کاوشگر ماموریتی را برای یافتن نشانه های حیات طرح ریزی نمایند. بنابراین می توان اینطور نتیجه گرفت که یک سفر نسبتا موفقیت آمیز می تواند در آینده به کشفیات بزرگ و بزرگ تر بیانجامد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی