ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد اپراتور های تلفن همراه از محل خدمات ارزش افزوده اعلام شد

مرتضی براری، معاون امور دولت و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درآمد اپراتور های تلفن همراه از خدمات ارزش افزوده در سال گذشته را اعلام کرده و در این باره توضیح داده است: «در ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

مرتضی براری، معاون امور دولت و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درآمد اپراتور های تلفن همراه از خدمات ارزش افزوده در سال گذشته را اعلام کرده و در این باره توضیح داده است: «در سال گذشته اپراتور همراه اول ۱۲۰۰ میلیارد تومان و اپراتور های ایرانسل و رایتل ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل خدمات ارزش افزوده (VAS) درآمد کسب کرده‌ اند».

براری در ادامه پیرامون روند جهانی درآمدزایی در این حوزه توضیح داده است: «در روند جهانی، درآمد های سنتی صوت و پیامک‌ در حال کاهش، و درآمد دیتا و ارزش افزوده در حال افزایش است. در ایران نیز صنعت ICT در حال رشد است و شرایط بازار و ذائقه ی مردم تغییر کرده است».

لازم به ذکر است خدمات ارزش افزوده به تمامی خدماتی گفته می شود که در ازای برداشت از اعتبار مشترکان اعتباری، یا پرداخت از طریق قبض مشترکان دائمی، بر بستر سرویس های پایه مانند صوت، پیامک، دیتا، کد های کوتاه دستوری و پیام چند رسانه ای ارائه می شوند. ارائه ی این خدمات در کشور ما در حالی صورت می گیرد که از همان ابتدا مشترکان از عدم شفافیت کافی در نحوه ی فعال سازی این سرویس ها و نبود راهکار جامعی برای قطع آنها شکایت داشته اند.

شبهاتی که این خدمات و هم پوشانی آن با سرویس های پیامک انبوه برای مشترکان موبایل پدید آورد باعث شد همراه اول حتی نام این سرویس را از ارزش افزوده به «خدمات مبتنی بر محتوا» تغییر دهد. سامانه ی جامع لغو خدمات ارزش افزوده ی پیامکی نیز در بین اپراتور های موبایل راه اندازی شد که با وجود کارکرد نصفه و نیمه، از سوی مشترکان با استقبال زیادی مواجه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی