ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نیوز فید به روز رسانی شده فیسبوک، پست های دوستان و اعضای خانواده را در اولویت قرار می دهد

طی هفته های آتی، کمپانی فیسبوک برنامه دارد تا نیوز فید شبکه اجتماعی خود را به گونه ای تغییر دهد تا اولویت در اختیار دوستان و اعضای خانواده قرار گرفته و پست های آنها، پیش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

طی هفته های آتی، کمپانی فیسبوک برنامه دارد تا نیوز فید شبکه اجتماعی خود را به گونه ای تغییر دهد تا اولویت در اختیار دوستان و اعضای خانواده قرار گرفته و پست های آنها، پیش از سایر پست ها به نمایش درآیند. در سال 2015 الگوریتم فید فیسبوک تا حدودی تغییر کرد تا پست های افراد مشخصی در اولویت قرار گیرند اما حقیقت این بود که تغییرات مد نظر فیسبوک آنطور که باید و شاید پیاده سازی نشدند.

حالا فیسبوک با بروزرسانی جدید الگوریتمش می خواهد یکبار دیگر اطمینان حاصل کند پست های افرادی که آنها را می شناسید را زودتر از سایرین مشاهده خواهید کرد. اما سوال اینجاست که فیسبوک کاربرانی که می خواهید با آنها تعامل بیشتری داشته باشید را بر چه اساسی انتخاب می کند؟ همانطور که احتمالاً حدس زده اید انتخاب اولویت مشاهده پست ها به دو صورت انجام می شود: مشخص نمودن افرادی خاص از سوی کاربر و تشخیص خودکار افرادی که کاربر تمایل بیشتری به لایک کردن و ارسال کامنت در پست های آنها نشان داده است.

«آدام موسری» (Adam Mosseri)، نایب رییس فیسبوک می گوید: «اگر شما معمولاً تصاویر ارسال شده از سوی خواهرتان را لایک کنید، ما پست های وی را نزدیک تر به بخش بالایی فید منتقل خواهیم کرد تا پست هایی که در زمان غیبت شما ارسال شده است را از دست ندهید.» مضاف بر این امکان تشخیص افرادی که تمایلی به مشاهده پست های آنها ندارید نیز مهیا شده است.

از آنجایی که کاربران صفحات مختلفی را دنبال می کنند که هر یک ممکن است به سازمان های تجاری، انتشاراتی یا افراد مشهور تعلق داشته باشد، نیوز فید جدید پست های آنها را براساس میزان سرگرم کنندگی دسته بندی می کند. بنابراین اگر شما در گذشته بسیاری از پست های مربوط به یک سلبریتی خاص را لایک کرده باشید، نیوز فید جدید اطمینان حاصل خواهد کرد که اطلاعات جدید وی نیز به شما نشان داده شود. در همین حال، اگر تمایل بیشتری به محتویات تصویری و ویدیویی نشان داده باشید، فیسبوک این دست از پست ها را بالاتر از سایرین قرار خواهد داد.

فیسبوک گفته است که از نیوز فید جدید «به نفع منابع یا ایده هایی خاصی» استفاده نخواهد کرد و قصد ندارد برای آنچه که مردم باید یا نباید بخوانند تصمیم گیری کند. موسری می گوید:

هدف ما این است آن دسته از پست هایی را ارائه کنیم که هر شخص براساس بازخوردش، بیشترین تمایل را به مشاهده آن دارد. ما این کار را می کنیم نه تنها چون اعتقاد داریم که کاری درست است بلکه چون به نفع تجارت مان هم خواهد بود. وقتی مردم محتوایی را ببینند که به آن علاقه دارند، احتمالاً وقت بیشتری را صرف نیوز فید می کنند و از تجربه به دست آمده لذت می برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی