ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ پی نسل پنجم کروم بوک 11 را با بهره گیری از نمایشگر تاچ معرفی کرد

چندی قبل گوگل اعلام کرد که سیستم عامل کروم به صورت رسمی پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی را دریافت می کند و حتی برخی مدل های کروم بوک از پلی استور نیز پشتیبانی خواهند کرد. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

چندی قبل گوگل اعلام کرد که سیستم عامل کروم به صورت رسمی پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی را دریافت می کند و حتی برخی مدل های کروم بوک از پلی استور نیز پشتیبانی خواهند کرد. البته اضافه نماییم که ابزارهای اجرای اپ های اندرویدی روی دستگاه های بهره مند از این پلتفرم مدتی است که در اختیار کاربران قرار دارد، با این همه، هیچیک از این ابزارها وقتی نوبت به سازگاری، سرعت و یکپارچگی می رسد، ابدا با راهکار رسمی ارائه شده از گوگل برابری نمی کنند.

در نتیجه اعلام این خبر اما، شرکت های ارائه دهنده محصولات سخت افزاری بهره مند از سیستم عامل کروم بر آن شده اند که محصولات خود را به روزرسانی نمایند و حتی سری تازه ای از دستگاه ها را با در نظر داشتن این امکان معرفی نمایند.

اچ پی یکی از شرکت های سازنده کروم بوک است که روز گذشته از عرضه نسل پنجم کروم بوک 11 خبر داد. به لطف این به روز رسانی، محصول یاد شده به یک نمایشگر تاچ مجهز می گردد و علاوه بر این، اصلاحات و تغییرات جزئی و اندک دیگری را هم دریافت خواهد کرد.

این لپ تاپ که Chromebook 11 G5 خوانده می شود نسبت به نسخه قبلی خود بدنه باریک تری دارد و حاشیه های نمایشگر آن نیز کمتر است. وزن دستگاه نیز نسبت به قبل کمتر شده و به 1.13 کیلوگرم تقلیل یافته است.

اما با وجود این بدنه باریک، باید بگوییم که محصول تازه اچ پی امکانات خوبی نظیر پردازنده Celeron N3060 اینتل و یک نمایشگر نسبتا بزرگ را در خود جای داده که در وضعیت تاچ باتری آن تا 11 ساعت و در وضعیت غیرتاچ تا 12.5 ساعت دوام می آورد (این اطلاعات با استفاده از تست power_Load کروم به دست آمده است).

در بیانیه خبری منتشر شده توسط شرکت سازنده، حرفی از رزلوشن نمایشگر این محصول به میان نیامده، اما طبق داده های به دست آمده قبلی از طریق وبسایت آن، می توان حدس زد که برابر با 1366 در 768 پیکسل باشد.

دستگاه در دو مدل مختلف ارائه می شود که یکی 16 گیگابایت حافظه داخلی و دو گیگابایت رم دارد و دیگری 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم. البته امکاناتی که به آنها اشاره شد ابدا با سیستم های سروری یا ویژه گیمینگ برابری نمی کند، با این همه به نظر می رسد که برای استفاده در سناریوهای مختلف از جمله اجرای اغلب اپ های اندرویدی کافی باشند.

کروم بوک جدید احتمالا از ماه آینده میلادی (که دو روز بیشتر تا آغاز آن باقی نمانده) از طریق برخی خرده فروش ها عرضه می گردد و از ماه اکتبر نیز در فروشگاه های مختلف قابل خرید خواهد بود.

براساس اطلاعات مندرج در بیانیه خبری اچ پی، قیمت مدل ضعیف تر این دستگاه که فاید نمایشگر تاچ خواهد بود برابر با 189 دلار است و مدل اندک بالاتر که از این نوع نمایشگر بهره می برد اما هنوز قیمت گذاری نشده است.

HP-Chromebook-11-G5_2 HP_Chromebook_11_G5_1 HP-Chromebook-11-G5_1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۸ تیر ۱۳۹۵

    با این که بشدت طرفدار مایکروسافت و ویندوز هستم ولی کروم بوک هارو دوست دارم
    کلا همیشه امتحان کردن سیستم عامل های جدید لذت بخشه
    به شرط اینکه نگاه منتقدانه نداشته باشیم و اون هارو با سیستم عامل های تکامل یافته مقایسه نکنیم

مطالب پیشنهادی