ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۱۰ توصیه بی نهایت کاربردی برای افزایش اثربخشی بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی هنوز هم که هنوز است طرفداران زیادی دارد که اعتقاد دارند این نوع بازاریابی نه تنها منسوخ نشده، بلکه در میان انواع بازاریابی، هنوز یکی از بالاترین نرخ های مشارکت ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۳

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی هنوز هم که هنوز است طرفداران زیادی دارد که اعتقاد دارند این نوع بازاریابی نه تنها منسوخ نشده، بلکه در میان انواع بازاریابی، هنوز یکی از بالاترین نرخ های مشارکت مخاطب و بازگشت سرمایه گذاری را داراست. مسأله ی مهم در این بین برای هر شرکتی این است که خودش را از بقیه متمایز کند.

یکی از راه هایی که به واسه ی آنها می توانید اثربخش بودن یا نبودن بازاریابی ایمیلی خود را بسنجید، بررسی نرخ خوانده شدن ایمیل هایتان است. اشتباهات متعددی وجود دارد که شرکت ها هنگام ارسال پیام های دیجیتالی خود ممکن است مرتکب شوند؛ اشتباهاتی که می توانند این نرخ را تا حد قابل توجهی کاهش دهند. همین امر باعث می شود نرخ خوانده شدن ایمیل، به معیار فوق العاده ای برای سنجش سلامت کلی کمپین های بازاریابی ایمیلی بدل شود.

در ادامه ۱۰ راهی را از نظر خواهید گذراند که باعث می شوند مخاطبان شما ایمیل های بازاریابی ایمیلی تان را بخوانند:

۱- عنوان جذابی برای ایمیل خود در نظر بگیرید

عنوان ایمیل اولین چیزی است که مشتری در هر ایمیل چشمش به آن می افتد. اگر عنوان خود را نسنجیده انتخاب کرده یا آن را بهینه نکرده اید، پول خود را در معرض خطر قرار داده اید. آزمون های معروف به A/B فقط به درد وبسایت و لندینگ پیج نمی خورد؛ بلکه برای بازاریابی ایمیلی نیز ضروری محسوب می شوند. شروعی غیر رسمی و شخصی برای متن ایمیل خود در نظر بگیرید و نسخه های مختلف آن را بارها و بارها به آزمایش بگذارید.

۲- ایمیل خود را خطاب به «یک» نفر بنویسید

همان گونه که می توان حدس زد، اگر ایمیل مستقیماً خطاب به گیرنده نوشته شود احتمال آنکه باز و خوانده شود به مراتب بیشتر خواهد بود. از نام کوچک گیرنده در آغاز متن استفاده کنید و سپس متن نامه ی خود را به گونه ای به رشته ی تحریر در بیاورید که گویی نامه را صرفاً خطاب به همان یک نفر نوشته اید. این سطح از تمرکز و صمیمیت باعث جلب مشارکت مخاطبان شما خواهد شد و باعث می شود در آینده نیز ایمیل های دریافتی از سوی شما را باز کنند.

۳- از محتوای با کیفیت استفاده کنید

اگر مشتریانتان به این نتیجه برسند که کسب و کار شما ایمیل های جالب، جذاب و آگاهی بخشی برایشان ارسال می کند، نرخ باز شدن ایمیل هایتان سر به فلک خواهد کشید. اما از طرف دیگر اگر اطلاعاتی که از این طریق در اختیارشان قرار می دهید را بتوانند به راحتی از جاهای دیگر نیز پیدا کنند و به دست بیاورند (و یا بدتر از آن، فقط تبلیغ برایشان بفرستید) پیام هایتان سر از زباله دان اینباکس مخاطب در خواهد آورد. ارسال ایمیل هایی با کیفیت فوق العاده بالا اما با بسامد کمتر، یکی از بهترین راه های بالا بردن نرخ باز شدن ایمیل محسوب می شود.

۴- ایمیل های خود را از سوی یک شخص ارسال کنید، نه شرکت

دریافت کنندگان ایمیل وقتی ایمیل تازه ای دریافت می کنند اول از همه نگاه می کنند ببینند فرستنده ی آن را می شناسند یا خیر. اگر ایمیل شما از سوی شرکت ارسال شده باشد بلافاصله به عنوان تبلیغات نشانگذاری می شود که این می تواند در نهایت به پاک شدن آن بیانجامد. ایمیلی که از سوی یک فرد حقیقی در شرکت شما ارسال شود شخصی تر محسوب شده و احتمال باز شدنش بسیار بیشتر است.

۵- زمان مناسبی را برای ارسال ایمیل های خود در نظر بگیرید

زمان مناسب در بازاریابی حرف اول را می زند، به ویژه بازاریابی ایمیلی. اطمینان حاصل کنید ایمیل های خود را با توجه به محتوا، مخاطب و نیت خود، در بهترین زمان ممکن ارسال می کنید. این را نیز می توانید از طریق آزمایش، یا بررسی نمونه های مشابه صنعت خود متوجه شوید.

۶- مراقب فیلتر های اسپم باشید

فیلتر های ایمیل روز به روز پیچیده تر می شوند و اگر پیام های شما از فولدر اسپم سر در بیاورند نرخ باز شدن ایمیل هایتان به شدت افت خواهد کرد. واضح است برای آنکه ایمیل های شما سر از فولدر اسپم در نیاورند باید از ارسال ایمیل هایی که ظاهری شبیه به اسپم دارند اجتناب کنید. برای مثال وجود کلمات «فروش»، «رایگان»، «ثروتمند»، یا «قرارداد» در عنوان ایمیل، احتمال اسپم شناخته شدن آن را بیشتر می کند. اطمینان حاصل کنید ظاهر ایمیل شما به بروشور شباهت پیدا نمی کند. محض احتیاط، تعداد لینک هایی که در ایمیل خود به کار می برید را نیز محدود کنید.

۷- فهرست گیرندگان خود را با دقت بخش بندی کنید

یکی از راه های بالا بردن تناسب ایمیل های ارسالی با گیرنده این است که فهرست دریافت کنندگان ایمیل خود را با دقت بخش بندی کنید. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد، از جمله تقسیم بندی بر اساس حوزه ی فعالیت، فروش، یا زمان آخرین تعامل. با تقسیم کردن این فهرست به چند گروه مجزا از دریافت کنندگان مشابه، قادر خواهید بود ایمیل های مناسب تر و متمرکز تری برای هر گروه تنظیم کنید که این، نرخ باز شدن ایمیل های شما را بالا خواهد برد.

۸- فهرست ایمیل های خود را خریداری نکنید

شرکت هایی که برای آغاز بازاریابی ایمیلی خود اقدام به خرید فهرست ایمیل های مشتریان احتمالی می کنند با نرخ باز شدن بسیار پایینی مواجه خواهند شد. مگر آنکه فهرست دریافت کنندگان ایمیل های شما کسانی باشند که واقعاً به کسب و کار شما علاقه نشان دهند و دلیلی برای خواندن ایمیل های شما داشته باشند؛ در غیر این صورت بازاریابی ایمیلی اثربخشی چندانی برای برندتان نخواهد داشت. پیشنهاد یک هدیه، یا برگزاری یک مسابقه در ازای دریافت آدرس ایمیل مخاطبان راه های بسیار خوبی برای جمع آوری آدرس ایمیل است.

۹- فهرست خود را تازه نگه دارید

علاوه بر کیفیت فهرست ایمیل ها، تر و تازه نگه داشتن این فهرست نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. فهرست آدرس های خود را به صورت دوره ای مورد بازبینی قرار دهید و ثبت نام کنندگان غیر فعال و یا آدرس هایی که آمار مناسبی ندارند را حذف کنید. هر از گاهی نیز به فهرست خود نگاهی بیاندازید و اشتباه های تایپی احتمالی آنها را تصحیح کنید (مثل yhoo.com@). این کار نه تنها نرخ گشوده شدن ایمیل هایتان را بالا می برد، بلکه هزینه های پرت بازاریابی تان را نیز کاهش خواهد داد.

۱۰- ایمیل های خود را برای موبایل بهینه سازی کنید

اگر ایمیل های ارسالی از سوی شرکت شما روی موبایل درست به نمایش در نیایند با مشکل مواجه خواهید شد. تقریباً ۷۴ درصد از دارندگان تلفن های هوشمند، از موبایل خود برای باز کردن ایمیل نیز استفاده می کنند و ۵۱ درصد از کل ایمیل های خوانده شده، روی دستگاه های موبایل باز و مشاهده شده اند. اگر ایمیل شما روی موبایل درست باز و مشاهده شود، نرخ خوانده شدن آنها و نیز میزان مشارکت مخاطبانتان با کلیک روی لینک های ارسال شده، افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • tina1354
    tina1354 | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    عالی http://shahrfarang.com

  • tina1354
    tina1354 | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    عالی http://touryab.net

  • tina1354
    tina1354 | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    عالی http://goo.gl/rtodJ2

  • tina1354
    tina1354 | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    میلر خوبه http://lasttours.net

مطالب پیشنهادی