ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارائه یک سیستم تست 5G از کوالکام
تکنولوژی

کوالکام یک نمونه آزمایشی از سامانه ارتباطی 5G را رونمایی کرد

کمپانی های تکنولوژیک و شرکت های مخابراتی مطرح در سرتاسر دنیا در تلاش هستند تا بسترهای لازم را برای راه اندازی و توسعه نسل بعد شبکه های موبایلی موسوم به 5G فراهم نمایند. در همین راستا ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

کمپانی های تکنولوژیک و شرکت های مخابراتی مطرح در سرتاسر دنیا در تلاش هستند تا بسترهای لازم را برای راه اندازی و توسعه نسل بعد شبکه های موبایلی موسوم به 5G فراهم نمایند. در همین راستا امروز چیپ ساز مطرح آمریکایی، کوالکام، اقدام به معرفی یک نمونه اولیه از سامانه 5G خود جهت راه اندازی، تست و نظارت بر طراحی های نسل پنجم ارتباطات کرده است.

سامانه مذکور نمونه اولیه از یک «سیستم رادیویی 5G» است که می تواند ایده های اصلی کوالکام را برای دستیابی به شبکه ای ارتباطی با حداقل تاخیر در ارسال بسته های دیتا و پهنای چندین گیگابایتی در باندهای فرکانسی زیر ۶ گیگاهرتز را به نمایش بگذارد.

این تمرکز روی باند فرکانسی کمتر از ۶ گیگاهرتز در شرایطی است که پیش از این خود کوالکام اعلام کرده بود که شبکه های 5G می توانند در چندین باند فرکانسی مختلف به طور موثر عمل کنند. طبق اعلام این کمپانی، دلیل این تمرکز برمی گردد به اهمیت ویژه این باند برای اطمینان حاصل کردن از امکان پوشش سراسری این شبکه در همه نقاط دنیا، در عین حفظ انعطاف پذیری در مسیر توسعه و تنوع کاربردهای مختلف آن است.

کوالکام سیستم اولیه خود را طوری پی ریزی کرده که بتوان از آن در راستای اهداف توسعه ای اپراتورهای موبایل در کنار سازندگان محصولات مبتنی بر 5G بهره برد. این سیستم شامل یک ایستگاه اولیه ارسال و دریافت و تجهیزات ارتباطی وابسته به آن است و می تواند از فرکانس های رادیویی بالاتر از ۱۰۰ مگاهرتز جهت رسیدن به پهنای باند چندین گیگابایتی پشتیبانی کند.

این شرکت همچنین مدعیست که به لطف طراحی زیرفریمی تلفیقی (integrated subframe design)، این نمونه اولیه توانسته در کاهش تاخیر ارسال بسته های دیتا، نسبت به نسل قبل بسیار بهتر عمل کند.

کمپانی آمریکایی قصد دارد برای اولین بار کارکرد عملی این سیستم را در کنگره موبایل شانگهای که در هفته آینده آغاز می شود، به نمایش بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی