ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نوعی حسگر انعطاف پذیر سنجش میزان فشار توسط ال جی

شرکت LG Innotek که تأمین کننده ی مواد و قطعات شرکت ال جی و زیرمجموعه ی آن محسوب می شود نوعی حسگر پارچه ای و انعطاف پذیر جدید برای سنجش فشار ساخته است. این شرکت ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۹ تیر ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

شرکت LG Innotek که تأمین کننده ی مواد و قطعات شرکت ال جی و زیرمجموعه ی آن محسوب می شود نوعی حسگر پارچه ای و انعطاف پذیر جدید برای سنجش فشار ساخته است. این شرکت هنوز تا تجاری سازی محصول خود فاصله دارد اما می گوید می توان این محصول را در صنایع مختلف مورد استفاده قرار داد؛ از جمله حوزه ی سلامت و خودروسازی. ال جی اینوتک اشاره می کند که حسگر های فعلی که برای اندازه گیری فشار مورد استفاده قرار می گیرند همگی غیر قابل انعطاف و سخت هستند، در حالی که طراحی جدید ال جی از مواد انعطاف پذیر و کشسانی ساخته شده است که به شکلی بی نظیر می توان آن را در محصولات دیگر نیز مورد استفاده قرار داد. این محصول همچنین قادر است در سرتاسر سطح خارجی خود فشار را اندازه گیری کند، نه فقط در نقاط خاصی از آن.

این شرکت تعدادی کاربرد احتمالی برای این حسگر جدید برشمرده است، از جمله در حوزه ی سلامت: مثلاً یک کفپوش کامل یا کفش های حساس به فشار که می توانند حرکات و تعادل بیمار را تشخیص دهند. یا در حوزه ی پوشاک ورزشی، چوب گلف حساس به فشار که می تواند در مورد نحوه ی گرفتن چوب توسط کاربر از طریق اپلیکیشن توصیه هایی به او داشته باشد. یا در حوزه ی خودرو، مجهز کردن صندلی های خودرو به این نوع حسگر می تواند حالت بدن، فیزیک، و وزن کاربر را تشخیص دهد و به صورت اتوماتیک ارتفاع صندلی یا فشار ایربگ خودرو را بر اساس آن تنظیم کند.

ال جی می گوید حسگر های جدیدش نه تنها انعطاف پذیر، بلکه بادوام نیز هستند و می توانند برای مدتی طولانی در بازه ی دمایی ۴۰ درجه زیر صفر تا ۸۰ درجه بالای صفر به عملکرد خود ادامه دهند. از آن مهم تر این است که حسگر های یاد شده می توانند ۱۰۰ هزار بار نشستن فردی با وزن ۷۰ کیلوگرم روی خود را تاب بیاورند. ال جی زمانبندی مشخصی برای عرضه ی این نوع حسگر جدید عنوان نکرده است اما نمی توان انتظار داشت حد اقل تا یکی دو سال آینده شاهد به کارگیری آنها در محصولی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی