ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا این جعبه پرنده می تواند همان پهپاد گوپرو باشد؟

آنها که اهل ماجراجویی هستند و به ورزش علاقه دارند قطعا با اکشن کم های گوپرو نیز آشنا هستند و دست بر قضا می دانند که این شرکت هم اکنون روی ساخت یک دِرون کار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

آنها که اهل ماجراجویی هستند و به ورزش علاقه دارند قطعا با اکشن کم های گوپرو نیز آشنا هستند و دست بر قضا می دانند که این شرکت هم اکنون روی ساخت یک دِرون کار می کند.

خود شرکت سازنده نیز تایید کرده که قصد دارد در آینده یک درون مصرفی را ارائه نماید و حتی ویدئوهایی از آن را نیز در فضای مجازی منتشر کرد اما، ما به عنوان مخاطب هنوز هم که هنوز است نمی دانیم این کمپانی دقیقا چه زمانی پهپاد خود را به بازار عرضه می کند یا اینکه شکل و شمایل کلی دستگاه چگونه خواهد بود.

حالا سایتی به نام PatentYogi اسناد مربوط به پتنتی را منتشر کرده که می تواند چشم انداز روشن تری را در خصوص این گجت الکترونیکی در اختیارمان قرار دهد.

این وبسایت هفته گذشته اطلاعات مربوط به پتنت یاد شده را منتشر کرد که ظاهرا توسط یکی از کارکنان گوپرو که روی درون ها کار می کند تسلیم اداره پتنت ها و علائم تجاری آمریکا شده. در هر حال اگر چنین طرحی واقعی باشد و همان محصولی را نشان دهد که هم اکنون توسط گوپرو ساخته می شود آنگاه باید بگوییم که شبیه به هیچیک از پهپادهای موجود در بازار نیست.

در این اسناد حرف از وسیله ای به نام QuadBox به میان آمده؛ نوعی جعبه چهارگوش که استرات ها و پیشرانه هایی را روی خود دارد و برای پرواز کردن مکانیزم های تعبیه شده داخل آن از هم باز می شوند. نکته دیگر اینکه طبق انتظار، یکی از همان دوربین های گوپرو نیز روی شاسی این پرنده سوار است. همانطور که گفته شد، شی به تصویر کشیده شده در داخل پتنت شکلی چهار گوش دارد اما ظاهرا آپشن های بدنه کروی و استوانه ای نیز برای آن در نظر گرفته شده اند.

در واقع می توان اینطور گفت که کلیه قطعات و لوازم داخلی این پهپاد در داخل یک بدنه واحد و حفاظت شده جای گرفته اند که شکل و شمایل ظاهری اش با محصولات مرسوم فرق دارد اما قطعا بهترین انتخاب برای گوپرو بوده است.

شرکت سازنده، همانطور که می دانید اسم و رسم خود را به خاطر طراحی دوربین هایی به دست آورد که می توانند شما را به هر نقطه ای ببرند و قطعا ساخت پهپادی که این امر را تسهیل نماید، چندان هم با رسالت کلی آن فاصله ندارد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره گردد این است که انتقال پهپادها به خاطر ابعاد بزرگ و شکل ظاهری شان به مناطقی نظیر کوهستان و جنگل های انبوه کاری بس دشوار است. حال اگر پهپادی بدنه ای محکم داشته باشد و بتوان آن را در داخل یک جعبه جمع کرد دیگر چنین مشکلی وجود نخواهد داشت. به این ترتیب حمل دستگاه و دوربین همراه آن به نقاط دور دست به مراتب ساده تر می گردد و این در واقع همان هدف غایی و نهایی گوپرو است.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی