ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید لینکدین توسط مایکروسافت
تکنولوژی

در کنار مایکروسافت، گوگل و فیسبوک هم به دنبال خرید لینکدین بوده اند

پیش از آن که شبکه اجتماعی لینکدین (LinkedIn) با رقم عجیب ۲۶ میلیارد دلار به مالکیت مایکروسافت دربیاید، می دانستیم که شرکت Salesforce (فعال در زمینه تولید نرم افزارهای سازمانی و شرکتی) نیز قصد خرید آن ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

پیش از آن که شبکه اجتماعی لینکدین (LinkedIn) با رقم عجیب ۲۶ میلیارد دلار به مالکیت مایکروسافت دربیاید، می دانستیم که شرکت Salesforce (فعال در زمینه تولید نرم افزارهای سازمانی و شرکتی) نیز قصد خرید آن را داشته است. اما به تازگی اطلاعاتی در این باره منتشر شده که نشان می دهد جز این دو کمپانی، دست کم سه شرکت دیگر نیز از مشتریان این مرجع کاریابی آنلاین بوده اند.

اما جالب تر از نام مشتریان احتمالی، شیوه توافق مایکروسافت و لینکدین برای انجام این معامله بزرگ است. بر اساس اسناد منتشر شده، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت برای اولین بار در ماه مارس ۲۰۱۶ با همتای خود جف واینر (Jeff Weiner) ملاقات کرد. البته واینر در آن تاریخ با مقامات سه کمپانی دیگر (که نام آنها به طور رسمی فاش نشده) هم دیدارهایی داشته. وبسایت Recode در این میان به نام هایی چون گوگل و فیسبوک اشاره می کند.

به نظر می رسد هرکدام از این خریداران پیشنهادهای خود را، که ترکیبی از پول نقد و خرید سهام بوده، به مدیران لینکدین ارائه داده اند. در میانه های رقابت برای ارائه پیشنهادها بوده که گوگل و فیسبوک به خاطر بالا رفتن بیش از حد قیمت خود را کنار کشیده اند. کمپانی نرم افزاری Salesforce تا لحظه آخر پا پس نکشید، اما نتیجه کار نشان می دهد که این کمپانی علی رغم تمام تلاش هایش، در نهایت حریف جیب پر پول اهالی ردموند نشده است.

حال سوال اساسی در این میان این است که آیا بزرگترین خرید تاریخ مایکروسافت می تواند برای این شرکت سودآور باشد یا نه؟ به خصوص که این کمپانی سابقه انجام خریدهای بزرگ، اما توام با شکستی چون نوکیا را نیز در کارنامه خود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iran hp
    iran hp | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    به نظرم مایکروسافت هدف های نامشخصی رو با خرید لینکدین دنبال می کنه

مطالب پیشنهادی