ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی «چشم مجازی» دارپا به سربازان امکان می دهد دشمن را از آنسوی موانع ببینند

تکنولوژی بازپخش مجازی اینتل به نام FreeD که در جریان رقابت های ملی بسکتبال آمریکا موسوم به NBA و دیگر مسابقات ورزشی به خدمت گرفته شد، در نوع خود فوق العاده بود اما این تکنولوژی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

تکنولوژی بازپخش مجازی اینتل به نام FreeD که در جریان رقابت های ملی بسکتبال آمریکا موسوم به NBA و دیگر مسابقات ورزشی به خدمت گرفته شد، در نوع خود فوق العاده بود اما این تکنولوژی به تعداد زیادی دوربین و پردازنده گرافیکی نیاز دارد تا توانمندی های خود را به نمایش بگذارد.

حالا، دارپا (واحد تحقیقات پروژه های پیشرفته دفاعی آمریکا) براین باور است که FreeD می تواند درک موقعیتی بهتری را در اختیار سربازان و اعضای تیم های نجات قرار دهد. البته پرسنل این بخش ها معمولا امکان آن را ندارند که کلیه کامپیوترها و دوربین های مورد نیاز سیستم را با خود به میدان جنگ و مناطق حادثه دیده ببرند، به همین خاطر دارپا با همکاری انویدیا در تلاش است تا نوعی چشم مجازی را ایجاد نماید.

این سیستم با استفاده از صرفا یک لپ تاپ قدرتمند و یک جفت دوربین، صحنه های سه بعدی ترکیبی و زنده ای را از دو تصویر متصل شده به هم می سازد.

برای استفاده از قابلیت های این فناوری هم کافیست که نیروهای امداد، یک جفت پهپاد یا ربات مجهز به دوربین را به منطقه در حال آتش سوزی یا ساختمان مد نظر خود بفرستند، آنها را در موقعیت های متفاوت قرار دهند و اجازه دهند که نرم افزار کنترل کار را بر عهده بگیرد.

در ادامه تکنولوژی یاد شده با استفاده از دو پردازنده گرافیکی K20 انویدیا که روی لپ تاپ نصب شده اند، عکس ها را به یکدیگر متصل نموده و یک صحنه مجازی زنده را خلق می کند و برای پر کردن نواحی خالی نیز از فناوری ویژه ای به نام برون یابی (extrapolation) استفاده می کند.

البته تصاویری که با این شیوه ایجاد می گردند به زیبایی محتوای بازپخش شده از طریق فناوری FreeD اینتل نیستند، اما کاربران یک فید ویدئویی مستمر را دریافت خواهند کرد و می توانند آن را به صورت در لحظه بچرخانند (برخلاف عکس های ثابتی که با استفاده از فناوری بازپخش به دست می آیند).

نمای ترکیبی حاصل شده با استفاده از این شیوه به کارکنان بخش های فناوری کمک می کند تا افراد به دام افتاده در حریق را با نگاه کردن به محیط پیرامون اشیاء یا داخل آنها مشاهده نمایند. سربازان نیز می توانند محیط های پیرامونی یا داخل موانع را دیده و با این شیوه موقعیت دقیق نیروهای دشمن را مشخص نمایند. در مرحله بعدی، آنها قادر خواهند بود با استفاده از اطلاعات تازه ای که از یک دوربین به دست آورده اند، برنامه ای دقیق برای نجات یا هجوم به دشمن طرح نمایند.

دانشمندان همچنین بر این باورند که می توانند از تکنولوژی چشم مجازی در رقابت های ورزشی نیز استفاده نمایند اما نه برای بازپخش محتوا؛ در واقع با فراهم نمودن پشتیبانی از دوربین های بیشتر، شبکه ها قادر خواهند بود به صورت در لحظه محتوا را به صورت سه بعدی پخش نمایند و در نتیجه کاربران و افرادی که محتوا را تماشا می کنند هم می توانند کنترل کاملی روی آن داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • دانیال
    دانیال | ۷ تیر ۱۳۹۵

    ربطش رو هروقت رفتی سربازی احساس میکنی ...
    سربازی در کشور ما برده داری مدرن هست که هیچ دستاوردی هم نداره ، فقط ۲ سال از بهترین سال های عمر یک جوان که باید به فعالیت و کار و برنامه ریزی برای اینده بپردازه بیهوده تلف میشه.
    کاش فقط همین بود ، به جرات میگم نصف پسرها برای اینکه دیرتر به خدمت برن به درس خوندن مشغول میشن و بازم عمرشون بر فنا میره ...
    دخترا که مانعی ندارن تا جایی که بتونن میخونن در صورتی که خدمت اجباری پسرها رو عقب میندازه و نتیجش شده اینی که دخترها فوق العاده توقعشون رفته بالا و البته حق هم دارن و دنبال یه پسر با موقعیت عالی هستند و پسرها هم توان براورده کردن خواسته ها رو ندارن و تن به ازدواج نمیدن ...
    کلا هرچی توی دنیا هست در ایران برعکس هست و نباید زیاد روش حساب کرد ...

  • آریا
    آریا | ۶ تیر ۱۳۹۵

    الان این چب ربطی داشت؟
    ? ?

مطالب پیشنهادی