ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

شکایت ۱۰ میلیارد دلاری فردی که ادعا می کند ۱۵ سال زودتر از اپل آیفون را اختراع کرده است

فردی به نام توماس اس. راس، پرونده ای حقوقی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار علیه اپل به راه انداخته است. او ادعا می کند در سال ۱۹۹۲ آیفون را اختراع کرده بوده؛ یعنی ۱۵ سال ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

فردی به نام توماس اس. راس، پرونده ای حقوقی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار علیه اپل به راه انداخته است. او ادعا می کند در سال ۱۹۹۲ آیفون را اختراع کرده بوده؛ یعنی ۱۵ سال پیش از آنکه استیو جابز، مدیرعامل وقت شرکت اپل، در ژانویه ی ۲۰۰۷ آیفون را به جهانیان عرضه کند. راس می گوید جدا از آیفون، اپل برای تولید آیپاد و آیپد نیز، پتنت مربوط به طراحی کاربردی او را نقض کرده است؛ پتنتی که راس می گوید ۲۴ سال پیش آن را به ثبت رسانده است.

این فرد ادعا می کند طراحی سه محصول یاد شده از کمپانی اپل، از طراحی های اولیه ی او سرچشمه گرفته اند. او طراحی های خود را در قالب پتنتی تحت عنوان «دستگاه الکترونیکی مطالعه» در سال ۱۹۹۲ به اداره ی ثبت اختراعات و نشان های تجاری ایالات متحده آمریکا ارائه کرده است. محصولی که راس طرح اولیه ی آن را ثبت کرده، دستگاهی شبیه یک تلفن هوشمند امروزی را نشان می دهد که برای مطالعه ی اخبار، دیدن تصاویر و تماشای ویدیو به یک صفحه ی لمسی مجهز است. او با درخواست دادگاهی با حضور هیئت ژوری، ادعای خسارتی ۱۰ میلیارد دلاری و نیز ۱.۵ درصد از فروش دستگاه های آینده ی سیستم عامل iOS را داشته است.

1

ادعای او در حالی مطرح می شود که اداره ی ثبت اختراعات و نشان های تجاری ایالات متحده آمریکا، درخواست راس را در سال ۱۹۹۵ به علت پرداخت نشدن مبالغ لازم برای ادامه ی این فرایند لغو کرده است. به بیان دیگر، راس برای دستگاهش هیچ گواهی ثبت اختراعی دریافت نکرده است. او صرفاً طرح های فنی خود را در سال ۲۰۱۴ در اداره ی کپی رایت آمریکا به ثبت رسانده است. همان گونه که در تصاویر مشاهده می کنید، طراحی های اولیه ی راس در کنار یک دستگاه تک نمایشگر، دستگاه دیگری با دو نمایشگر را نیز شامل می شود.

2

راس می گوید اپل طرح های او را از زباله دانی این فرایند قاپ زده است. شکایت یاد شده به جمله ای از استیو جابز نیز اشاره می کند که می گوید: «ما هیچوقت از دزدیدن ایده های فوق العاده خجالت نکشیده ایم». راس در شکایت خود ادعا می کند اپل خسارتی بزرگ و غیر قابل جبران به او وارد کرده است که نمی توان آن را با پول جبران یا حتی مقایسه کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Amin Shayegan
    Amin Shayegan | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    اپل همه ی کاراش همینه. تا گندشم در میاد سریع با پول حلش میکنه از تاچ ایدی و فورس تاچ تا همون قضیه ی اسپاتیفای

  • pop_0098
    pop_0098 | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    طرف مخش میریسه و همین که روی کاغذ اورده و تو امریکا پیگرش بوده میتونه پولی بیگره اونجا ایران نیست سند منگوله دار دستت باشه کارت پیش نره امریکا یک اهنگ چندتا نت هم شبیه هم باشه باید کپی رایت بده یا خسارت چه برسه به این که قبل از اینکه موبایل به اینشکل دربیاد طرف رفته نقشه مهندسی ساز شده گوشی را بدون سیم تاچ ثبت کرده یا می خواسته بکنه دوتا وکیل گردن گفلن میرگه و خسارت توپولی از اپل با این که من از اپل خوشنم میاد ولی بوی یک چیزایی میاد ( دزدی فناوری )

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی