ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واحد موبایل سونی تمرکز ویژه ای را روی بازارهای شرق آسیا، اروپا و خاورمیانه قرار خواهد داد

سونی اخیرا نشستی را با حضور سرمایه گذاران خود در توکیو برگزار کرده و در جریان آن از طرح های خود برای فصول مالی آتی سخن گفته است. یکی از مهم ترین مباحث مطرح شده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

سونی اخیرا نشستی را با حضور سرمایه گذاران خود در توکیو برگزار کرده و در جریان آن از طرح های خود برای فصول مالی آتی سخن گفته است. یکی از مهم ترین مباحث مطرح شده در جریان این نشست آن بود که سونی موبایل قصد دارد استراتژی منطقه ای تازه ای را اتخاذ نماید که تمرکز این بخش را از روی ایالات متحده آمریکا و هند بر می دارد.

به این ترتیب، واحد موبایل این شرکت ژاپنی انرژی خود را صرف تقویت جایگاهش در بازارهای کوچک تری نظیر شرق آسیا، اروپا و خاورمیانه خواهد کرد.

شرکت مورد بحث در توجیه استراتژی تازه خود به کوچک شدن کسب و کارش در بازارهای هند، آمریکا، چین و برزیل اشاره نموده. در واقع سونی پیش بینی کرده که فروش اسمارت فون هایش در این کشورها ظرف یک سال آتی تنها 0.3 درصد رشد داشته باشد که اگر این رقم را با 8.1 درصد سال قبل مقایسه نمایید درخواهید یافت که علت تصمیم چه بوده.

البته این را هم اضافه نماییم که طبق برخی گزارشات بازار کشورهایی نظیر چین دیگر اشباع شده و کاربران این کشور همچون سابق پول هایشان را صرف خرید اسمارت فون های جدید نمی کنند. با در نظر داشتن همین مساله، کاملا عقلانی است که سونی توان و انرژی خود را صرف حضور در بازارهایی نماید که هنوز هم رشد دارند.

کمپانی مورد بحث اعلام کرده که قصد دارد در این بازارهای تازه، عمده تمرکزش را روی محصولات اعلایش (گران تر از 250 دلار) قرار دهد چراکه رقابت در بازار محصولات اقتصادی و میان رده بیش از اندازه سخت است.

نظرتان در مورد استراتژی تازه سونی چیست؟ برخی حتی تردید دارند که این شرکت اصلا تمرکز ویژه ای را روی آمریکا و هند قرار داده باشد که حالا بخواهد تمرکزش را از روی این دو بازار بردارد. شما چطور فکر می کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • JOSEPH
    JOSEPH | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    چیه سونی خوبه من میخوام بدونم الان من Z3Plus دارم روزی ۲ بار هنگ میکنه خاموش میشه .... داغم که میشه ...

  • محمد جواد
    محمد جواد | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    سونی اگر میان رده های درحد بالارده شو با قیمت پایین تر بده خیلی فروشش بیشتره چون این مدل گوشی هاش دویست سیصد تومن نسبت به برند های دیگه گرونتره.
    مردم هم وقتی گوشی میخواهند بخرند بیشتر به قیمت و به ظاهر گوشی نگاه میکنند که معمولا با صفحه نمایش سامسونگ گول میخورند یا با قیمت هواوی. دریغ که سونی از خیلی لحاظ سر تره.

    و در اخر سونی اگه بخواهد دوباره روی موبایل تمرکز کنه بازار همه برند ها میخوابه. سونی اینقدر توانایی و ایده داره که مثل سامسونگ با یه صفحه خم کردن ملت رو محو خودش نکنه یا همه چی رو از ایفون تقلید کنه بعد افتخار هم کنه.اونموقع سامسونگ باید بره دوباره یخچالشو بسازه.
    فعلا که سونی با یه تمرکز ساده روی ایکس‌باکس رو زمین گیر کرده.

    سونی جون منتظر Xperia xa ultra هستیم.

  • ایلیا
    ایلیا | ۱۲ تیر ۱۳۹۵

    همون سامی هنگی جا صابونی رو بخرید بهتره براتون، بلد نیستین با گوشی کار کنین چرا در مورد برندها نظر میدین؟ شرکت ژاپنی رو با کره جنوبی مقایسه میکنید که بیست سال پیش میومدن بندر عباس برای کارگری؟ 70 سال پیش سونی داشت لوازم الکترونیک تولید میکرد؟ سونی= تویوتا هواوی و سامسونگ =ام وی ام

    • TNT
      TNT | ۱۲ تیر ۱۳۹۵

      دوست عزیز خودتو خسته نکن،اینجا ایرانه

    • باقر
      باقر | ۱۲ تیر ۱۳۹۵

      البته سامسونگ هیوندا هست نه ام و ی ام...بعدش خیلی نظرت مسخره بود.چه ربطی داشت؟سونی آشغال نسازه فروشش میره بالا

  • shaBGard
    shaBGard | ۱۲ تیر ۱۳۹۵

    جای اینکارا سریعتر x2 رو معرفی کن بدجور منتظرم سونیییییییی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی