ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آنتن مجتمعی که به ساخت لپ تاپ های باریک تر با عمر باتری بیشتر می انجامد

یکی از رسالت های تولید کنندگان لپ تاپ این است که مرتبا از وزن کلی و قطر محصولات تولیدی شان کم کنند تا هم از طرفی حمل این دستگاه ها را برای کاربران ساده تر نمایند و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

یکی از رسالت های تولید کنندگان لپ تاپ این است که مرتبا از وزن کلی و قطر محصولات تولیدی شان کم کنند تا هم از طرفی حمل این دستگاه ها را برای کاربران ساده تر نمایند و هم اینکه جذابیت ظاهری شان را برای خریداران احتمالی بیشتر کنند.

در همین راستا به تازگی شرکتی به نام Smart Antenna Technologies از دستاورد تازه اش در زمینه طراحی آنتن خبر داده که شاید به خودی خود چندان جذابیت نداشته باشد اما می تواند در آینده به ساخت لپ تاپ های بسیار زیبا بیانجامد.

آنتن طراحی شده توسط این شرکت در واقع ترکیبی از چند آنتن است که در قالب یک محصول واحد ارائه می گردد و به تعبیر شرکت انگلیسی سازنده اش نتنها به صرفه جویی در فضای داخلی لپ تاپ ها کمک می کند بلکه می تواند سرعت دانلود این محصولات را بالا برده و بر عمر باتری شان بیافزاید.

همانطور که احتمالا می دانید، نوت بوک های امروزی دارای آنتن های جداگانه ای برای دریافت سیگنال های GPS، بلوتوث و ارتباط وایرلس (وای فای و 4G) هستند چراکه در غیر اینصورت هرکدام از سیگنال های یاد شده ممکن است با هم تداخل داشته باشند.

حالا اما شرکت Smart Antenna Technologies مدعی شده که به روشی برای از میان بردن این تداخل (که حتی در زمان قرار داشتن دست کاربر روی بخش هایی از کیبورد هم ممکن است بروز نماید) دست یافته و تکنولوژی ابداعی اش به سازندگان لپ تاپ امکان می دهد که آنتن دستگاه را درون لولای آن کار بگذارند.

طبق اعلام شرکت مذکور، در لپ تاپ هایی که بدنه ای از جنس فلز دارند، امکان کارگذاری آنتن درون مادربرد یا نمایشگر وجود ندارد، حال آنکه اگر دستگاه تنها یک آنتن داشته باشد، دست تولیدکننده برای قرار دادن آن در بخش های مختلف بدنه باز خواهد بود.

آنتن ابداعی این شرکت علاوه بر شبکه های ارتباطی مختلف از ارتباط وایرلس گیگابیت (یا WiGig) نیز پشتیبانی می کند و همانطور که در بالا گفته شد، طبق ادعای سازنده، این آنتن عمر بیشتر باتری را هم برای دستگاه های بهره مند به ارمغان می آورد (شاید به این خاطر که قطعات کمتری از برق دستگاه استفاده خواهند کرد).

نوآوری هایی از این دست به خودی خود بسیار هیجان انگیز هستند، اما تا زمانی که در دستگاه های مختلف به خدمت گرفته نشوند در نوعی برزخ تکنولوژیکی به سر خواهند برد. خوشبختانه شرکت سازنده این محصول ابراز امیدواری کرده که پس از مذاکره با سونی کار تولید آنتن را آغاز می کند تا از بروز این امر جلوگیری نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی