ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: معرفی 8 اپلیکیشن برتر تبادل فایل با وای فای در پلتفرم موبایل

به کارگیری گیرنده های وای فای در موبایل ها و تبلت ها از بهترین تصمیماتی بوده که سازندگان گجت های هوشمند تا به امروز گرفته اند. این روزها وای فای نه تنها به استانداردی جهانی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

به کارگیری گیرنده های وای فای در موبایل ها و تبلت ها از بهترین تصمیماتی بوده که سازندگان گجت های هوشمند تا به امروز گرفته اند. این روزها وای فای نه تنها به استانداردی جهانی برای دسترسی به اینترنت تبدیل شده، بلکه از آن به عنوان جایگزینی برای روش های قدیمی تبادل فایل مثل بلوتوث و اینفرارد و کابل های USB هم استفاده می شود.

استفاده از وای فای برای تبادل فایل دو مزیت بسیار بزرگ به همراه دارد: یکی اینکه سرعت تبادل با این روش ده ها برابر بلوتوث و فناوری های قدیمی است و دیگر اینکه از همین طریق می توانید میان دستگاه هایی از پلتفرم های مختلف (اندروید، iOS، ویندوزفون، ویندوز، مک، لینوکس و ...) بدون نیاز به سیم ایجاد ارتباط کنید.

با توجه به اهمیت این شیوه از تبادل فایل، در جعبه ابزار این هفته قصد معرفی برترین اپلیکیشن هایی را داریم که می توانند فایل های شما را از طریق وای فای با سرعتی شگفت انگیز میان پلتفرم های مختلف جابجا کنند.

AirDroid

banner

بدون وجود AirDroid روز میلیون ها نفر از کاربران گجت های اندرویدی شب نمی شود. با این اپلیکیشن فوق العاده می توان فایل ها را با سرعتی باورنکردنی میان گجت های اندرویدی و رایانه های مک و ویندوز جابجا کرد.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که موبایل و رایانه تان را به یک شبکه وای فای واحد متصل کنید. حالا کافیست وارد اپلیکیشن موبایل شده و آدرس اینترنتی به نمایش درآمده را در مرورگر رایانه وارد کنید تا صفحه تبادل فایل برایتان پدیدار شود.

AirDroid میان رایانه و موبایل رابطه تعاملی برقرار می کند. بدین صورت که می توانید مضاف بر ارسال فایل، کنترل تلفن هوشمندتان را از راه دور با رایانه در دست بگیرید، پیامک بفرستید یا به موزیک های موجود در حافظه موبایل با اسپیکر رایانه تان گوش بدهید.

بر عکس این حالت هم ممکن است، یعنی فایل های موجود در حافظه موبایل را به رایانه بفرستید. ناگفته نماند که AirDroid علاوه بر نسخه تحت وب، دو کلاینت مخصوص ویندوز و OS X هم دارد که قابلیت های بیشتری مثل ردیابی موبایل از راه دور را در اختیارتان قرار می دهند.

AirDroid

AirDroid

سازنده: SAND STUDIO قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 17.5 مگابایت زبان:

Zapya File Transfer

pic03

اگر از مردم در مورد بهترین اپلیکیشن جابجایی فایل میان دو گجت هوشمند بپرسید، به احتمال %99 اسم زاپیا به گوش تان خواهد خورد. سرعت تبادل فایل بالا (حدودا 10 مگابایت در ثانیه)، رابط کاربری جذاب و ساده و امکان تبادل مستقیم فایل میان iOS و اندروید از جمله دلایل محبوبیت این اپلیکیشن تبادل فایل در بین کاربران هستند.

با زاپیا به راحتی می توانید عکس و ویدئوهای حجیم را میان دستگاه های مختلف جابجا کنید، به طور همزمان به چهار نفر فایل بفرستید و حتی برای آنکه حوصله تان از تبادل فایل سر نرود، با دوستان و اعضای خانواده تان مشغول انجام یک بازی مالتی پلیر هیجان انگیز شوید.

یکی از قابلیت های خوب زاپیا، امکان ساخت QR Code های شخصی برای اشتراک گذاری محتواست. با ساخت یکی از آنها برای یک فایل، چندین نفر می توانند به طور همزمان از طریق اسکن کردنش به دریافت فایل مورد نظر اقدام کنند. زاپیا هم مثل AirDroid از دو کلاینت مخصوص برای ویندوز و OS X بهره می برد که می توانید از این لینک به دانلودشان اقدام کنید.

Zapya

Zapya

سازنده: DewMobile, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 66.7 / 6.7 / 14.8 مگابایت زبان:

SHAREit

shareit-android-apk

خیلی ها عقیده دارند که علیرغم تمام تعریف و تمجیدهایی که از زاپیا می شود، SHAREit عملکرد بسیار بهتری در تبادل فایل از خود به نمایش می گذارد. ابزار جابجایی فایل لنوو می تواند با سرعت 20 مگابایت در ثانیه فایل ها را میان دو گجت هوشمند جابجا کند؛ تقریبا 20 برابر بیشتر از سرعتی که بلوتوث قادر به انجام این کار است.

خوشبختانه SHAREit کراس پلتفرم هم هست، یعنی در تمام پلتفرم های موجود (iOS، اندروید، ویندوزفون، ویندوز) می توانید از آن برای جابجایی فایل های تان بهره بگیرید.

یکی از قابلیت های بسیار جالب SHAREit این است که پس از اتصال دو دستگاه با هم، فرد پذیرنده فایل می تواند کلیه محتوای موجود در دستگاه فرد فرستنده را دیده و بدون دخالت او هر کدام را که خواست به دستگاه خود ارسال کند. البته این کار با صدور دسترسی توسط فرد مقابل انجام خواهد گرفت.

برای دانلود کلاینت ویندوز SHAREit می توانید به این لینک مراجعه کنید.

SHAREit

SHAREit

سازنده: SHAREit Technologies Co. Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 32.5 / 5.3 / 2.3 مگابایت زبان:

Xender

xender-for-android

نسبت به بقیه اپلیکیشن های این فهرست Xender کمتر شناخته شده، اما از نظر امکانات آنقدر غنی هست که بتواند با همگی آنها رقابت کند. Xender را باید شبیه ترین اپلیکیشن جعبه ابزار این هفته به AirDroid بدانیم؛ چه از منظر رنگ سبز رابط کاربری و چه از نظر فایل منیجری که در مرورگر رایانه در اختیار کاربر قرار می دهد.

اگر رایانه و موبایل شما به یک مودم وای فای واحد متصل باشند، می توانید با ایجاد ارتباط میان این دو کنترل کاملی بر موبایل از طریق مرورگر رایانه داشته و با سرعت 4 تا 6 مگابایت در ثانیه به جابجایی فایل اقدام کنید.

Xender همچنین میان دو دستگاه iOS و اندروید هم به سادگی ارتباط برقرار می کند و ضمنا اگر از نسخه اندرویدی اش استفاده کنید، از اپلیکیشن های نصب شده در موبایل به طور خودکار نسخه پشتیبان APK می گیرد تا بتوانید موارد جالب آنها را به سرعت با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

Xender

Xender

سازنده: .Beijing Anqi Zhilian Technology Co. Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 17.2 / 5.5 مگابایت زبان:

WiFi File Transfer

Wifi 1

به اپلیکیشن های کمتر شناخته شده جعبه ابزار این هفته می رسیم. Wifi File Transfer یکی دیگر از اپلیکیشن های خوب تبادل فایل میان اندروید و PC است که از مکانیزم مشابهی با AirDroid برخوردار است.

با دریافت یک آدرس اینترنتی از اپ و وارد کردنش در مرورگر، حالا می توانید کار تبادل فایل را آغاز کنید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این اپلیکیشن رمزگذاری برای تبادل فایل هاست. از این قابلیت می توانید برای مواقعی که از وای فای عمومی محل کار یا دانشگاه استفاده می کنید برای تأمین امنیت تبادل فایل ها بهره ببرید.

از دیگر قابلیت های Wifi File Transfer می توان به آپلود و دانلود چندین فایل به طور همزمان، فشرده سازی فایل ها به فرمت زیپ و اجرای اپلیکیشن در پس زمینه سیستم عامل اشاره نمود.

Wifi File Transfer

Wifi File Transfer

سازنده: smarterDroid قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.7 مگابایت زبان:

Droid Over Wifi

Droid-Over-Wifi-web-interface

Droid Over Wifi هم در عمل به Wifi File Transfer مشابهت دارد. با ایجاد ارتباط میان آن و رایانه، می توانید در مرورگر دسکتاپ گوگل کروم به یک فایل منیجر بسیار منظم و شکیل برای تبادل فایل ها دسترسی داشته باشید.

Droid Over Wifi نه تنها قادر به رمزگذاری فایل های تبادلی است، بلکه برای بارگذاری فایل ها در موبایل هیچ گونه محدودیت حجمی پیش رویتان نمی گذارد. هر چند به عقیده ما بهتر است برای فایل های دارای حجم بیش از سه گیگابایت به همان روش قدیمی استفاده از کابل USB مراجعه کنید.

Droid Over Wifi

Droid Over Wifi

سازنده: Dmitri Lapushkin قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.9 مگابایت زبان:

Superbeam

Featured-Download-SuperBeam-for-PC-or-Laptop-Windows-7.8.8.1.XP-and-Mac

SuperBeam هم یکی دیگر از اپلیکیشن های خوب تبادل فایل با وای فای است که با مکانیزم خاص خود امکان نقل و انتقال محتوا میان تمام پلتفرم های موجود را ممکن کرده.

در این اپلیکیشن می توانید موبایل خود و دستگاه گیرنده را از طریق QR Code، NFC یا یک کد اشتراک گذاری مستقیم به هم متصل کرده و حالا رد و بدل کردن فایل ها را به آسانی آغاز کنید. SuperBeam هم مثل زاپیا و شیر ایت یک اپلیکیشن بین پلتفرمی است، بنابراین از تبادل فایل بین iOS و اندروید هم پشتیبانی می کند.

SuperBeam از امکان ارسال فایل های موبایل به مرورگر رایانه هم پشتیبانی می کند، اما برای عکس این کار لازم است کلاینت مخصوص آن برای ویندوز، لینوکس یا مک را نصب کرده باشید.

متأسفانه SuperBeam بر خلاف دیگر اپلیکیشن های این فهرست کاملا رایگان نیست. برای استفاده از قابلیتی مثل ارسال همزمان یک فایل به چند نفر می بایست آن را به نسخه کامل ارتقا دهید که انجام این کار دو دلار هزینه برایتان در پی خواهد داشت.

SuperBeam

SuperBeam

سازنده: LiveQoS قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و پی سی حجم: 6.5 / 5.1 مگابایت زبان:

Fast File Transfer

Fast-File-Transfer-Pro-Full-Apk-Download

Fast File Transfer برای تبادل فایل نیاز به اینترنت ندارد. با آن می توانید فایل های خود را به صورت آفلاین بین تقریبا هر پلتفرمی حابجا کنید. اپلیکیشن مورد بحث در کمتر از چهار دقیقه یک گیگابایت فایل را برایتان جابجا می کند.

یکی از مزایای خوب Fast File Transfer این است که فرد گیرنده فایل نیازی به نصب آن برای دریافت فایل ها ندارد. امکان ساخت QR Code برای دریافت سریع تر، پشتیبانی از NFC برای جفت کردن دو دستگاه با هم و امکان ارسال فایل به تعداد نامحدودی از دستگاه ها به طور همزمان از جمله قابلیت های شاخص آن هستند.

Fast File Transfer

Fast File Transfer

سازنده: Florian Draschbacher قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.9 مگابایت زبان:

کدام یک از اپلیکیشن های این فهرست را برتر از سایرین می دانید و بیشتر از بقیه از آن استفاده می کنید؟ دلایل تان را با ما و دیگران کاربران دیجیاتو در بخش به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • آریا
    آریا | ۹ شهریور ۱۳۹۵

    من SHAREit, Zapya, Superbeam رو به طور کامل با هم مقایسه کردم و انصافا Superbeam یه سروگردن از دو تای دیگه بالاتره و به لطف فناوری Wi-Fi direct سرعتی تقریبا ۱۵ برابر رقبا داره. فقط یک بار امتحان کنید. تبلیغات اعصاب خورد کن مثل زاپیا هم نداره.

  • Mohammad Sadeghi
    Mohammad Sadeghi | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    تا یک ماه پیش هر چهار برنامه زاپیا شیریت ایکسندر و ایردروید روی گوشیم نصب بود ولی الان همه رو جز شیریت پاک کردم
    واقعا شیریت از همشون بهتره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی