ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۵ سال پیش در چنین روزی گوگل پلاس متولد شد

نپرسید چطور اما زامبی شبکه ی اجتماعی یا همان «گوگل پلاس» هر طور شده خود را به ۵ سالگی رسانده است. درست حدس زدید، گوگل پلاس پنج سال پیش در چنین روزی یعنی بیست و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

نپرسید چطور اما زامبی شبکه ی اجتماعی یا همان «گوگل پلاس» هر طور شده خود را به ۵ سالگی رسانده است. درست حدس زدید، گوگل پلاس پنج سال پیش در چنین روزی یعنی بیست و هشتم ژوئن سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرد. در آن زمان گوگل هنوز فکر می کرد با این کار می تواند خطر رو به افزایش فیسبوک و تمایل اجتناب ناپذیر آن برای تسخیر  کل اینترنت را همان جا متوقف کند. اما گوگل پلاس نیز مثل Google Buzz، حتی با چنگ انداختن به سرویس های پرطرفدار گوگل مثل جیمیل، یوتیوب و موتور جستجویش نتوانست کاربران را متقاعد کند آن را به بخشی از زندگی روزمره ی خود تبدیل کنند.

در برهه های مختلف روی این شبکه ی اجتماعی به عنوان پلتفرم اصلی اشتراک گذاری عکس، یا نقد ویدیو، و یا از همه عجیب و غریب تر، به عنوان یک پورتال اجباری برای ورود به اکانت یوتیوب، تأکید های ویژه ای صورت گرفت. تمام این تلاش ها اکنون یا شدت سابق را ندارند یا به طور کلی کنار گذاشته شده اند که این مسئله، گوگل پلاس را به بازمانده ی نحیف بلندپروازی های بیش از حد گوگل بدل کرده است.

گوگل پلاس شروع امیدوارکننده ای داشت، به ویژه برای کسانی که عاجزانه به دنبال جایگزینی برای فیسبوک می گشتند (و هنوز هم می گردند). اما رابط کاربری آن به طور اخص کاربرپسند نبود و ایده ی اصلی اش یا همان دسته بندی های دایره ای شکلش به طرز عجیبی به جای اجتماعی بودن حس جامعه ستیزی به کاربر می داد.

امروز گوگل پلاس صرفاً به عنوان نماد پایبندی به کاربران و محافل با سابقه اش به فعالیت خود ادامه می دهد که هنوز چند تایی از آنها به شدت به فعالیت های خود روی این پلتفرم ادامه می دهند. این شبکه ی اجتماعی هیچگاه به آن قله هایی که گوگل برایش متصور شده بود نخواهد رسید و پس از تجزیه به بخش های کوچک تر، سرنوشت نهایی اش احتمالاً تیر خلاص فهرست پاکسازی های بهاره ی گوگل خواهد بود. اما حداقل فعلاً، گوگل پلاس هنوز زنده است و نفس می کشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ghost
    Ghost | ۸ تیر ۱۳۹۵

    یادش بخیر اون موقه ها فیسبوک و ..

  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۸ تیر ۱۳۹۵

    من هنوز دارمش و دوسشم دارم ، خ از فیسبوک بهتره

مطالب پیشنهادی