ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامانه ۱۹۵ آماده ثبت و پیگیری تخلفات شرکت ارائه دهنده اینترنت پر سرعت شماست

بسیاری از مشترکان اینترنت حتی سالی یک بار هم به پنل کاربری شرکت ارائه دهنده ی اینترنت پر سرعت خود سر نمی زنند. اما به گفته ی حسین فلاح جوشقانی، سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

بسیاری از مشترکان اینترنت حتی سالی یک بار هم به پنل کاربری شرکت ارائه دهنده ی اینترنت پر سرعت خود سر نمی زنند. اما به گفته ی حسین فلاح جوشقانی، سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، این رویه باید تغییر کند. وی در مورد نحوه ی استفاده ی کاربران از سرویس های اینترنت و بازبینی اطلاعاتی که سرویس دهنده در اختیارشان قرار می دهد گفته است: «مشترکان سرویس‌ های ADSL و WiMAX با مراجعه به پنل کاربری خود در پایگاه اینترنتی اپراتور طرف قرارداد، جزئیات سرویس خریداری شده شامل مبالغ پرداختی به اپراتور، مدت اتصال، و حجم مصرفی را مشاهده کنند».

جوشقانی با اشاره به این موضوع ادامه داده است: «شرکت‌ های ارائه‌ کننده ی این خدمات موظف هستند ضمن اطلاع‌ رسانی شفاف تعرفه و نحوه ی ارائه ی خدمات خود به مشتریان، امکان مشاهده ی تمامی اطلاعات مربوط به سرویس فروخته شده را در پنل کاربری هر مشترک فراهم کنند».

سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعتقاد دارد بررسی و کنترل اطلاعات و جزئیات سرویس دریافتی در پنل کاربری توسط هر مشترک، باعث می شود آگاهی او از جزئیات خدماتی که در ازای پرداخت پول دریافت می کند بیشتر شود و در صورت وجود مغایرت بتواند از حق خود دفاع کند. جوشقانی در این مورد تصریح کرده است: «مشترکان درصورت مشاهده ی مغایرت در سرویس خریداری شده با اطلاعات موجود در این بخش (سرعت و حجم تعریف شده، هزینه‌ های پرداخت شده و ...) می‌ توانند از طریق مراجعه به سامانه ی پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا تماس با شماره تلفن ۱۹۵ شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند».

معنای این حرف این نیست که تمام شرکت های سرویس دهنده ی اینترنت درگیر چنین تخلفات و مغایرت هایی هستند، اما آگاهی از جزئیات دقیق خدماتی که مشترکان اینترنت پر سرعت دریافت می کنند حق آنهاست و در صورت وجود هرگونه مغایرت در سرویس ارائه شده، می توانند پیگیر حق و حقوق خود باشند. لازم به یادآوری است دقت در جزئیات قرارداد اولیه ای که کاربران برای اینترنت پر سرعت خود با ISP ها می بندند نیز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که بسیاری از بند های این قرارداد ها ممکن است شما را از احقاق حقوق خود بازدارند. لذا مطالعه و بررسی تک تک بند های این قرارداد هنگام دریافت سرویس نیز به اندازه ی بررسی جزئیات پنل کاربری و حتی بیشتر از آن اهمیت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Weis_Xan
    Weis_Xan | ۷ تیر ۱۳۹۵

    من که یه بار از آسیاتک شکایت کردم ، زنگ زدند گفتند در حال رفع هستیم، رفع نشد؛ تجدید نظر زدم، بازم وعده دادند، درست نشد خواستم که برم دوباره تجدید بزنم ، تا چند روز سامانه 195 برام باز نمیشد، بسته بودن، زنگ زدم 195 گفتم دارن همچین کاری میکنن، میگفت نه شما داری اشتباه میکنی، کلی طرفداری اسیاتک رو کرد، دیگه طاقت نداشتم قطعیدم

  • سالم گلکار
    سالم گلکار | ۶ تیر ۱۳۹۵

    اتفاقاً من از همین 195 شکایت دارم، تا حالا یک بار مواردی رو که گزارش دادم پیگیری نکرده

    • محمد
      محمد | ۷ تیر ۱۳۹۵

      وای بر ان روز که بگندد نمک

مطالب پیشنهادی