ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزارهای آموزشی گوگل
تکنولوژی

گوگل و توسعه نرم افزارهای آموزشی خود جهت تحکیم جایگاه کروم بوک ها در مدارس

بر کسی پوشیده نیست که کروم بوک های گوگل بزرگترین موفقیت خود را در عرصه های آموزشی کسب کرده اند و امروزه این لپ تاپ ها به لطف قیمت پایین و امکان مدیریت آسان، به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

بر کسی پوشیده نیست که کروم بوک های گوگل بزرگترین موفقیت خود را در عرصه های آموزشی کسب کرده اند و امروزه این لپ تاپ ها به لطف قیمت پایین و امکان مدیریت آسان، به ابزاری قالب در سیستم آموزشی ایالات متحده تبدیل شده اند. حال گوگل اقدام به معرفی چند ابزار جدید و توسعه قابلیت های ابزارهای پیشین آموزشی خود برای تعلیم دهندگان نموده تا موقعیت اش را در کلاس های درس بیش از پیش استحکام بخشد.

یکی از ابزارهای تازه معرفی شده Cast for Education نام دارد که به دانش آموزان و معلمین اجازه می دهد محتوای نمایشگر رایانه خود را از هر نقطه ای از کلاس، از طریق ویدیو پروژکتور آن کلاس به نمایش بگذارند. این ابزار رایانه معلم را به یک نقطه دسترسی تبدیل می کند تا باقی دانش آموزان با اتصال بی سیم به آن، به استریم نمایشگر رایانه خود بپردازند. معلم ها نیز می توانند این درخواست ها را مدیریت و اولویت بندی نمایند.

نرم افزار جدید با انواع شبکه های بی سیم موجود سازگاری دارد و می تواند صوت و تصویر را به طور همزمان استریم نماید. علاقمندان می توانند از همین حالا نسخه بتای Cast for Education را در سیستم عامل های کروم، مک و ویندوز به رایگان تجربه نمایند.

علاوه بر این، از این پس ابزار محبوب Forms را می توان برای گرفتن امتحانات کلاسی نیز مورد استفاده قرار داد. طبق اعلام گوگل، ابزار Forms یکی از مورد استفاده ترین بسترها برای دریافت بازخورد از شاگردان است و حالا معلمین می توانند از طریق آن به راحتی از شاگردان خود امتحان های کوچک کلاسی (quiz) بگیرند و بلافاصله نیز نمره و پاسخ های صحیح را اعلام نمایند.

Quizzes_01.0

سومین خبر مهم گوگل نیز شامل رونمایی از اپلیکیشن واقعیت مجازی Expeditions می شود که از طریق آن می توان تورهای مجازی را برای کاربران تدارک دید. ضمن این که با استفاده از تکنولوژی Cardboard امکان تجربه اشتراکی این تورها برای افراد مختلف به صورت همزمان وجود دارد. طبق اعلام گوگل درحال حاضر بیش از 200 تور مجازی در قالب نرم افزار Expeditions در اختیار کاربران قرار دارد.

در نهایت نیز کمپانی اهل مانتین ویو باندل خاصی از نرم افزارهای آموزشی خود را با تخفیفی مناسب برای مدارس تدارک دیده است. این بسته ی نرم افزارهای خلاقانه شامل مواردی از جمله Explain Everything ،Soundtrap و WeVideo برای کروم بوک ها است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی