ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تا به امروز بیش از 11 هزار چت بات برای پیام رسان فیسبوک توسعه یافته است

در حال حاضر نزدیک به سه ماه از معرفی پلتفرم جدیدی برای توسعه چت بات های مختلف از سوی فیسبوک می گذرد که در اپلیکیشن پیام رسان این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند. فیسبوک می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

در حال حاضر نزدیک به سه ماه از معرفی پلتفرم جدیدی برای توسعه چت بات های مختلف از سوی فیسبوک می گذرد که در اپلیکیشن پیام رسان این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند. فیسبوک می گوید که ایده رونمایی از این پلتفرم، فراهم آوردن امکان تعامل مستقیم میان مردم و کمپانی های تجاری و نیز دستیابی به اهداف اطلاعاتی و تبلیغاتی بوده است.

به گفته «دیوید مارکوس» (David Marcus)، مدیر پیام رسان فیسبوک از آن زمان تا به امروز، توسعه دهندگان بیش از 11 هزار بات توسعه داده اند و 23 هزار توسعه دهنده دیگر نیز برای استفاده از ابزار فراهم شده از سوی Wit.ai (یکی از زیرمجموعه های فیسبوک که روی ایجاد تعامل میان مردم و صاحبان کار و تجارت فعالیت دارد) ثبت نام نموده اند.

به نظر می رسد که توسعه دهندگان نسبت به مردم عادی، تمایل بیشتری به بات های پیام رسان فیسبوک نشان داده باشند و فیسبوک هم هیچ آمار دقیقی از میزان استفاده از این بات ها منتشر نکرده است. بسیاری از کاربرانی که اولین بات های توسعه یافته را به کار گرفته بودند از سرعت پایین آنها انتقاد می کردند، برای مثال یکی از بات های مربوط به آب و هوا معمولاً بعد از گذشت یک ساعت به کاربران پاسخ می داد.

اما پاسخ فیسبوک به کاربران ناراضی این است که بات ها با سرعتی قابل توجه در حال پیشرفت هستند و توسعه دهندگان بیشتری هم به ساخت آنها روی خواهند آورند. در راستای اعلام آمار اخیر، مارکوس از چند ویژگی جدید برای بات ها نیز رونمایی کرده که از جمله آنها می توان به امکان فرستادن فایل های GIF، صوتی و ویدیویی از سوی بات ها اشاره نمود.

از دیگر قابلیت های جدید بات ها نیز می توان به چند عنصر جدید در رابط کاربری مانند «پاسخ های سریع» اشاره کرد که با نشان دادن گزینه های خاصی به کاربران، سرعت ارسال پاسخ را سریع تر می سازد. ضمناً از این پس امکان امتیازدهی به بات ها و ارائه فیدبک به توسعه دهندگان هم فراهم شده است.

Quick_Replies.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی