ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی چینی JAC تکنولوژی خودروهای برقی را به اروپای شرقی می برد

خودروساز چینی JAC که با نام جک در ایران شناخته می شود، به دنبال تولید خودروی برقی در بلغارستان است. وزارت اقتصاد بلغارستان با بیان این مطلب اعلام کرد که این کمپانی در حال بررسی ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

خودروساز چینی JAC که با نام جک در ایران شناخته می شود، به دنبال تولید خودروی برقی در بلغارستان است.

وزارت اقتصاد بلغارستان با بیان این مطلب اعلام کرد که این کمپانی در حال بررسی فرصت ها و شرایط موجود است تا در صورت توافق تولید خودروهای الکتریکی در اروپا را از این کشور شروع کند.

بلغارستان که فقیرترین عضو اتحادیه اروپا است، پس از بحران اقتصادی سال 2009 اوضاع و احوال خوبی نداشته و شدیدا به سرمایه گذارهای خارجی نیاز دارد.

در جلسه برگزار شده با مقامات ارشد بلغارستان نمایندگان کمپانی جک اعلام کردند که می توانند با ساخت خطوط تولید در این کشور، محصولات خود را با استفاده از منابع و نیروی کار محلی مونتاژ کنند.

بلغارستان با حضور در جنوب شرق اروپا و در همسایگی با ترکیه دروازه قاره سبز محسوب می شود و با توجه به شرایط اقتصادی خاص و نیروی کار ارزان قیمت پتانسیل خوبی در جذب سرمایه گذاران خارجی دارد.

JAC S5-9

از طرف دیگر صنعت خودروی این کشور هفت میلیون نفری، رشد خوبی نداشته و در دهه های اخیر عمدتا تحت نفوذ و سلطه روس ها و برندهای درجه دوم اروپایی بوده است.

با وضعیت موجود این کشور می تواند به آزمایشگاهی مناسب برای محصولات برقی جک تبدیل شود و در صورت موفقیت در این بازار و کسب تجربه، این برند چینی خود را برای تصاحب بازار سایر کشورهای شبه جزیره بالکان و یا حتی ورود به بازارهای جهانی اصلی آماده کند.

در سال های اخیر چینی ها با الگوبرداری از فرمول پیشرفت کره ای ها، نگاه ویژه ای به بازار خودروی کشورهای در حال توسعه داشته اند و حضور پر رنگ برندهای چینی در کشورهایی مثل روسیه، برزیل، شیلی و همچنین ایران نشان از عزم این کشور برای کسب تجربه و تبدیل شدن به یکی از قطب های صنعت خودرو در سال های آتی است.

JAC S5-7

هر چند این امر به دلیل دنیای پر رقابت امروزی کاری آسان نخواهد بود، اما همانطور که کره ای ها ثابت کردند دور از دسترس هم نیست.

شایان ذکر است که درصورت نهایی شدن این توافق، جک اولین برند چینی حاضر در بلغارستان قلمداد نخواهد شد؛ زیرا گریت وال موتورز با یکی از برندهای داخلی این کشور به نام لایتکس موتورز (Litex Motors) شراکت تجاری داشته و خودروهایی مثل ولیکس C30، وانت وینگل و هاوال H6 را بر روی خط تولید دارند.

مسلما حالا که پای چینی ها به کشورمان باز شده است، تدوین چنین راهکارهایی برای کاهش فاصله تکنولوژیک صنعت خودروسازی عقب مانده ایران نسبت به فناوری روز جهان از اهمیت ویژه ای برخودار است و امیدواریم روزی شاهد نزدیک شدن به مرز های فناوری حتی از طریق شرکای چینی باشیم.

هدف گذاری مهمی که متاسفانه از چشم اغلب مسئولین ارشد صنعت خودروسازی کشور دور مانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahmoud22
    mahmoud22 | ۱ آبان ۱۳۹۶

    من یک طرح موتور خودرو الکتریکی زدم که روی کاغذ و به صورت تئوری کار میکنه . فقط دنبال یک سرمایه کمی هستم تا بتونم نمونه اولیه رو بسازم . لطفا هرکی میخواد باهم همکاری کنیم تماس بگیره 09153388046

مطالب پیشنهادی