ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر گوگل کروم برای هدست واقعیت مجازی
تکنولوژی

گوگل در حال کار بر روی نسخه واقعیت مجازی مرورگر کروم برای ابزارهای اندرویدی است

شرکت گوگل قصد دارد روزی تمام محتوای اینترنت را در دسترس ابزارهای واقعیت مجازی قرار دهد و توسعه مرورگر محبوب کروم برای این ابزارها، منطقی ترین شروع در این راستا است. جدیدترین نسخه بتا و توسعه دهندگان ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

شرکت گوگل قصد دارد روزی تمام محتوای اینترنت را در دسترس ابزارهای واقعیت مجازی قرار دهد و توسعه مرورگر محبوب کروم برای این ابزارها، منطقی ترین شروع در این راستا است. جدیدترین نسخه بتا و توسعه دهندگان این مرورگر برای اندورید، از استانداردهای متن باز WebVR پشتیبانی می کنند. علاوه بر این در نسخه توسعه دهندگان، اشاره ای به یک «پوسته واقعیت مجازی» یا "VR Shell" نیز در آینده شده است. بنابراین به زودی هدست ها می توانند به مرور وبسایت ها، بدون توجه به پشتیبانی از WebVR، بپردازند.

WebVR یک API جاوا اسکریپت متن باز است که به وبمسترها اجازه می دهد سایت های خود را برای ابزارهای واقعیت مجازی بهینه کنند. مشکل اصلی تا به امروز عدم پشتیبانی از طرف سایر بخش های اینترنت بوده است. به این معنی که برای انتقال از یک سایت با قابلیت WebVR به سایتی استاندارد، لازم بود که هدست را از سر خود بردارید. «پوسته واقعیت مجازی» کروم می تواند یک راهکار یکسان برای مرور ۳۶۰ درجه تمام سایت ها ارائه نماید.

البته هدست Gear VR سامسونگ همین حالا هم از یک مرورگر ابتدایی برای مرور سایت ها برخوردار است، اما نسخه واقعیت مجازی گوگل کروم می تواند طیف کاربران بسیار بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

با همه این ها، "VR Shell" هنوز وارد فاز عملیاتی نشده. ضمن این که به نظر می رسد این قابلیت وقتی کاربردی باشد که با پلتفرم واقعیت مجازی Daydream گوگل همراه شود. این پلتفرم قرار است راهکاری یکپارچه برای تجربه واقعیت مجازی در هر دو قلمروی نرم افزار و سخت افزار ارائه دهد.

به طور قطع پلتفرم Daydream با طیف تازه از اپلیکیشن ها نیز همراه خواهد شد. مشابه همان چیزی که آکیلس در Home ارائه می دهد؛ دسترسی به نسخه اختصاصی هدست های واقعیت مجازی (VR versions) اپلیکیشن های رسمی گوکل یا سایر نرم افزارهای سوم شخصی که با استانداردهای گوگل سازگاری داشته باشند.

پلتفرم Daydream کاربران را به سمت داشتن ابزارهای اندرویدی مناسب برای تجربه واقعیت مجازی سوق می دهد، همانطور که از آنها می خواهد هدست های متناسب با استانداردهایش را برای میزبانی این موبایل ها تهیه کنند. بنابراین بی راه نیست اگر بگوییم که برای مرور وب به صورت ۳۶۰ درجه، نیاز به مجموعه جدیدی از سخت و افزار و نرم افزار داریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی