ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از ۵ صندوق سرمایه گذاری جسورانه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

روز گذشته با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جهوری و رئیس سازمان بورس از ۵ صندوق سرمایه‌ گذاری جسورانه شامل صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری ارزش‌ آفرین سراوا، پارتیان، سلامت رویان، توسعه ی آرمانی و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

روز گذشته با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جهوری و رئیس سازمان بورس از ۵ صندوق سرمایه‌ گذاری جسورانه شامل صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری ارزش‌ آفرین سراوا، پارتیان، سلامت رویان، توسعه ی آرمانی و یکم آرمان‌ آتی رونمایی شد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه ی همکاری و رونمایی از این صندوق های جسورانه گفته است: «اگر به وجود چهار و نیم میلیون مهندس در کشور از دید دولتی نگاه کنیم شاید یک تهدید به حساب بیاید که چگونه می توانیم برای این تعداد از افراد کار تولید کنیم ولی آنها را باید به شکل یک ارزش افزوده ببینیم. کارآفرینی ذاتی یکی از بحث هایی است که درباره ی ایران مطرح می‌ شده و سابقه ی قدیمی داشته، ما باید این زیست بوم را درست کنیم که بخشی از آن در معاونت علمی فناوری با قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان انجام می شود».

وی افزوده است: «بخشی از این اتفاقات نیز باید در بازار و بین مردم انجام شود چرا که عدد قابل توجهی از تأمین سرمایه برای شرکت های دانش بنیان از وام انجام می شود که ما باید آنها را از این حالت در بیاوریم. ما باید عدد قابل توجهی از شرکت ها را به سمت صندوق‌ های جسورانه ببریم و افرادی که در این سیستم وارد می شوند، کمک کننده ی اصلی هستند».

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه ی سخنان خود به مباحث آموزش و فرهنگ سازی اشاره کرده و گفته است: «فرهنگ سازی اهمیت زیادی دارد و تمام سیستم اقتصادی دانشگاهی، زندگی و فرهنگ روزمره ی مردم باید عوض شود. ما هنگامی می توانیم یک زیست بوم خلاق داشته باشیم که همه با هم متحد باشیم و فرهنگ سازی کنیم و فرهنگی داشته باشیم که تکیه بر مدل های بومی، برگشت به سنت‌ ها و تاریخ و فرهنگ و مذهب مان داشته باشد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی