ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل: افراد اندکی واقعیت مجازی را می شناسند، اما آینده امیدوار کننده است

گوگل باور دارد که هیچ پلتفرم دیگری بیشتر از «یوتوب» دارای محتوای ویدیویی برای واقعیت مجازی نیست. اما سوال اصلی اینجاست که در حال حاضر چه تعداد از افراد به خوبی با واقعیت مجازی آشنا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ تیر ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

گوگل باور دارد که هیچ پلتفرم دیگری بیشتر از «یوتوب» دارای محتوای ویدیویی برای واقعیت مجازی نیست. اما سوال اصلی اینجاست که در حال حاضر چه تعداد از افراد به خوبی با واقعیت مجازی آشنا هستند؟

«کلی بیور» (Clay Bavor)، معاون ارشد گوگل در زمینه توسعه همین فناوری می گوید: «در حال حاضر تعداد افرادی که تا کنون از واقعیت مجازی استفاده کرده اند یا با آن آشنا هستند بسیار ناچیز است. چیزی حدود صفر درصد از جمعیت جهان.» حتی خود مدیران گوگل هم اذعان دارند که واقعیت مجازی تحولی به حساب می آید که هنوز در حال برداشتن گام های نخستین خود است اما همین افراد اعتقاد دارند که در صورت پذیرش بیشتر و بهتر تلفن های هوشمند در میان جوامع، واقعیت مجازی هم شانس بالاتری برای شناساندن خود به افراد دارد.

خود گوگل تا کنون ۵ میلیون هدست ساده ی کاردبورد را در سراسر جهان عرضه کرده است در حالی که شرکت های دیگر نظیر سامسونگ و HTC نیز تلاش می کنند تا بازارهای در حال توسعه را با هدست های خود هدف قرار دهند. در این بین حتی فیسبوک هم با آکیلس ریفت چنین قصدی دارد.

FINALDaydreamRefernceDesign.0-w800

با این حال، همچنان مشخص نیست که این «تحول» چه زمانی به شکل فراگیر از سوی جوامع مختلف پذیرفته خواهد شد. گوگل باور دارد که در فصل پاییز با از راه رسیدن پلتفرم «Daydream» درون اندروید N، می تواند علاقه افراد بیشتری را به واقعیت مجازی جلب کند. در این بین «آرون لوبر» (Aaron Luber)، مسئول بخش مشارکت گوگل در زمینه واقعیت مجازی با سایر شرکای سخت افزاری، می گوید که پلتفرم Daydream استعداد زیادی برای افزایش دسترسی این تکنولوژی دارد.

آقای بیور اما اعتقاد دارد که واقعیت مجازی کم کم در حال گرد هم آوردن طرفدارانش است. او می گوید که گوگل اعتقاد دارد در آینده ای نه چندان دور، کاربر می تواند دورهمی های خانوادگی اش را با این فناوری ثبت کرده و سپس ۱۰ یا ۲۰ سال پیش آن خاطرات را در پلتفرم واقعیت مجازی و به شکل کامل‌ (۳۶۰ درجه) تماشا کند.

وی همچنین اشاره می کند که دیدن مردم زمانی که برای اولین بار از واقعیت مجازی استفاده می کنند، بسیار جذاب است: «افرادی که تا پیش از این با تکنولوژی واقعیت مجازی آشنا نبوده اند، بسیار هیجان زده می شوند.»

بیور در ادامه صحبت هایش افزود: «اگرچه در حال حاضر هیجان زیادی پیرامون این فناوری دیده می شود اما رشد آن با آهستگی پیش خواهد رفت. سوار شدن بر موج تلفن های هوشمند راه اصلی رسیدن به پذیرش بیشتر از سوی افراد است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی