ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارپ تلفن هوشمند Aquos Mini را با حاشیه نمایشگر اندک معرفی کرد

حاشیه اطراف نمایشگر نقش مهمی در جذاب بودن یا نبودن یک موبایل دارد. شرکت های بزرگ سازنده تلفن هوشمند با درک همین مسئله، در سال های اخیر تلاش داشته اند تا حاشیه اطراف نمایشگر را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

حاشیه اطراف نمایشگر نقش مهمی در جذاب بودن یا نبودن یک موبایل دارد. شرکت های بزرگ سازنده تلفن هوشمند با درک همین مسئله، در سال های اخیر تلاش داشته اند تا حاشیه اطراف نمایشگر را کاهش دهند و برخی از آنها تا حدی در همین زمینه موفق نیز بوده اند. ولی یک شرکت کمتر شناخته شده در زمینه موبایل تا کنون چند تلفن هوشمند با حاشیه حداقل عرضه کرده و توجهات را نیز تا حدی مجذوب خود نموده است.

این شرکت ژاپنی، شارپ نام دارد که دست کم در خارج از خاک وطن خود، در زمینه موبایل چندان هم شناخته شده نیست. کمپانی یاد شده روز پیش پرده از اسمارت فونی برداشت به نام «Aquos Mini» که مجهز است به نمایشگری ۴.۷ اینچ. این در حالیست که ابعاد دستگاه به ۱۲۶ در ۶۶ در ۹ میلیمتر رسیده و ۱۲۰ گرم نیز وزن دارد. شارپ همچنین گواهی IPX68 را برای Aquos Mini دریافت کرده که خبر از مقاومتش در برابر آب می دهد.

Untitled-242

شارپ در نمایشگر ۴.۷ اینچی محصول مذکور از پنل IGZO با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره گرفته. این در حالیست که سرعت و نرخ بروز رسانی آن نیز دوبرابر و به ۱۲۰ هرتز رسیده تا تصاویر و مخصوصاً انیمیشن ها با حالتی روان تر به نمایش کشیده شوند.

gsmarena_005

موبایل Aquos Mini همچنین از یک سیستم اعلام نوتیفیکیشن خاص بهره می گیرد که شارپ نام Emopa را برایش انتخاب کرده. همانگونه که در تصویر فوق می بینید، در بخش پایین موبایل نوارهای LED به صورت جداگانه جاسازی شده اند. شرکت ژاپنی خبر می دهد که این موبایل در برابر فشار نیز مقاوم است.

Aquos Mini قدرت پردازشی قابل قبولی دارد. شارپ از یک چیپست مجتمع اسنپدراگون ۸۰۸ که به پردازنده ای ۶ هسته ای مجهز شده در Aquos Mini بهره گرفته و از طرفی سه گیگابایت حافظه رم را نیز به آن اضافه کرده است. موبایل مذکور، از اندروید مارشملو استفاده می کند.

gsmarena_002 (2)

دوربین اصلی دارای سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی است در حالی که دوربین جلو در کنار سنسور ۵ مگاپیکسلی مجهز شده به لنزی واید و ۸۳ درجه برای ثبت تصاویر سلفی عریض تر.

هنوز مشخص نیست که شارپ تصمیم دارد Aquos Mini را در خارج از خاک ژاپن نیز عرضه کند یا خیر، اما قیمت این موبایل در کشور یاد شده تقریباً‌ معادل  ۴۳۰ دلار مشخص شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امیرحسین عطایی
    امیرحسین عطایی | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    این چرا اینطوریه!!!!

  • رضا
    رضا | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    آقا این قسمت سوایپ از بالا به پایین برای بروزرسانی مطلبو هم درست کنید ( قبلا داشت الان نمیدونم من بلد نیستم ،نداره کار نمی کنه چجورییبه از بالا به پایین کشیدن تاثیری نداره

  • رضا
    رضا | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    اوووف چه گرووون

مطالب پیشنهادی