ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاسخ اپل به اسپاتیفای: ناامید از تشدید شایعات و عنوان مواردی که کاملاً حقیقت ندارند

پنج شنبه هفته پیش بود که اسپاتیفای (سرویس استریم موسیقی) اپل را متهم به سوءاستفاده از قدرت خود در زمینه مدیریت App Store کرد. حال وکیل ارشد اپل، آقای «بروس سِول» (Bruce Sewell) با ارسال ایمیلی به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

پنج شنبه هفته پیش بود که اسپاتیفای (سرویس استریم موسیقی) اپل را متهم به سوءاستفاده از قدرت خود در زمینه مدیریت App Store کرد. حال وکیل ارشد اپل، آقای «بروس سِول» (Bruce Sewell) با ارسال ایمیلی به اسپاتیفای این شرکت را متهم به مواردی کرده که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

نامه سِول با این مضمون شروع می شود که اپل، از رفتار اسپاتیفای و حمله به این شرکت نا امید شده است. این سرویس استریم موسیقی اذعان کرده بود که اپل از اپ استور به عنوان یک سلاح برای آسیب رساندن به رقبای خود بهره می گیرد. همانگونه که می دانید، شرکت اپل نیز سرویس مشابهی برای استریم موسیقی دارد و در یک سال اخیر، توانسته توجه ۱۵ میلیون مشترک را جلب کند.

سِول در ادامه برای اسپاتیفای می نویسد: «این موضوع را نگران کننده می دانیم که شما به دنبال معاف شدن از برخی قوانین اپ استور هستید. قوانینی که در خصوص تمام توسعه دهندگان اعمال می شوند. و از طرف دیگر به شکل عمومی به شایعات دامن زده و مواردی را عنوان می کنید که به شکل کامل حقیقت ندارند.»

مشکل اصلی اسپاتیفای این است که اپل، ۱۵ الی ۳۰ درصد از هزینه اشتراکی که توسط کاربران آیفون یا آیپد به اسپاتیفای پرداخت می شود را برای خود نگه می دارد. این سرویس استریم موسیقی نیز از کاربران دعوت کرد تا به جای ثبت نام و پرداخت مبلغ از طریق اپلیکیشن، به وب سایت مرتبط رفته و پرداخت ماهانه را انجام دهند.

این موضوع بر خلاف قوانین اپ استور است در نتیجه همین مسئله، اپل بروز رسانی تازه اسپاتیفای برای اپلیکیشن اش را رد کرده است.

وکیل ارشد اپل می نویسد: «پس از اینکه نسخه جدید اپلیکیشن در تاریخ ۲۶ ماه مه ثبت شد، تیم ما چند مشکل در آن یافت. سیستم پرداخت درون برنامه ای حذف شده بود و در عوض کاربر به وب سایت هدایت می شد. این سیستم به وجود آمده تا تنها نقش پرداخت به اپل از میان برداشته شود. ساعتی بعد به کاربران هم ایمیل زده شد و از آنها خواسته شد از طریق وب سایت پرداخت هایشان را انجام دهند. این نقض مشخص و آشکار قوانین اپ استور است؛ قوانینی که تمام توسعه دهندگان به آنها پایبند هستند.»

در پاسخ، مسئول روابط عمومی اسپاتیفای، توییت پایین را ارسال کرده است.

Screen Shot 1395-04-12 at 14.06.54-w800

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohammadali_aa
    mohammadali_aa | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    چه دنیای کثیفی

  • Vala Pardazesh
    Vala Pardazesh | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    شما وارد یه جامعه شدی باید به قوانینش احترام بزاری! اگه نمیتونی قوانین رو رعایت کنی برو بیرون :) دم اپل هم گرم دی:

    • پوریا ماندگار
      پوریا ماندگار | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

      شما توسعه دهنده نیستی ظاهرا

  • حسین
    حسین | ۱۲ تیر ۱۳۹۵

    هر کی دیگه هم بود اینکارو میکرد چون به نفعشون بود

مطالب پیشنهادی