ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اشتباه تی پی لینک در تمدید نام دامنه و به مخاطره افتادن احتمالی امنیت کاربران روترهای این برند

در گذر سال ها، شرکت های سازنده روتر تلاش داشته اند تا پیکربندی و تنظیمات اولیه جهت اتصال به اینترنت را بهبود بخشیده و ساده تر کنند. در حالی که در برخی روترها هنوز می ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

در گذر سال ها، شرکت های سازنده روتر تلاش داشته اند تا پیکربندی و تنظیمات اولیه جهت اتصال به اینترنت را بهبود بخشیده و ساده تر کنند. در حالی که در برخی روترها هنوز می توان توسط SSH چنین کاری انجام داد، بیشتر کاربران ترجیح می دهند تا به سراغ رابط کاربری گرافیکی که از سوی سازنده روتر آماده شده بروند و به شکلی ساده و مرحله به مرحله، تنظیمات اولیه را انجام دهند.

در این بین، مدتی پیش شرکت «TP-Link» دست به ابتکاری تازه زد تا باز هم انجام تنظیمات اولیه روتر را ساده تر نماید. به این شکل که کاربر نیاز نداشته باشد برای اتصال به مودم و وارد شدن به تنظیمات آن، در مرورگر خود یک شماره و آدرس IP وارد کند. بلکه به شکلی کاملاً ساده، یک آدرس وب سایت را در مرورگر وارد کرده و به صفحه مدیریت روتر دسترسی پیدا کند. آدرس اینترنتی یا همان دامنه شرکت تی پی لینک برای مودم هایش، «tplinklogin.net» بود.

حال ماجرای جالبی رخ داده است. با توجه به سوابق whois، گویا کارمندان شرکت تی پی لینک فراموش کرده اند این دامنه را تمدید کنند و مدت اعتبار آن برای کمپانی یاد شده در انتهای ماه مه سال جاری به اتمام رسیده است!

1467625095_tp-link_domain_oops

کاربران روترهای تی پی لینک، دیگر نمی توانند توسط دامنه tplinklogin.net به صفحه تنظیمات روتر خود وارد شوند. حال که این مطلب را می خوانید، در صورت وارد شدن به همین آدرس می بینید که نوشته شده این دامنه شاید برای فروش موجود باشد. گویا دامنه به شرکتی استرالیایی به نام Above.com تعلق گرفته که اکنون می خواهد آن را به فروش برساند.

تصور کنید که این آدرس در اختیار یک گروه هکر قرار می گرفت. به این صورت خطر بزرگی کاربران را تهدید می کرد و به راحتی می شد روی سیستم آنها، نرم افزارهای مخرب بارگذاری کرد. باید دید شرکت تی پی لینک اقدام به خرید دوباره این دامنه خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی